Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tunel tramwajowy do Dworca Zachodniego nabiera kształtów

infotram
07.04.2025 16:30
0 Komentarzy

Trwa budowa tunelu tramwajowego, który połączy Grójecką z Dworcem Zachodnim. To jedna z kluczowych inwestycji miejskich, która nie tylko usprawni transport w stolicy, ale także zrewolucjonizuje przesiadki w rejonie jednej z najważniejszych stacji kolejowych w kraju.

Prace nad tunelem postępują dynamicznie. Wykonano już strop pod nieczynnym fragmentem jezdni Alei Jerozolimskich – to istotny etap inwestycji, który otwiera drogę do kolejnych działań. W najbliższym czasie wykonawca przystąpi do izolacji, po której możliwe będzie zasypanie konstrukcji oraz odtworzenie zagospodarowania terenu.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie znaczenie dla transportu w Warszawie ma budowa tunelu tramwajowego między Grójecką a Dworcem Zachodnim?
  2. Jak przebiegają obecnie prace budowlane przy tunelu tramwajowym, szczególnie w rejonie Alei Jerozolimskich i parku Pięciu Sióstr?
  3. W jaki sposób projekt tramwajowy wpisuje się w przebudowę stacji Warszawa Zachodnia i jakie wsparcie finansowe otrzymał?

Postępy na placu budowy

Równolegle trwają prace w parku Pięciu Sióstr, gdzie budowany jest kolejny odcinek stropu. Na części obszaru trwa jeszcze pogłębianie wykopu, a w innych miejscach montowane jest zbrojenie. Warto podkreślić, że projekt zagospodarowania parku uwzględniał przyszłą budowę tunelu – już na etapie tworzenia założenia parkowego pozostawiono wolny korytarz pod inwestycję.

Nowa trasa – nowe możliwości

Nowa linia tramwajowa o długości 1,6 kilometra połączy ulicę Grójecką z Dworcem Zachodnim, biegnąc przez Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Co istotne, tramwaje będą dojeżdżać pod ziemię – pasażerowie będą mogli wysiadać bezpośrednio w rejonie wejścia na kolejowe perony. To znacząco usprawni przesiadki i skróci czas podróży, szczególnie dla osób korzystających z transportu regionalnego i dalekobieżnego.

Tramwaj w centrum przesiadkowego ekosystemu

Projekt tramwajowy jest integralną częścią przebudowy i rozbudowy stacji Warszawa Zachodnia – miejsca, które zyskuje nowe znaczenie jako kluczowy węzeł komunikacyjny w tej części miasta. Integracja różnych środków transportu w jednym punkcie ma kluczowe znaczenie dla funkcjonalności systemu transportowego stolicy.

Wsparcie z Funduszy Europejskich

Inwestycja realizowana jest przy wsparciu finansowym z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021–2027. Ma status operacji o znaczeniu strategicznym – zarówno w kontekście miejskim, jak i krajowym – stanowiąc przykład efektywnego wykorzystania środków unijnych dla rozwoju zrównoważonego transportu.

Komentarze