Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZZP anuluje przetarg na krwiobusy dla Kielc, Opola, Wrocławia i Zielonej Góry

infobus
01.08.2023 09:05

4 lipca Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia anulował drugi przetargu na dostawę na czterech ambulansów do poboru krwi na bazie wyskopokładowych autobusów turystycznych.

Czekamy na kolejne zamówienie i zasadę „do trzech razu sztuka”. Oby się udało, bo te pojazdy naprawdę są potrzebne regionalnym centrum krwiodawstwa i to widać w zakupowych statystykach: w 2022 roku resort zamówił w firmie Zeszuta dwa krwiobusy i rozstrzygnął postępowanie na zakup trzech „mobilnych krwiopijców”. Następnie jeden taki autokar zakontraktowało wojsko, jeden RCKiK Warszawa i RCKiK Katowice. Razem daje to sumę siedmiu zamówionych laboratoriów „na kółkach” w 2022 r. plus cztery pojazdy dla Krakowa, Rzeszowa, Łodzi i Szczecina „w toku”.

KRAKÓW, RZESZÓW, ŁÓDŹ I SZCZECIN

Najnowsze krwiobusy miały trafić do Krakowa, Rzeszowa, Łodzi i Szczecina. Pierwszy kontrakt na ich zakup został anulowany z powodu zbyt drogich ofert. Drugi podobnie. W powtórce budżet Ministerstwa ponownie został przekroczony, ale nie tak mocno jak za pierwszym razem.

We wszystkich zadaniach ofertę złożyła jedna i ta sama spółka – Zeszuta z Warszawy, czyli polski lider specjalistycznych zabudów na bazie autokarów marki Mercedes-Benz, które za jeden ambulans zaproponowała tą samą kwotę – 2.713999,99 PLN brutto.

Z kolei Zakładu Zamówień Publicznych na jeden pojazd  miał przeznaczoną kwotę2.500.000,00 PLN brutto. To oznaczało przekroczenie budżetu i dlatego 4 lipca resort anulował całe zamówienie.  

czekając na trzeci raz

Co ciekawe w tym postępowaniu mieliśmy osobne wymagania dla różnych centrów. I tak dla RCKiK w Krakowie, Rzeszowie i Szczecinie MZ poszukiwał pojazdów o parametrach: długość: od 11 900 do 13 500 mm szerokość: od 2 550 do 2 700 mm wysokość nie więcej niż: 3 940 mm  średnica zawracania mierzona po śladzie kół max.: 24 000 mm silnik: - wysokoprężny, 6-cio cylindrowy; moc minimum: 310 kW, pojemność bagażnika głównego:  min. 9,5 m3 kontrolowana strefa zgniotu przedniej części nadwozia zabezpieczająca kierowcę i pilota przed skutkami zderzenia czołowego sferyczna szyba przednia, warstwowa klejona do nadwozia lub przednia szyba jest sferyczna, warstwowa oraz fabrycznie przyciemniona w stopniu w jakim pozwalają przepisy homologacyjne plus elektrycznie sterowana roleta przedniej szyby.

Z kolei dla ambulansu dla RCKiK w Łodzi wymagania techniczne są następujące: długość: od 10 000 do 13 500 mm szerokość: od 2 400 do 2 700 mm wysokość nie więcej niż: 3 940 mm średnica zawracania mierzona po śladzie kół max.: 24 000 mm silnik: - wysokoprężny, 6-cio cylindrowy; moc minimum: 310 kW, pojemność bagażnika głównego:  min. 5,5 m3 Natomiast we wszystkich zadaniach chodzi o zakup autobusów dwuosiowych.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty komisja przetargowa miała kierować się dwoma zmiennymi:

  • bezpłatne przeglądy techniczne wraz z zabudową / waga: 40%
  • cena - waga: 60%.

Czekamy teraz na kolejne ponowienie tego zamówienia i zasadę „do trzech razu sztuka”.