Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tylko Mercus chce wynająć PKM Świerklaniec 20 nowych autobusów spalinowych. Od MAN

infobus
01.01.2025 09:00
0 Komentarzy

30 grudnia Przedsiębiorstwo Komunikacji Metropolitarnej w Świerklańcu otworzyło ofertę w przetargu na wynajem 20 nowych autobusów z silnikiem Diesla.

Mają to być pojazdy kategorii MAXI klasy I. O ogłoszeniu przetargu na najem nowych autobusów pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Ostatni przetarg na Diesle w PKM wygrała firma Busimport z autobusami MAN Lion’s City 12. Wow!

Rozkład jazdy:

PKM Świerklaniec chce wynająć autobusy jeszcze z silnikami diesla / for. PKM Świerklaniec .
PKM Świerklaniec chce wynająć autobusy jeszcze z silnikami diesla / for. PKM Świerklaniec .

Świerklańskie wymagania

Zanim przejdziemy do oferty – przypomnijmy preferencje Świerklańca w przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych. PKM premiuje następujące rozwiązania:

  • materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i szkieletu – profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088), profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego– 14 pkt,
  • materiał poszycia zewnętrznego nadwozia – blachy ze stali odpornej na: korozję (zgodnie z PN-EN 10088), blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej lub aluminium, tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem szklanym oraz tworzywa sztuczne przeznaczone do stosowania na zewnątrz o dużej odporności na niskie temperatury oraz uszkodzenia mechaniczne, nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 14 pkt,
  • moc silnika: powyżej 240 kW i powyżej – 18 pkt,
  • gwarantowany okres między obsługowy silnik co najmniej 60 000 km – 18 pkt, 11 i więcej miejsc z poziomu niskiej podłogi – 18 pkt,
  • mocowanie paneli bocznych – przykręcane na śruby, szybkowymienne – 18 pkt.

Kryteria oceny ofert uległy niewielkiej zmianie w stosunku do poprzedniego przetargu. Jest to jednak zmiana bardzo istotna. PKM usunęło kryterium unifikacji marki silnika i producenta autobusu. Teraz jest to jednak sztywny wymóg specyfikacji autobusów. Tymczasem producent Isuzu (który wygrał poprzedni przetarg za pośrednictwem swojego dealera – Busimport) w autobusach Citiport nie stosuje własnych silników, lecz jednostki firmy Cummins (według danych ze strony producenta).

PKM Świerklaniec chce wynająć autobusy jeszcze z silnikami diesla / for. PKM Świerklaniec .
PKM Świerklaniec chce wynająć autobusy jeszcze z silnikami diesla / for. PKM Świerklaniec .

Jedna oferta

30 grudnia Przedsiębiorstwo Komunikacji Metropolitalnej w Świerklańcu otrzymało jedną ofertę od MERCUS na sumę 73 062 000,00 zł brutto, w tym zamówienie podstawowe 41.401.800,00 PLN brutto, prawo opcji na 10 dodatkowych autobusów to 20.700.900,00 PLN brutto oraz prawo opcji na wykup 10 959 300,00 PLN brutto.

Czyli jednostkowa cena pojazdu – MAN Lion’s City 12 – w zamówieniu podstawowym (PLN netto): 2.070 .90,00 PLN brutto / 1.683.000,00 PLN netto.

Z kolei PKM poinformował, że przeznacza na realizację zamówienia kwotę 63.468.000,00 PLN brutto, z czego na zamówienie podstawowe 35.916.000,00 PLN brutto.

Cena oferty przekracza budżet zamawiającego o … 9 594 000,00 PLN brutto w przypadku całkowitej kwoty oraz o 5 485 800,00 zł w przypadku zamówienia podstawowego. Dlatego teraz zamawiający musi podjąć decyzję dotyczącą dalszego postępowania, rozważając zwiększenie budżetu lub unieważnienie przetargu.

PKM Świerklaniec chce wynająć autobusy jeszcze z silnikami diesla / for. PKM Świerklaniec .
PKM Świerklaniec chce wynająć autobusy jeszcze z silnikami diesla / for. PKM Świerklaniec .

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla PKM Świerklaniec mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m i wysokość do 3,25 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi maksymalnie 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz o szerokości nie mniejszej niż 1.200 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin co najmniej Euro 6d, o mocy minimum 200 kW. Wymagane są autobusy, w których silnik i autobus są tego samego producenta (mogą to być producenci z tej samej grupy kapitałowej).

W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia o budowie modułowej, wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego, z możliwością łatwego montażu i demontażu. Siedzenia mają być „miękkie” – z pełną tapicerką siedziska i oparcia z miękkim wypełnieniem o grubości co najmniej 15 mm dla siedziska i 10 mm dla oparcia. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane.

Z kolei kabina kierowcy ma być wydzielona typu zamkniętego. Informacja dla pasażerów to przede wszystkim diodowe tablice zewnętrzne (kolor diod biały), a także tablica elektroniczna wewnętrzna informacyjna (na bazie matrycy LED o przekątnej min. 21,5 cali), a ponadto tablica elektroniczna reklamowa (również na bazie matrycy LED). Ponadto, autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów i system kontroli trzeźwości kierowcy.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1025975

Komentarze