Tylko Mercus chce wynająć PKM Świerklaniec 20 nowych autobusów spalinowych. Od MAN
30 grudnia Przedsiębiorstwo Komunikacji Metropolitarnej w Świerklańcu otworzyło ofertę w przetargu na wynajem 20 nowych autobusów z silnikiem Diesla.
Mają to być pojazdy kategorii MAXI klasy I. O ogłoszeniu przetargu na najem nowych autobusów pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Ostatni przetarg na Diesle w PKM wygrała firma Busimport z autobusami MAN Lion’s City 12. Wow!
Rozkład jazdy:
Świerklańskie wymagania
Zanim przejdziemy do oferty – przypomnijmy preferencje Świerklańca w przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych. PKM premiuje następujące rozwiązania:
- materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i szkieletu – profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088), profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego– 14 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia – blachy ze stali odpornej na: korozję (zgodnie z PN-EN 10088), blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej lub aluminium, tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem szklanym oraz tworzywa sztuczne przeznaczone do stosowania na zewnątrz o dużej odporności na niskie temperatury oraz uszkodzenia mechaniczne, nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 14 pkt,
- moc silnika: powyżej 240 kW i powyżej – 18 pkt,
- gwarantowany okres między obsługowy silnik co najmniej 60 000 km – 18 pkt, 11 i więcej miejsc z poziomu niskiej podłogi – 18 pkt,
- mocowanie paneli bocznych – przykręcane na śruby, szybkowymienne – 18 pkt.
Kryteria oceny ofert uległy niewielkiej zmianie w stosunku do poprzedniego przetargu. Jest to jednak zmiana bardzo istotna. PKM usunęło kryterium unifikacji marki silnika i producenta autobusu. Teraz jest to jednak sztywny wymóg specyfikacji autobusów. Tymczasem producent Isuzu (który wygrał poprzedni przetarg za pośrednictwem swojego dealera – Busimport) w autobusach Citiport nie stosuje własnych silników, lecz jednostki firmy Cummins (według danych ze strony producenta).
Jedna oferta
30 grudnia Przedsiębiorstwo Komunikacji Metropolitalnej w Świerklańcu otrzymało jedną ofertę od MERCUS na sumę 73 062 000,00 zł brutto, w tym zamówienie podstawowe 41.401.800,00 PLN brutto, prawo opcji na 10 dodatkowych autobusów to 20.700.900,00 PLN brutto oraz prawo opcji na wykup 10 959 300,00 PLN brutto.
Czyli jednostkowa cena pojazdu – MAN Lion’s City 12 – w zamówieniu podstawowym (PLN netto): 2.070 .90,00 PLN brutto / 1.683.000,00 PLN netto.
Z kolei PKM poinformował, że przeznacza na realizację zamówienia kwotę 63.468.000,00 PLN brutto, z czego na zamówienie podstawowe 35.916.000,00 PLN brutto.
Cena oferty przekracza budżet zamawiającego o … 9 594 000,00 PLN brutto w przypadku całkowitej kwoty oraz o 5 485 800,00 zł w przypadku zamówienia podstawowego. Dlatego teraz zamawiający musi podjąć decyzję dotyczącą dalszego postępowania, rozważając zwiększenie budżetu lub unieważnienie przetargu.
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla PKM Świerklaniec mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m i wysokość do 3,25 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi maksymalnie 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz o szerokości nie mniejszej niż 1.200 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin co najmniej Euro 6d, o mocy minimum 200 kW. Wymagane są autobusy, w których silnik i autobus są tego samego producenta (mogą to być producenci z tej samej grupy kapitałowej).
W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia o budowie modułowej, wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego, z możliwością łatwego montażu i demontażu. Siedzenia mają być „miękkie” – z pełną tapicerką siedziska i oparcia z miękkim wypełnieniem o grubości co najmniej 15 mm dla siedziska i 10 mm dla oparcia. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane.
Z kolei kabina kierowcy ma być wydzielona typu zamkniętego. Informacja dla pasażerów to przede wszystkim diodowe tablice zewnętrzne (kolor diod biały), a także tablica elektroniczna wewnętrzna informacyjna (na bazie matrycy LED o przekątnej min. 21,5 cali), a ponadto tablica elektroniczna reklamowa (również na bazie matrycy LED). Ponadto, autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów i system kontroli trzeźwości kierowcy.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1025975
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze