Warszawa wybrała firmę do analizy buspasów w Metropolii Warszawskiej. I nie jest to TOR
 
27 października 2025 roku Miasto Stołeczne Warszawa ogłosiło wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na wykonanie analizy wydzielonych pasów autobusowych na terenie Metropolii Warszawskiej – Etap I.
Przetarg był drugim podejściem stołecznego ratusza – pierwsze postępowanie unieważniono w sierpniu, ponieważ wszystkie oferty przekroczyły zakładany budżet. Teraz było inaczej. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Która firma wygrała przetarg na wykonanie analizy wydzielonych pasów autobusowych w Warszawie?
- Jaka była wartość najkorzystniejszej oferty w tym postępowaniu?
- Do kiedy ma zostać zakończone opracowanie analizy buspasów dla Metropolii Warszawskiej?
 
Pięć ofert
Zamówienie obejmuje przygotowanie kompleksowej analizy funkcjonowania istniejących oraz planowanych buspasów w ramach realizacji Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP). Przetarg był drugim podejściem stołecznego ratusza – pierwsze postępowanie unieważniono w sierpniu, ponieważ wszystkie oferty przekroczyły zakładany budżet. Nowe postępowanie ogłoszono 8 października 2025 r., a oferty otwarto 17 października.
Chodzi m.in. o przeprowadzenie pomiarów ruchu drogowego, ocenę efektywności istniejących pasów autobusowych oraz stworzenie modelu symulacyjnego w oprogramowaniu VISUM. Wykonawca miał również przedstawić rekomendacje dalszego rozwoju sieci pasów dla komunikacji miejskiej w aglomeracji warszawskiej. Przedmiot zamówienia został oszacowany jako analityczne, nieinwestycyjne – dlatego rozstrzygnięcie zależało wyłącznie od ceny.
Wpłynęło pięć ofert. Najtańsza pochodziła od VIA VISTULA Sp. z o.o. z Krakowa – 596.000 PLN brutto, co odpowiada 484.552 PLN netto. ZESPÓŁ DORADCÓW GOSPODARCZYCH TOR zaoferował 883.558,20 PLN brutto / 718.341 PLN netto, a Consultants United Sp. z o.o. – 888.480 PLN brutto / 722.325 PLN netto. Kolejna oferta – Wolański sp. z o.o. – wynosiła 917.699 PLN brutto / 746.502 PLN netto, a najwyższa, złożona przez LPW Sp. z o.o., opiewała na 1.000.000 PLN brutto / 813.008 PLN netto. Najkorzystniejsza oferta – VIA VISTULA – daje więc cenę jednostkową netto za jeden projekt analityczny (przyjęty jako „autobus” dla porównania kosztów inwestycyjnych) na poziomie 484.552 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 755.000 PLN brutto, czyli 613.008 PLN netto. W pierwszym, unieważnionym postępowaniu planowano jeszcze większy budżet – 800.000 PLN brutto – ale również okazał się niewystarczający. Tym razem udało się uzyskać ofertę, która mieści się w limicie i tym samym mogła zostać przyjęta.
 
Via Vistula wygrywa
Zamawiający wskazał, że wybór został dokonany na podstawie jedynego kryterium oceny ofert – ceny:
✅ Cena – 100%
Ostatecznie wybrano VIA VISTULA Sp. z o.o., której oferta uzyskała 100 punktów i została uznana za najkorzystniejszą.
Zamawiający nie wymagał wadium ani zabezpieczenia należytego wykonania umowy, ale jasno określił wymagania techniczne. Oferent musiał wykazać się doświadczeniem w realizacji co najmniej jednego podobnego projektu w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców oraz udokumentować wykorzystanie oprogramowania VISUM w analizie transportowej. Oczekiwano opracowania spójnego modelu symulacyjnego, który pomoże w podjęciu decyzji o dalszej rozbudowie sieci pasów autobusowych. Planowany termin zakończenia prac analitycznych to 9 listopada 2026 roku.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://zamowienia.um.warszawa.pl/pn/umw/demand/238194/notice/public/details
 
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
- 
		
Subskrypcja na 12 m-cy
 1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok
- 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
 1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok
- 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
 do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok
- 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
 do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok
- 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
 bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 
 
                             
                             
                             
			 
			 
			 
			 
			 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Komentarze