Więcej połączeń i nowe kierunki od RegioJet. Poznaliśmy szczegóły
Od 14 grudnia 2025 roku czeski przewoźnik RegioJet rozpocznie planowe kursy na trzech trasach w Polsce: Warszawa–Poznań, Kraków–Warszawa–Gdynia oraz Warszawa–Ostrawa–Praga.
Oznacza to rozszerzenie dotychczasowego pilotażowego połączenia Kraków–Warszawa, które RegioJet uruchomił wcześniej, testując zainteresowanie pasażerów. Przewoźnik zapowiada, że w grudniu 2026 roku liczba połączeń zostanie potrojona, a lista obsługiwanych miast znacząco się powiększy.
Rozkład jazdy:
- Na jakich trasach RegioJet rozpocznie planowe kursy od 14 grudnia 2025 roku i jakie nowe połączenia planuje uruchomić w 2026 roku?
- Jakie udogodnienia i klasy podróży zaoferuje czeski przewoźnik pasażerom na polskich trasach?
- W jaki sposób RegioJet zamierza zachęcić polskich pasażerów do korzystania ze swoich usług i czym wyróżnia się jego oferta na tle konkurencji?
Ekspansja na polski rynek
RegioJet to największy prywatny przewoźnik kolejowy w Europie Środkowej, działający w Czechach, Słowacji, Austrii i Chorwacji. W Polsce pociągi RegioJet kursują od 2023 roku, a teraz przewoźnik przygotowuje się do rozszerzenia swojej działalności o Pomorze i Wielkopolskę.
Sprzedaż biletów na nowe połączenia rozpocznie się 4 listopada 2025 roku. Wszystkie kursy będą realizowane w formule open access, co oznacza, że przewoźnik działa na zasadach rynkowych – bez dotacji publicznych. Wraz z uruchomieniem nowych tras firma otworzy własne kasy biletowe w Krakowie, Warszawie i Poznaniu, a po uzyskaniu zgody PKP S.A. planuje zainstalować automaty biletowe na dworcach.
– Polska jest dla nas atrakcyjnym rynkiem ze względu na duże potoki pasażerskie oraz wysoką kulturę kolejową rozwijaną przez lata. Chcemy połączyć atrakcyjne ceny biletów z wysoką jakością podróży, by stać się przewoźnikiem pierwszego wyboru między głównymi polskimi miastami – podkreśla Radim Jančura, założyciel RegioJet.
Profesjonalna obsługa i szkolenie załóg
Równolegle z rozszerzaniem siatki połączeń, RegioJet prowadzi szkolenia polskich załóg pokładowych. Każdy skład o długości 7–8 wagonów będzie obsługiwany przez maksymalnie siedem osób: maszynistę, kierownika pociągu, dwóch baristów oraz czterech stewardów. Ich zadaniem będzie kompleksowa obsługa pasażerów – udzielanie informacji, pomoc z bagażem oraz serwowanie napojów i przekąsek.
Docelowo zespół obsługujący połączenia w Polsce ma liczyć około 300 pracowników.
Promocyjne ceny i elastyczne warunki
Chcąc zachęcić podróżnych do wypróbowania swoich usług, przewoźnik do 13 grudnia 2025 roku oferuje bilety na trasie Kraków–Warszawa w promocyjnej cenie od 9 złotych.
Dodatkowo pasażerowie będą mogli bezpłatnie anulować bilet do 15 minut przed odjazdem, a także dokonywać rezerwacji miejsca bez dodatkowych opłat. W przypadku opóźnienia pociągu przewoźnik automatycznie wypłaci rekompensatę – bez konieczności składania wniosku.
Cztery klasy podróży
RegioJet wprowadzi w Polsce cztery opcje podróży, które różnią się komfortem i zakresem usług:
- Business (1. klasa) – duże skórzane fotele w czteroosobowych przedziałach, w cenie biletu napoje: sok, kawa i woda.
- Relax (2. klasa) – skórzane fotele w wagonie bezprzedziałowym, bezpłatnie kawa i woda.
- Standard (2. klasa) – miejsca w przedziałach sześcioosobowych lub w wagonie ASTRA z ekranami w oparciach foteli, w cenie biletu kawa i woda.
- Low Cost (2. klasa) – najtańsza opcja w wagonach przedziałowych lub bezprzedziałowych, pasażerowie otrzymują butelkę wody.
We wszystkich klasach dostępne będzie bezpłatne Wi-Fi, a w wagonach barowych będzie można kupić gotowe posiłki i przekąski.
Kolejne etapy rozwoju
Zgodnie z zapowiedziami przewoźnika, w grudniu 2026 roku RegioJet uruchomi 11 nowych tras krajowych i międzynarodowych, które połączą największe polskie miasta z zagranicznymi metropoliami, w tym Berlinem, Pragą i Wiedniem.
Nowe połączenia obejmą m.in. trasy:
- Warszawa – Poznań – Wrocław
- Warszawa – Poznań – Berlin
- Warszawa – Poznań – Szczecin
- Gdynia – Gdańsk – Warszawa – Katowice – Ostrawa – Brzecław – Wiedeń
- Gdynia – Gdańsk – Warszawa – Katowice – Ostrawa – Praga
- Przemyśl – Kraków – Ostrawa – Brzecław – Wiedeń
- Przemyśl – Kraków – Ostrawa – Praga
- Kraków – Warszawa – Gdańsk – Gdynia
- Gliwice – Warszawa – Gdańsk – Gdynia
- Rybnik – Warszawa – Gdańsk – Gdynia
- Bogumin – Warszawa – Gdańsk – Gdynia
Atrakcyjna alternatywa dla podróżnych
Wejście RegioJet na polski rynek to ważne wydarzenie w krajowym transporcie kolejowym. Pasażerowie zyskają większy wybór połączeń, elastyczne warunki rezerwacji i wysoki standard obsługi, a konkurencja na rynku może przełożyć się na atrakcyjniejsze ceny biletów.
Przewoźnik deklaruje, że jego celem jest stworzenie w Polsce sieci połączeń kolejowych odpowiadających potrzebom współczesnych podróżnych – komfortowych, punktualnych i dostępnych cenowo.
Komentarze