Scania Irizar i4 – nowa oferta w segmencie kombi
infobus
04.07.2007 22:30
Scania Irizar i4 – nowa oferta w segmencie kombi
We współpracy ze strategicznym partnerem w zakresie nadwozi autobusów, hiszpańską firmą Irizar, Scania wprowadza na europejski rynek nowy model Scania Irizar i4. Ten autokar klasy kombi posiada odmiany przystosowane zarówno do obsługi okazjonalnych przejazdów, jak i regularnej komunikacji międzymiastowej. Autokary Scania Irizar i4 będą sprzedawane i serwisowane przez sieć Scanii, co zapewni klientom pełną ofertę usług, serwisu i dostaw części. Dotychczasowa oferta Scanii w dolnym segmencie autokarów obejmowała modele Irizar InterCentury oraz OmniLine. Dzięki niedawno wprowadzonej serii OmniExpress oraz nowemu modelowi Irizar i4, Scania znacząco poszerzy swoją ofertę w tym ważnym segmencie rynku. Scania ma wyłączność na sprzedaż autobusów z nadwoziami Irizar na większości rynków europejskich (oprócz Hiszpanii, Portugalii, Włoch i Grecji). Stylistyka modelu i4 jest utrzymana w charakterystycznej, nowej linii zapoczątkowanej autokarami Irizar PB. Jest to także pierwszy model, który spełnia surowsze, niż dotąd przepisy dotyczące bezpieczeństwa w razie wywrotki EKG ONZ R66-01 (wejdą w życie w ciągu kilku lat). Autobus i4 dostępny jest w trzech odmianach aranżacji wnętrza, w wersji dwu- lub trzyosiowej oraz szerokiej gamie odmian pojemnościowych –od 11 do 15 metrów. Autobus może zostać wykonany w kompletacji przystosowanej do obsługi regularnej komunikacji międzymiastowej lub okazjonalnego ruchu turystycznego, a nawet w wersji umożliwiającej wykonywanie zamiennie obu tych funkcji. Wersja do komunikacji regularnej ma silniki o mocy 270-340 KM i przewidziana jest do eksploatacji na liniach podmiejskich oraz liniach międzymiastowych o niewielkiej odległości. Autobus posiada dwie pary drzwi w układzie 1-2-0. W standardzie montowany jest układ klimatyzacyjny. Wersja dla ruchu turystycznego posiada wyżej umieszczoną podłogę, tak aby pod pokładem zmieścić więcej bagaży. Do środka prowadzą także dwie pary drzwi, ale w układzie 1-1-0, a standardowe wyposażenie obejmuje m.in. niezależne zawieszenie przedniej osi oraz układ klimatyzacyjny. Autobusy i4 w wersji międzymiastowej napędzane są silnikami o mocy od 310 do 380 KM. Wszystkie jednostki napędowe wyposażono w układ recyrkulacji spalin EGR, który nie wymaga stosowania dodatków oczyszczających spalin. W standardzie, silniki te są łączone z mechanicznymi skrzyniami biegów Scania Comfort Shift. W opcji dostępne są także: przekładnia zautomatyzowana Scania OptiCruise oraz w pełni automatyczna skrzynia biegów ZF. Wszystkie są w standardzie wyposażane w retardery.