Tunel tramwajowy do Dworca Zachodniego nabiera kształtów
Trwa budowa tunelu tramwajowego, który połączy Grójecką z Dworcem Zachodnim. To jedna z kluczowych inwestycji miejskich, która nie tylko usprawni transport w stolicy, ale także zrewolucjonizuje przesiadki w rejonie jednej z najważniejszych stacji kolejowych w kraju.
Prace nad tunelem postępują dynamicznie. Wykonano już strop pod nieczynnym fragmentem jezdni Alei Jerozolimskich – to istotny etap inwestycji, który otwiera drogę do kolejnych działań. W najbliższym czasie wykonawca przystąpi do izolacji, po której możliwe będzie zasypanie konstrukcji oraz odtworzenie zagospodarowania terenu.
Rozkład jazdy:
- Jakie znaczenie dla transportu w Warszawie ma budowa tunelu tramwajowego między Grójecką a Dworcem Zachodnim?
- Jak przebiegają obecnie prace budowlane przy tunelu tramwajowym, szczególnie w rejonie Alei Jerozolimskich i parku Pięciu Sióstr?
- W jaki sposób projekt tramwajowy wpisuje się w przebudowę stacji Warszawa Zachodnia i jakie wsparcie finansowe otrzymał?
Postępy na placu budowy
Równolegle trwają prace w parku Pięciu Sióstr, gdzie budowany jest kolejny odcinek stropu. Na części obszaru trwa jeszcze pogłębianie wykopu, a w innych miejscach montowane jest zbrojenie. Warto podkreślić, że projekt zagospodarowania parku uwzględniał przyszłą budowę tunelu – już na etapie tworzenia założenia parkowego pozostawiono wolny korytarz pod inwestycję.
Nowa trasa – nowe możliwości
Nowa linia tramwajowa o długości 1,6 kilometra połączy ulicę Grójecką z Dworcem Zachodnim, biegnąc przez Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Co istotne, tramwaje będą dojeżdżać pod ziemię – pasażerowie będą mogli wysiadać bezpośrednio w rejonie wejścia na kolejowe perony. To znacząco usprawni przesiadki i skróci czas podróży, szczególnie dla osób korzystających z transportu regionalnego i dalekobieżnego.
Tramwaj w centrum przesiadkowego ekosystemu
Projekt tramwajowy jest integralną częścią przebudowy i rozbudowy stacji Warszawa Zachodnia – miejsca, które zyskuje nowe znaczenie jako kluczowy węzeł komunikacyjny w tej części miasta. Integracja różnych środków transportu w jednym punkcie ma kluczowe znaczenie dla funkcjonalności systemu transportowego stolicy.
Wsparcie z Funduszy Europejskich
Inwestycja realizowana jest przy wsparciu finansowym z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021–2027. Ma status operacji o znaczeniu strategicznym – zarówno w kontekście miejskim, jak i krajowym – stanowiąc przykład efektywnego wykorzystania środków unijnych dla rozwoju zrównoważonego transportu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze