Autosan przedstawia plany na 2007 r.

infobus
02.10.2006 20:05

Podczas zorganizowanej dla klientów Autosanu spotkania w Polańczyku k/Sanoka, podkarpacka firma zaprezentowała przekrój swojej oferty, kładąc szczególny nacisk na kwestie ekologii i ekonomii. Przedstawiono nową ofertę silnikową, związaną z wejściem od 1 października norm Euro 4. Na placu prezentowane były 4 autobusy: H7-10MB Solina, A0808T Gemini, A1012T Lider oraz nową wersję modelu A0909L Tramp. Od znanej dotychczas wersji odróżniają go: pneumatyczne zawieszenie, jednoczłonowa szyba przednia oraz wklejane szyby boczne. Najciekawszym elementem spotkania była jednak konferencja z Prezesem Zarządu Autosan S.A., Wiesławem Wyżyckim, podczas której można było się dowiedzieć m.in. o planach firmy na najbliższe miesiące. „Oferta Autosana na rok 2007 to auto¬busy z silnikami Euro-4, które obligatoryj¬nie wymagane są od 1 października 2006.”–mówił prezes Wyżycki. –„Będą to autobusy A 09 na zawiesze¬niu pneumatycznym, te, które prezentujemy już obecnie, z pełną przednią szybą, z kle¬jonymi bocznymi szybami, wyposażonymi w silniki Renault. Cieszący się wielkim zainteresowaniem autobus Solina na podwoziu Mercedesa Vario, dzięki zastosowaniu nowej technologii związanej z normą Euro-4 będzie miał zwiększoną moc silnika do 170 KM. W naszej ofercie znajdzie się także autobus Gemini na własnym podwo¬ziu, z automatyczną skrzynią biegów i oczywiście silnikiem Euro-4. Otwartą sprawą pozostaje kwestia autobusów dalekiego zasięgu, trzy¬gwiazdkowych Sanmanów. Już w tej chwili, sądząc choćby po rozmowach prowadzonych podczas konferencji w Polańczyku, wiem, iż ta oferta intere¬suje wielu naszych Klientów”–zapewniał prezes. Jeszcze ciekawsze informacje dotyczyły planów Autosanu na rok przyszły: „W roku 2007 będziemy oferować autobusy A10-10T i A10-12T Lider, w wersji podmiejskiej i dalekiego zasięgu z silnikami Cummins lub Renault o mocy około 300 KM. Oba modele będą miały lekko zmodyfikowany design oraz unowocześnione wnętrze .Cały rok 2007 poświęcimy na przygotowanie i wdrożenie do produkcji nowej rodziny autobusów lokalnych oraz międzymiastowych o długości 9, 11 i 12,7 metra, przystosowanych do montażu silników Euro-4 i Euro-5.”–poinformował Wiesław Wyżycki.