Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
30 i 31 marca br. Centrum Autobusów Używanych firmy MAN – STAR TRUCKS zorganizowało „Dni Otwarte”, podczas których zaprezentowano zarówno autobusy używane, jak i nowe z grupy NEOMAN. W spotkaniu wzięły również firmy blisko współpracujące z MAN –Kiel Polska, SG Equipment Leasing Polska, BRE Leasing, Chłodnictwo Rakoniewice (przedstawiciel i serwis klimatyzacji autobusowych), Boss Colmec (firma oponiarska) oraz Castrol.
Mimo dobrej pogody oraz smacznego cateringu frekwencja wśród gości przybyłych do Sadów w piątek prezentowała się skromnie, jednak zgodnie z założeniami organizatorów. Organizatorzy spodziewali się większej liczby prywatnych przewoźników w sobotę –w dzień wolny od pracy, który można było potraktować piknikowo oraz po pierwszych dniach targów GLOB w Katowicach. O spotkaniu, a także o polskim rynku autobusów używanych rozmawialiśmy z głównym organizatorem spotkania –Wojciechem Rose, dyrektorem sprzedaży autobusów używanych w firmie MAN – STAR TRUCKS.
InfoBus: W piątek frekwencja na waszych „Dniach Otwartych”przedstawiała się dość kameralnie…
Wojciech Rose: To tylko takie złudzenie. Nasza impreza ma formułę dni otwartych, czyli luźnych spotkań, w ciągu całego dnia, bez konkretnego harmonogramu. Nasi goście przyjeżdżają w różnych godzinach, dlatego wydaje się, że jest ich niewielu. Jutro (w sobotę) liczymy na przedstawicieli firm prywatnych, dla których to jest wolny dzień. Mam nadzieję, że pojawią się oni z całymi rodzinami i potraktuje przyjazd do nas jako weekendowy wyjazd. Chcielibyśmy, żeby „Dni Otwarte”w naszym Centrum Używanych na stałe zagościły w branżowym kalendarzu –przede wszystkim jako miejsce spotkań osób z branży. Nie nastawiamy się tutaj na sprzedaż. Chodzi głównie o mile spędzony czas w towarzystwie profesjonalistów, gdzie można porozmawiać o autobusach, leasingu, fotelach czy olejach. Faktem jest, że mimo braku handlowego nastawienia udało nam się sprzedać dwa autobusy –jeden piętrowy Neoplan N122 i jeden Neoplan N3316 Euroliner. A właśnie widzę, że aktywne negocjację toczą się przy trzecim pojeździe Uznaję to za bardzo dobry wynik.
InfoBus: Większość pokazanych na placu autobusów miejskich ma tabliczkę „sprzedane”. Rozumiem, że to owoc wcześniejszych działań handlowych…
Dokładnie. Rynek miejski rządzi się swoimi, specyficznymi prawami. Tutaj obowiązują przetargi publiczne, a pojazdy najczęściej sprzedaje się w pakietach. Dlatego obecnie rzadko sprowadzamy autobusy miejskiej bez specjalnego zamówienia. Najczęściej są to niskowejściowe pojazdy z pierwszej generacji MAN. Wynika to z braku na wtórnym rynku modeli z drugiej, niskopodłogowej generacji. To z kolei jest m.in. efektem zmiany podejścia niemieckich przewoźników do wymiany taboru. W moim odczuciu Niemcy zaczęli liczyć pieniądze i już nie wymieniają pojazdów tak często jak kiedyś. Poza tym sami zaczęli częściej kupować używane autobusy. Częściowo wynika to także z coraz lepszych nowych konstrukcji dostarczanych na rynek. Dlatego obecnie nie jest problemem zdobyć w Niemczech wysłużony, ponad dziesięcioletni autobus miejski, natomiast ciężko jest ściągnąć kilkuletni model w dobrym stanie technicznym.
InfoBus: Wystawione podczas „Dni Otwartych:”pojazdy pochodzą z terytorium Niemiec?
Nie. Podczas tegorocznych „Dni Otwartych”postanowiliśmy pokazać głównie autobusy turystyczne pochodzące z Polski –naprawdę w niezłym stanie technicznym. To m.in. owoc zwiększonego popytu na pojazdy nowe, gdzie bardzo często stosuje się opcję „buy-back”. Przed wystawieniem ich na plac zostały one poddane gruntownemu przeglądowi technicznemu, a także wyczyściliśmy je z dotychczasowych barw firmowych poprzednich właścicieli. Dlatego prezentują się one neutralnie –tak, jak zostały odebrane z fabryki. Tutaj chodzi również o to, żeby klient mógł jak najszybciej skierować zakupiony u nas pojazd na trasę i nie tracił zbyt dużo czasu na przygotowanie go do swoich potrzeb.
InfoBus: Jak 2006 rok zakończył się dla Działu Autobusów Używanych MAN?
W zeszłym roku sprzedaliśmy łącznie 78 autobusów, w tym 19 modeli międzymiastowych i turystycznych. Dzięki zrealizowaniu zakładanego planu udało nam się przekonać zarząd firmy do zatrudnienia nowego sprzedawcy w dziale –Piotra Ruty. Dzięki temu ja będę mógł specjalizować się w pojazdach miejskich, a Piotr –w międzymiastowych i turystycznych. Z planów na bieżący rok chcielibyśmy bardziej zadbać o segment pojazdów międzymiastowych, gdzie przede wszystkim działają przedsiębiorstwa PKS. Poza tym mamy „na oku”duży kontrakt na odkup pojazdów miejskich z 2002 r., których jest bardzo mało na polskim rynku. Podsumowując –idziemy cały czas do przodu.
InfoBus: Bardzo dziękuję za rozmowę.
Autobusy nowe
Dział autobusów nowych firmy był bardzo aktywny podczas imprezy w Sadach. Zaprezentowano dwa autobusy turystyczne –Lion`s Coach i Lion`s Coach L, a także sprzedany w zeszłym roku do MPK Poznań niskopodłogowy model Lion`s City. W spotkaniu wzięli udział wszyscy sprzedawcy, a ważnym punktem całej imprezy była sąsiedzka wizyta w fabryce autobusów MAN. O komentarz do aktualnej oferty nowych autobusów turystycznych MAN i Neoplan poprosiliśmy Arkadiusza Kurka z Działu Sprzedaży MAN –STAR TRUCKS.
InfoBus: Co nowego pojawiło się w Waszej ofercie autobusów międzymiastowych i turystycznych?
Arkadiusz Kurek: W tym okresie nasza oferta zmieniła się dość mocno, co wyniknęło z wprowadzenia nowych silników spełniających normę Euro 4. Zmiany dotknęły segment autobusów międzymiastowych, gdzie wycofano z oferty kilka modeli, których produkcja wygasła wraz z normą Euro 3. Tutaj pozostał tylko model MAN Lion`s Regio, który z założenia miał być przystosowany do silników Euro 4. Lion’s Regio jest typowym autobusem międzymiastowym, ale dzięki swojej stylistyce i po odpowiednim wyposażeniu, może być z powodzeniem przystosowany do komunikacji dalekobieżnej i turystyki. Zupełną nowością wśród autobusów międzymiastowych MAN jest dwuosiowa wersja o długości 13,01 metra, oznaczona jako Lion`s Regio C. W ofercie Neoplana podobną rolę pełni bliźniacza konstrukcja –Neoplan Trendliner. Zmiany dotknęły także segment turystyczny, gdzie wycofano z oferty model Lion`s Star. W zamian oferowana jest specjalna, luksusowa odmiana Lion`s Coacha – Supreme, która nawiązuje swoją stylistyką zewnętrzną, wewnętrzną i wyposażeniem do Lion`s Stara. Podobnie jak podstawowy model, Lion`s Coach Supreme oferowany jest w trzech wersjach: jednej dwuosiowej, 12-metrowej i dwóch trzyosiowych: C o długości 13-metrów i L o długości 14-metrów. Ponadto, oprócz jednostek D20 o pojemności 10,5-litra, seria Supreme jest wyposażana również w najnowsze silniki D26 o pojemności 12,5-litra i mocy 353 kW (480 KM), co dodatkowo będzie odróżniało ją od podstawowej wersji Lion`s Coacha.
Komponenty
Podczas tegorocznych Dni Otwartych swoje oferty zaprezentowały także firmy blisko współpracujące z MAN –Kiel Polska, SG Equipment Leasing Polska, BRE Leasing, Chłodnictwo Rakoniewice (przedstawiciel i serwis klimatyzacji autobusowych), Boss Colmec (firma oponiarska) oraz Castrol. Obecność tej ostatniej firmy na „Dniach Otwartych”to efekt bliskiej współpracy z MAN i to na globalnym poziomie. W jej ramach specjaliści MAN i Castrol opracowali wspólnie olej Castrol Enduron Euro 4 Low SAPS –optymalny dla silników MAN Euro 4. Nowe rozwiązania technologiczne wymagają specyficznych parametrów od oleju silnikowego. Przy wprowadzeniu przez MAN technologii EGR (Euro 4) i SCR (Euro 5) pojawiły się następujące trudności do pokonania:
· wyższa zawartość sadzy jako rezultat niższych temperatur spalania przy stosowaniu metody EGR, co wpływa na gęstnienie oleju,
· większe utlenianie oleju jako rezultat niskiej temperatury zapłonu (wyższe temperatury spalania) przy stosowaniu metody SCR,
· pojawienie się osadu z oleju przy stosowaniu metody DPF oznacza konieczność jego wymiany,
· konieczność sprostania innym, trudnym wymogom ze względu na dłuższe przerwy między wymianami oleju.
Odpowiedzią na te wymagania jest Castrol Enduron Euro 4, który wyznacza wysokie standardy czystości silnika, a jednocześnie zachowuje wydajność filtrów cząstek stałych.
Podczas imprezy w Sadach firma Kiel Polska z Nowego Tomyśla przedstawiła nowy fotel Lite LCR, który powstał na bazie Lite LC. –„Dodaliśmy do niego możliwość regulacji pionowej i otrzymaliśmy nowe ergonomiczne siedzenie o wysokim komforcie podróży –mówi Andrzej Mielcarek z firmy Kiel Polska. –Jest on przeznaczony do pojazdów, które operują na liniach do 400 km. Siedzenie to znalazło pierwszych odbiorców na rynku czeskim. Obecnie rozmawiamy z polskimi producentami –Autosanem i Solbusem, którzy mają w swojej ofercie pojazdy, do który Lite LCR idealnie pasuje. Pracujemy również nad jego dalszym rozwojem –m.in. poprzez dodanie przesuwu bocznego.”Dodajmy, że siedzenie może być zabudowane takze w pojazdach klasy M2.