W przetargu PKM Sosnowiec na hybrydy plug-in bez zaskoczenia. Tylko Solaris z ofertą
7 maja 2025 r. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu poinformowało o otwarciu ofert w przetargu na zakup pięciu autobusów hybrydowych plug-in wraz z infrastrukturą ładowania.
W postępowaniu wpłynęła tylko jedna propozycja – od firmy Solaris Bus & Coach. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile ofert wpłynęło w przetargu na zakup pięciu autobusów hybrydowych dla PKM Sosnowiec?
- O ile złotych brutto oferta firmy Solaris przekraczała budżet zamawiającego?
- Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w tym przetargu?
Czyste niebo nad Zagłębiem
Przedmiotem sosnowieckiego zamówienia jest zakup pięciu nowoczesnych autobusów hybrydowych klasy MEGA oraz dostawa infrastruktury ładowania. Kontrakt realizowany jest w ramach projektu „Czyste niebo nad Zagłębiem – Etap IV” i ma na celu dalszą modernizację taboru PKM Sosnowiec poprzez wdrażanie pojazdów niskoemisyjnych. Oferowane konstrukcje muszą być pojazdami z całkowicie niską podłogą, napędzanymi silnikiem diesla Euro VI, wspomaganym układem elektrycznym typu plug-in z możliwością ładowania zarówno z sieci, jak i przez rekuperację. Istotną częścią projektu jest też możliwość późniejszego wdrożenia ładowania pantografowego.
W przetargu wpłynęła jedna oferta – Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. zaoferował hybrydowe autobusy Solaris w cenie 21.371.250 PLN brutto, czyli 17.375.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za model Urbino 18 Hybrid na poziomie 3.475.000 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 15.194.040,80 PLN brutto, co oznacza, że oferta przekracza budżet zamawiającego o ponad 6 mln złotych brutto. Przed PKM trudna decyzja – albo zwiększenie środków, albo negocjacje lub unieważnienie postępowania.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów:
✅ cena (76%)
✅ ocena techniczno-eksploatacyjna autobusów (12%)
✅ termin realizacji (3%)
✅ okres gwarancji na cały autobus (9%)
Sosnowieckie hybrydy
W zakresie punktacji technicznej oceniane są m.in.: niskie zużycie energii, zabezpieczenie antykorozyjne KTL, zastosowanie czynnika chłodniczego o niskim GWP, trzyczęściowa szyba czołowa, zależna oś przednia, jednolity producent układu hybrydowego oraz konstrukcja przystosowana do ładowania pantografem.
Techniczne wymagania pojazdów są wysokie – autobusy mają mieć długość od 17,5 do 18,75 metra, niską podłogę w każdym wejściu (do 340 mm), silnik o mocy min. 200 kW, miejsce na rower, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kierowcy, osobną kabinę kierowcy typu zamkniętego, a także pokładową informację pasażerską w formie tablic LED i ekranów LCD. Przewidziano gniazda USB, siedzenia z pianką min. 15 mm oraz rozwiązania przyjazne osobom z niepełnosprawnościami.
Planowana dostawa autobusów i infrastruktury ma nastąpić zgodnie z terminem wskazanym w ofercie – ocenianym jako jedno z kryteriów przetargu. Przetarg można śledzić pod adresem: 👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/1064863 ⚡
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze