Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Duże zamówienie Volvo Buses w Norwegii

infobus
26.06.2007 13:07

Wśród autobusów zamówionych przez norweskiego przewoźnika Veolia Transport Sør AS znajdą się m.in. produkowane w Polsce autobusy Volvo 8700. Fot. Volvo AB

Firma Volvo Buses w Norwegii zdobyła największe indywidualne zamówienie w swojej historii. Operator Veolia Transport zamówił 173 autobusy Volvo, które będą jeździły w okolicy Stavanger. Wiosną firma Veolia Transport Sør AS wygrała przetarg na obsługę całego transportu publicznego w regionie Sør-Rogaland, wokół miasta Stavanger w południowej części Norwegii. W różnych częściach tego regionu istnieje zapotrzebowanie na bardzo różne formy komunikacji publicznej, dlatego Veolia Transport potrzebuje wielu rodzajów pojazdów, aby zapewnić skuteczne i wydajne usługi komunikacyjne. Jako że Volvo Buses oferuje niezwykle szeroką gamę pojazdów, jest w stanie dostarczyć właśnie takie autobusy, jakich oczekuje Veolia Transport. Zamówienie dla Sør-Rogaland obejmuje 173 sztuki autobusów Volvo 7700, Volvo 8500 i Volvo 8700. Są to przede wszystkim niskowejściowe autobusy o długości 12 lub 14,5 metra oraz dwuosiowe autobusy niskopodłogowe o długości 12 metrów i 18-metrowe autobusy przegubowe. W skład zamówienia wchodzą też trzy autobusy dwupoziomowe na bazie sprawdzonego podwozia Volvo B9TL. Pojazdy będą wyposażone w silniki 7-litrowe, 9-litrowe i 12-litrowe, a niektóre –w 9-litrowy silnik Volvo Buses zasilany gazem ziemnym. Zamówienie ma wyraźnie proekologiczny charakter. Jako że Volvo wybrało metodę katalitycznej konwersji spalin, silniki będą naturalnie spełniały obecnie obowiązujące surowe wymogi Euro 4 dotyczące spalin. Jednocześnie wybór tej technologii oznacza mniejsze zużycie paliwa, a tym samym niższą emisję dwutlenku węgla powodującego efekt cieplarniany. W skład zamówionej partii wchodzi też 35 autobusów zasilanych gazem, w przypadku których poziomy emisji są niższe niż te wymagane przepisami normy Euro 5, a więc spełnione są wymagania, które wejdą w życie dopiero w 2009 r. Umowa zawiera klauzulę mówiącą, iż dealer Volvo, Rieber Thorsen Buss og Last AS, odpowiadać będzie za pełen serwis autobusów przez okres pięciu lat z możliwością przedłużenia umowy serwisowej nawet o 3,5 roku. Większość czynności serwisowych wykonywanych będzie w Stavanger, Sandnes i Egersund. Oprócz dostawy dla Veolia Transport Sør AS, istnieje również możliwość dostawy 10-15 sztuk Volvo 8700 i nowego autobusu turystycznego Volvo 9700 do innych oddziałów Veolia w Norwegii. Autobusy zostaną wyprodukowane w fabrykach Volvo w Borås i Säffle w Szwecji, we Wrocławiu w Polsce i w Finlandii. Wszystkie autobusy na olej napędowy zostaną dostarczone w tym roku, zaś te na gaz –wiosną 2008 roku.