Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Strategia obrana przez Polregio przynosi efekty. Znamy szczegóły

inforail
21.10.2025 09:15
0 Komentarzy

Aż 76,9 mln podróżnych skorzystało z usług POLREGIO w ostatnich dziewięciu miesiącach – o ponad 1,5 mln więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. To kolejny rekordowy wynik polskiego przewoźnika.

Od lipca do września pociągami POLREGIO podróżowało 26,2 miliona osób – to o prawie 600 tysięcy więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Najlepszy był sierpień, gdy z usług przewoźnika skorzystało blisko 9 milionów pasażerów. Zbliżony wynik spółka odnotowała ostatnio w maju. Największy wzrost rok do roku przypadł na marzec – liczba podróżnych była wtedy wyższa aż o 11,5 procent.

Rozkład jazdy:

  1. Ile osób skorzystało z usług POLREGIO w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku i jak ten wynik wypada w porównaniu z rokiem poprzednim?
  2. Które regiony w Polsce odnotowały największy wzrost liczby pasażerów w porównaniu z 2024 rokiem?
  3. Jakie inwestycje i działania modernizacyjne prowadzi obecny zarząd POLREGIO, aby poprawić jakość usług i efektywność spółki?

Efekty strategii

– Te liczby to kolejny dowód na to, że przyjęta przez nas strategia przynosi wymierne efekty. Wspólnie z naszymi partnerami samorządowymi konsekwentnie budujemy ofertę przyciągającą coraz więcej pasażerów. Dziś POLREGIO to przewoźnik z rekordowym zaufaniem podróżnych – pomimo wielu wyzwań, jakim stawiamy czoła – mówi Krzysztof Pietrzykowski, prezes POLREGIO.

W ujęciu regionalnym najlepiej wypadł Pomorski Zakład POLREGIO, który w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku zanotował wzrost liczby pasażerów o 16,5 procent. Więcej podróżnych przybyło również w województwach łódzkim (9,4 proc.), podkarpackim (7,2 proc.) i zachodniopomorskim (6,1 proc.).

Dane z trzech pierwszych kwartałów 2025 r. potwierdzają utrzymujący się wzrost zainteresowania ofertą przewoźnika. W pierwszym półroczu obecnego roku pociągi POLREGIO przewiozły blisko 51 milionów osób – o niemal milion więcej niż rok wcześniej.

Rekordowe okazały się również tegoroczne wakacje – z usług spółki skorzystało wtedy ponad 17 milionów pasażerów. To kontynuacja trendu z 2024 roku, gdy POLREGIO przewiozło blisko 101 milionów osób, najwięcej od ponad dekady.

Pociąg Polregio
Pociąg Polregio

Inwestycje i zmiany w spółce

Zwiększone zainteresowanie usługami POLREGIO to efekt uruchamiania nowych połączeń, zwiększania częstotliwości kursów na wybranych trasach oraz wydłużania relacji pociągów. Na dobre wyniki wpływ mają też zmiany organizacyjne wdrażane przez obecny Zarząd spółki.

– Dążymy do tego, by oferowane przez nas połączenia były jak najbardziej dostępne i atrakcyjne dla podróżnych. Pracujemy też nad ciągłą poprawą działań w spółce, bo przekłada się to bezpośrednio na jej efektywność. Rozpoczęliśmy inwestycje w rozwój zaplecza technicznego oraz w tabor – w wymiarze, jaki był obecnie możliwy. Kolejnym krokiem musi być jednak pozyskanie dofinansowania zewnętrznego – mówi Wojciech Dinges, wiceprezes Zarządu POLREGIO.

Spółka rozpoczęła modernizację części własnego taboru, pozyskała dofinansowanie unijne na zakup pięciu nowych pojazdów elektrycznych i rozwija cyfrowe narzędzia obsługi pasażerów. Zarząd stawia również na rozwój własnego zaplecza serwisowego – w sierpniu uruchomiono specjalistyczny punkt w Olsztynie, umożliwiający samodzielne przeglądy i naprawy pojazdów spalinowych na poziomie P3–P5. Dzięki sieci własnych serwisów ewentualne awarie będą usuwane szybciej i taniej, co w efekcie ma przełożyć się na stabilniejszą i bardziej przewidywalną ofertę przewozową.

Komentarze