Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM Warszawa ugina się i zmienia SWZ liniowego przetargu. Po odwołaniach do KIO

infobus
06.02.2025 08:02
0 Komentarzy

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie jest w trakcie postępowania przetargowego, które ma wyłonić zwycięzcę dużego kontraktu liniowego. Nic więc dziwnego, że walka toczy się do końca – także w KIO.

Już wiemy, że odwołania od zapisów SWZ złożyło trzech potencjalnych oferentów – Mobilis, PKS Grodzisk Mazowiecki i Relobus. Pisaliśmy o tym wcześniej w InfoBusie. Mamy już pierwsze efekty złożenia tych odwołań. ZTM, nie czekając na wyrok KIO postanowił sam zmienić SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kluczowe zmiany w specyfikacji przetargowej wprowadził Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie?
  2. Jakie aspekty przetargu budziły największe kontrowersje i doprowadziły do odwołań?
  3. Czy wprowadzone zmiany mogą zakończyć spór ZTM z wykonawcami, czy możliwe są dalsze modyfikacje?
ZTM Warszawa ugina się i zmienia SWZ liniowego przetargu. Po odwołaniach do KIO
ZTM Warszawa ugina się i zmienia SWZ liniowego przetargu. Po odwołaniach do KIO / fot. WTP

ZTM zmienia SWZ

ZTM Warszawa pod wpływem odwołań i zarzutów w nich zawartych zmienił zapisy specyfikacji przetargowej, jedynie częściowo spełniając oczekiwania skarżących. Najważniejsze zmiany dotyczą:

  • zmiany daty rozpoczęcia usług – po upływie 365 dni od podpisania umowy (wcześniej było to 240 dni),
  • zmiany daty najwcześniejszego możliwego terminu rozpoczęcia świadczenia usług – od 1 czerwca 2026 r. dla części 1 przetargu (przed zmianą SWZ – od 1 lutego), od 1 maja 2026 r. dla części 2 (wcześniej – od 1 stycznia),
  • maksymalnej łącznej wartość zmiany wynagrodzenia jaką dopuszcza zamawiający w całym okresie obowiązywania umowy w efekcie zastosowania waloryzacji – dla części 1 – 83% (wcześniej 77%), dla części 2 – 81% (wcześniej 75%), dla części 3 – 91% (wcześniej 91%),
  • określenia orientacyjnej struktury brygad – dzień powszedni: 32-38 brygad całodziennych i 12-18 brygad kursujących w godzinach szczytów komunikacyjnych (tzw. dodatków); soboty: 34 – 42 brygad; niedziele i święta: 30-38 brygad; noce: 3-6 brygad. Przed zmianą SWZ, ZTM nie podał liczby brygad potrzebnych do obsługi w poszczególne dni,
  • zmiany terminu składania ofert na dzień 20 lutego (z 23 stycznia),
  • zmniejszenia liczby kar umownych i ich wysokości,
  • zmniejszenia liczby przypadków, w których ZTM może odstąpić od umowy z wykonawcą w trybie natychmiastowym, bez wypowiedzenia.
ZTM Warszawa ugina się i zmienia SWZ liniowego przetargu. Po odwołaniach do KIO
ZTM Warszawa ugina się i zmienia SWZ liniowego przetargu. Po odwołaniach do KIO / fot. WTP

Koniec walki?

Spodziewamy się, że to nie koniec zmian SWZ. Do otwarcia ofert pozostało jeszcze trochę czasu. Do tego jeszcze, nie wiadomo jak spór ZTM z wykonawcami rozstrzygnie KIO.  

Zmiany SWZ można śledzić na stronie: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/152629/details?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR2CzqOtrtm_k0ITy_7kwg4kArfE0zYMRocZnprMfttAC9jsxXXDCiwDvB0_aem_TK4KenfhqdA05Op7HKXofA

Komentarze