Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZG PKS Rzeszów kupi razem 15 autobusów elektrycznych Golden Dragon. Ecovia pokonana

infobus
01.09.2025 17:03
0 Komentarzy

28 sierpnia 2025 roku Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie rozstrzygnął przetarg na zakup ośmiu autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI wraz z mobilną infrastrukturą ładowania typu plug-in.

Wcześniej – w ramach zamówienia na siedem elektryków – Związek zdecydował się wybór na dilera chińskich autobusów Golden Dragon. Teraz idąc za ciosem dodał osiem kolejnych. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych klasy MAXI zamówiono w postępowaniu rozstrzygniętym 28 sierpnia 2025 r.?
  2. Która firma złożyła najkorzystniejszą ofertę i zdobyła maksymalną liczbę punktów w przetargu?
  3. Jaki minimalny realny zasięg na jednym ładowaniu muszą zapewniać nowe elektrobusy według wymagań zamawiającego?
ZG PKS Rzeszów kupi razem 15 autobusów elektrycznych Golden Dragon. Ecovia pokonana
ZG PKS Rzeszów kupi razem 15 autobusów elektrycznych Golden Dragon. Ecovia pokonana

Osiem elektryków

Postępowanie dotyczyło zakupu nowoczesnych elektrobusów przeznaczonych do obsługi komunikacji miejskiej i regionalnej na terenie Rzeszowa i gmin tworzących Związek PKS. Każdy pojazd musi mieć długość od 11,5 do 12,5 metra i pojemność minimum 70 pasażerów, być w pełni niskopodłogowy oraz wyposażony w mobilną ładowarkę typu plug-in.

Zakres zamówienia obejmował również: przeszkolenie personelu, dostarczenie dokumentacji technicznej, narzędzi serwisowych oraz autoryzację ASO dla zamawiającego lub wyznaczonego operatora. Autobusy muszą spełniać aktualne przepisy homologacyjne i bezpieczeństwa, w tym regulacje GSR oraz ADAS obowiązujące od połowy 2024 roku.

Celem projektu jest rozwój zeroemisyjnego taboru publicznego w województwie podkarpackim. Zasadnicze wsparcie finansowe zapewnia CUPT-KPO, z którego pochodzi 21,3 mln zł z łącznej wartości projektu wynoszącej 29,2 mln zł.

ZG PKS Rzeszów kupi razem 15 autobusów elektrycznych Golden Dragon. Ecovia pokonana
ZG PKS Rzeszów kupi razem 15 autobusów elektrycznych Golden Dragon. Ecovia pokonana
ZG PKS Rzeszów kupi razem 15 autobusów elektrycznych Golden Dragon. Ecovia pokonana

Analiza ofert i budżetu

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty:

  • VERAMO S.A. zaproponowało realizację zamówienia za 22.286.616 PLN brutto / 18.116.764,23 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za model Golden Electric na poziomie 2.264.595,53 PLN netto.
  • ECOVIA Sp. z o.o. z Redzikowa (czyli kolejna spółka córka MMI / Creobus) złożyła ofertę o wartości 23.753.307,36 PLN brutto / 19.312.445,00 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus Zonson / Zhongtong / albo jeszcze inna marka na poziomie 2.414.055,63 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 29.138.700 PLN brutto, co oznacza, że obie oferty mieściły się w budżecie, ale oferta VERAMO okazała się bardziej konkurencyjna cenowo i zdobyła komplet punktów. Zamawiający dokonał wyboru na podstawie obowiązujących kryteriów:

✅ cena (60%)
✅ parametry techniczne (30%)
✅ termin realizacji zamówienia (10%)

Oferta VERAMO otrzymała maksymalne 100 punktów, podczas gdy ECOVIA zdobyła 96,3 punktu.

Ecovia - struktura właścicielska wedługg KRS / fot. Aleo
Ecovia – struktura właścicielska wedługg KRS / fot. Aleo

Wymagania techniczne i plan dostawy

Zamawiający wymagał autobusów elektrycznych o konstrukcji niskopodłogowej lub niskowejściowej, z centralnym silnikiem elektrycznym o mocy co najmniej 140 kW netto. Magazyny energii mają zapewniać realny zasięg co najmniej 300 km, przy pełnym ładowaniu w systemie plug-in. Pojazdy muszą być przystosowane do przewozu osób na wózku inwalidzkim oraz dziecięcym, wyposażone w pasy mocujące, klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej, tapicerowane siedzenia z tkaniny ograniczającej kurz oraz zestaw elektronicznych tablic informacyjnych LED i LCD – zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych.

Miejsce pracy kierowcy ma mieć formę półzamkniętej kabiny z pełnym zestawem ergonomicznego wyposażenia, w tym pulpitem informacyjnym, ekranem i deską rozdzielczą zgodną z najnowszymi wymaganiami technicznymi.

Planowana dostawa nowych pojazdów będzie realizowana zgodnie z harmonogramem zaproponowanym przez zwycięskiego wykonawcę, który również w tym kryterium uzyskał pełne 10 punktów.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1ee7325c-e351-4395-94a2-25fb03ea21bd

Komentarze