Zwrot w przetargu na autobusy elektryczne dla MZK Bielsko-Biała. Irizar bierze MAXI
18 czerwca 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ponownie rozstrzygnął postępowanie przetargowe dt. 12 autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI.
W pierwszym podejściu tę część (numer 1) wygrała firma Solaris (podobnie jak 4 szt. MEGA elektrobusów), jednak po decyzji KIO i przywróceniu oferty Irizar e-mobility S.L., to Hiszpanie mogą teraz otwierać szampany, świętując zwycięstwo w cześć zadaniu nr 1. O tym zamówieniu (wspierane ze środków programu „Zielony Transport Publiczny”) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto ostatecznie wygrał zadanie nr 1 na cztery przegubowe elektrobusy dla MZK Bielsko-Biała?
- Jaką cenę jednostkową netto za autobus zaproponował Irizar e-mobility?
- Jakie były trzy główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
Elektryczna szesnastka
Przypomnijmy, że łącznie przetarg MZK Bielsko-Biała dotyczył 16 elektrobusów, w tym cztery klasy I kategorii MEGA (zadanie nr 2) i 12 szt. klasy I kategorii MAXI (zadanie nr 1) . Pojazdy 18-metrowe dostarczy Solaris i to już jest pewne, natomiast nieoczkiwany zwrot akcji mieliśmy w zadaniu numer 1.
18 czerwca 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ogłosił po raz raz kolejny wybór najkorzystniejszej oferty i tym razem wskazał na propozycję złożoną przez firmę Irizar e-mobility S.L. Decyzja ta była wynikiem ponownej oceny po wyroku KIO z 2 czerwca 2025 r., który nakazał przywrócenie oferty Irizar do postępowania.
Do ponownej oceny trafiły trzy oferty. Irizar e-mobility S.L. uzyskał najwyższą łączną liczbę punktów – 96,40. Na kolejnej pozycji uplasował się Solaris Bus & Coach z wynikiem 93,71. Oferta Karsan Otomotiv została odrzucona.
Analiza ofert
Decydujące znaczenie miała cena – Irizar jako jedyny uzyskał pełne 60 punktów w tym kryterium. Irizar zaoferował cenę 18.624.607 PLN brutto / 15.137.080,27 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 3.784.270 PLN netto.
Dla porównania: oferta Solarisa opiewała na 18.253.200 PLN brutto / 14.840.000 PLN netto, czyli 3.710.000 PLN netto za pojazd, a propozycja Karsana – 15.440.000 PLN netto, jednostkowo 3.860.000 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 18.253.200 PLN brutto, czyli 14.840.000 PLN netto.
Decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty została podjęta na podstawie trzech kryteriów:
✅ Cena – 60%
✅ Parametry techniczne – 20%
✅ Warunki gwarancji – 20%
Zamawiający wymagał, aby elektrobusy były wyposażone w baterie o pojemności minimum 380 kWh i oferowały zasięg minimum 180 km. Elektrobusy muszą umożliwiać ładowanie zarówno poprzez złącze plug-in, jak i za pomocą pantografu. Wymagane było także pełne wyposażenie w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, przyklęk, monitoring, porty USB oraz zamykaną kabinę kierowcy. Dostawy mają zostać zrealizowane zgodnie z harmonogramem określonym w SWZ.
Planowana dostawa autobusów ma nastąpić do końca I kwartału 2026 roku, z możliwością wcześniejszej realizacji. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/993102
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze