Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zwrot w przetargu na autobusy elektryczne dla MZK Bielsko-Biała. Irizar bierze MAXI

infobus
19.06.2025 09:04
0 Komentarzy

18 czerwca 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ponownie rozstrzygnął postępowanie przetargowe dt. 12 autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI.

W pierwszym podejściu tę część (numer 1) wygrała firma Solaris (podobnie jak 4 szt. MEGA elektrobusów), jednak po decyzji KIO i przywróceniu oferty Irizar e-mobility S.L., to Hiszpanie mogą teraz otwierać szampany, świętując zwycięstwo w cześć zadaniu nr 1. O tym zamówieniu (wspierane ze środków programu „Zielony Transport Publiczny”) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto ostatecznie wygrał zadanie nr 1 na cztery przegubowe elektrobusy dla MZK Bielsko-Biała?
  2. Jaką cenę jednostkową netto za autobus zaproponował Irizar e-mobility?
  3. Jakie były trzy główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
Zmiana w przetargu MZK Bielsko-Biała. Irizar przejmuje część MAXI
Zmiana w przetargu MZK Bielsko-Biała. Irizar przejmuje część MAXI

Elektryczna szesnastka

Przypomnijmy, że łącznie przetarg MZK Bielsko-Biała dotyczył 16 elektrobusów, w tym cztery klasy I kategorii MEGA (zadanie nr 2) i 12 szt. klasy I kategorii MAXI (zadanie nr 1) . Pojazdy 18-metrowe dostarczy Solaris i to już jest pewne, natomiast nieoczkiwany zwrot akcji mieliśmy w zadaniu numer 1.

18 czerwca 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ogłosił po raz raz kolejny wybór najkorzystniejszej oferty i tym razem wskazał na propozycję złożoną przez firmę Irizar e-mobility S.L. Decyzja ta była wynikiem ponownej oceny po wyroku KIO z 2 czerwca 2025 r., który nakazał przywrócenie oferty Irizar do postępowania.

Do ponownej oceny trafiły trzy oferty. Irizar e-mobility S.L. uzyskał najwyższą łączną liczbę punktów – 96,40. Na kolejnej pozycji uplasował się Solaris Bus & Coach z wynikiem 93,71. Oferta Karsan Otomotiv została odrzucona.

Zmiana w przetargu MZK Bielsko-Biała. Irizar przejmuje część MEGA
Zmiana w przetargu MZK Bielsko-Biała. Irizar przejmuje część MAXI

Analiza ofert

Decydujące znaczenie miała cena – Irizar jako jedyny uzyskał pełne 60 punktów w tym kryterium. Irizar zaoferował cenę 18.624.607 PLN brutto / 15.137.080,27 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 3.784.270 PLN netto.

Dla porównania: oferta Solarisa opiewała na 18.253.200 PLN brutto / 14.840.000 PLN netto, czyli 3.710.000 PLN netto za pojazd, a propozycja Karsana15.440.000 PLN netto, jednostkowo 3.860.000 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 18.253.200 PLN brutto, czyli 14.840.000 PLN netto.

Decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty została podjęta na podstawie trzech kryteriów:

✅ Cena – 60%
✅ Parametry techniczne – 20%
✅ Warunki gwarancji – 20%

Zamawiający wymagał, aby elektrobusy były wyposażone w baterie o pojemności minimum 380 kWh i oferowały zasięg minimum 180 km. Elektrobusy muszą umożliwiać ładowanie zarówno poprzez złącze plug-in, jak i za pomocą pantografu. Wymagane było także pełne wyposażenie w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, przyklęk, monitoring, porty USB oraz zamykaną kabinę kierowcy. Dostawy mają zostać zrealizowane zgodnie z harmonogramem określonym w SWZ.

Planowana dostawa autobusów ma nastąpić do końca I kwartału 2026 roku, z możliwością wcześniejszej realizacji. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/993102

Komentarze