Scania: znaczny wzrost sprzedaży i zysku w I kwartale
Scania zanotowała 11% wzrost obrotónetto do poziomu 19,13 miliarda koron szwedzkich (2,84 miliarda dolarów) w I kwartale 2007 r. Było to możliwe dzięki korzystnej palecie produktów. Z tego wzrostu, 13% przypadło na dochody ze sprzedaży nowych pojazdów, a 6% na dochody z usług. Wahania kursowe miały negatywny wpływ na obroty firmy, szacowany na 350 milionów koron (52,03 miliona dolarów). Jeśli chodzi o wielkość dostaw, Scania zanotowała w I kwartale 2007 r. Wzrost o 14%, sprzedając klientom łącznie 17 583 ciężarówki i podwozia autobusowe (w tym 15 948 ciężarówek –o 14% więcej, niż w I kwartale 2006 r. – oraz 1 635 podwozi autobusowych –wzrost o 23%). W podziale na regiony, dostawy kształtowały się następująco: Europa Zachodnia: 8 648 ciężarówek, Europa Środkowa i Wschodnia –3 532 ciężarówki, Ameryka Łacińska –1 946 szt., Azja –1 220 szt. oraz 602 szt. na innych rynkach. Dostawy autobusów wyniosły natomiast: 497 w Europie Zachodniej, 62 w Europie Środkowej i Wschodniej, 397 w Ameryce Łacińskiej, 453 w Azji i 226 na innych rynkach. Wedle informacji firmy, portfel zamówień na okres styczeń-marzec 2007 r. wzrósł o 45% do 27 637 ciężarówek i podwozi autobusowych (z czego 25 379 szt. przypadło na ciężarówki –wzrost o 45%, a 2 258 na podwozia autobusowe wzrost o 50%). Szczególnie dużą liczbę zamówień na ciężarówki firma zdobyłą w Europei Zachodniej (14 200 szt.), natomiast dużą sprzedaż podwozi autobusowych Scania zanotowano w Ameryce Łacińskiej (920 szt.) Jeśli chodzi o silniki, liczba zamówień wzrosła o 3% do 1 956 szt., podczas gdy dostawy spadły o 7% do poziomu 1 345 szt. W I kwartale 2007 r., Scania zanotowała zysk operacyjny rzędu 3,09 miliarda koron szwedzkich (451,79 miliona dolarów), co oznacza wzrost o 44% rok do roku.