Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Włocławek bez 14 elektrobusów. Przetarg anulowany z powodu braku ofert

infobus
26.08.2025 18:06
0 Komentarzy

21 sierpnia 2025 r. Gmina Miasto Włocławek poinformowała o unieważnieniu przetargu na zakup 14 autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI.

Powód? Do wyznaczonego terminu nie wpłynęła żadna oferta. Autobusy miały być finansowane m.in. ze środków programu Zielony Transport Publiczny i Krajowego Planu Odbudowy. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile elektrycznych autobusów planował kupić Włocławek w unieważnionym przetargu z sierpnia 2025 roku?
  2. Dlaczego przetarg na elektrobusy został unieważniony?
  3. Jaki zasięg miały zapewniać baterie w planowanych do zakupu autobusach?
Zeroemisyjny transport publiczny we Włocławku odłożony na później / fot. UM Włocławek

Czternastka elektryków

Włocławek planował pozyskać 14 fabrycznie nowych elektrobusów klasy MAXI w ramach projektu „Rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego we Włocławku poprzez zakup zeroemisyjnego transportu wraz z niezbędną infrastrukturą – etap II”. Postępowanie prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego, a ogłoszenie ukazało się w sierpniu 2025 roku. Było to już drugie podejście Włocławka do zakupu elektrobusów, po tym jak pierwsze postępowanie zostało częściowo unieważnione z powodu zbyt wysokiej oferty. Tym razem zamówienie obejmowało wyłącznie pojazdy klasy I kategorii MAXI, a potencjalni wykonawcy mogli liczyć na stabilne finansowanie projektu – z ZTP 3.0.

Analizując budżet – z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 41.328.000 PLN brutto (ok. 33.600.000 PLN netto). Oznacza to, że jednostkowy budżet netto na jeden elektrobus oscylował na poziomie ok. 2.400.000 PLN netto. To kwota odpowiadająca średnim stawkom rynkowym dla dwunastometrowych elektrobusów klasy miejskiej, jednak brak ofert może sugerować, że wykonawcy uznali ją za zbyt niską względem wymagań technicznych lub terminowych.

Zeroemisyjny transport publiczny we Włocławku odłożony na później
Zeroemisyjny transport publiczny we Włocławku odłożony na później

Zero ofert

Ponieważ żadna oferta nie wpłynęła, zamówienie zostało unieważnione. Teraz Włocławek stanie przed decyzją, czy ogłaszać przetarg ponownie, czy zmodyfikować specyfikację techniczną.

Zamawiający zapowiadał ocenę ofert w oparciu o następujące kryteria:

✅ cena – 60 pkt
✅ gwarancja zasięgu pojazdu powyżej 350 km – 5 pkt
✅ konstrukcja boczna ułatwiająca wymianę paneli – 2 pkt
✅ rodzaj szyby przedniej – 2 pkt
✅ silnik centralny asynchroniczny – 2 pkt
✅ zużycie energii – 3 pkt
✅ klimatyzacja jako pompa ciepła – 3 pkt
✅ gwarancja na całość pojazdu – 9 pkt
✅ gwarancja na napęd – 4 pkt
✅ gwarancja na baterie – 9 pkt

Technicznie zamówienie obejmowało pojazdy klasy I kategorii MAXI o długości od 11,5 do 12,5 m i wysokości do 3,65 m. Wymiana pasażerów miała odbywać się przez drzwi w układzie 2-2-2, a jednostką napędową miał być silnik elektryczny o mocy minimum 160 kW. Baterie o pojemności nie mniejszej niż 440 kWh miały zapewniać zasięg minimum 350 km, z możliwością ładowania przez system plug-in. Dodatkowo wymagano pełnego systemu informacji pasażerskiej (LED + LCD), portów USB dla pasażerów i kierowcy, zamkniętej kabiny prowadzącego oraz systemu zliczania pasażerów opartego na czujnikach podczerwieni. Dostawy autobusów zaplanowano do końca 2026 roku. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: SWZ Włocławek – elektrobusy MAXI

Komentarze