Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Turecki pojedynek w MKS Jasło na pięć autobusów spalinowych. Z CUPT-KPO

infobus
05.03.2025 19:17
0 Komentarzy

5 marca 2025 roku Miejska Komunikacja Samochodowa w Jaśle otworzyła oferty w przetargu na dostawę pięciu fabrycznie nowych autobusów niskowejściowych klasy I kategorii MIDI

Wszystkie pojazdy mają być zasilane olejem napędowym i spełniać normę emisji spalin Euro 6. Postępowanie toczy się w trybie przetargu nieograniczonego, a jego przedmiot jest współfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy (CUPT-KPO). O tym zamówieniu pisaliśmy już w Transinfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kryteria – poza ceną – będą decydować o wyborze dostawcy nowych midibusów dla MKS Jasło?
  2. Jakie podstawowe parametry techniczne muszą spełniać nowe pojazdy zamawiane przez Jasło?
  3. Która z ofert złożonych w przetargu zmieściła się w budżecie zamawiającego?
MKS Jasło ma dwie oferty na pięć autobusów
MKS Jasło ma dwie oferty na pięć autobusów

Dwie oferty:

W przetargu złożone zostały dwie oferty:

  • Pierwsza pochodzi od firmy Autobagi Sp. z o.o. z Głogoczowa i opiewa na kwotę 5.774.850 PLN brutto, co daje 4.694.634 PLN netto, przy jednostkowej cenie netto BMC Neocity 8,5 wynoszącej 938.927 PLN.
  • Drugą ofertę złożył VBI BusimportPL Sp. z o.o. z Gierłatowa – jej wartość to 5.498.100 PLN brutto, co oznacza kwotę 4.469.187 PLN netto, a jednostkowy koszt pojedynczego midibusa Isuzu NovoCity Life to 893.837 PLN netto.

Zamawiający na realizację zamówienia przeznaczył 5.535.000 PLN brutto, czyli 4.500.000 PLN netto. Z zestawienia ofert wynika, że propozycja VBI BusimportPL zmieściła się w zakładanym budżecie, podczas gdy oferta Autobagi go przekroczyła o około 240.000 PLN brutto.

Zgodnie z kryteriami przetargowymi, cena odgrywa kluczową rolę – jej waga to 60%. Oprócz niej, zamawiający ocenia również parametry techniczno-użytkowe (30%) oraz warunki gwarancji (10%). W zakresie parametrów technicznych MKS Jasło przyznaje dodatkowe punkty m.in. za:

  • podwójne okna w przedziale pasażerskim,
  • elektrycznie otwierane okno kabiny kierowcy, zastosowanie sztywnej osi przedniej, liczbę pasażerów powyżej 55,
  • liczbę miejsc siedzących powyżej 18,
  • pojemność silnika od 4,4 do 5,0 dm³
  • oraz moc układu napędowego powyżej 150 kW.

Obie propozycje spełniają wymagania Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), dlatego decydująca będzie ocena szczegółowych parametrów technicznych i warunków gwarancji. Czekamy na decyzji komisji przetargowej!

MKS Jasło ma dwie oferty na pięć autobusów
MKS Jasło ma dwie oferty na pięć autobusów

Autobusy dla Jasła

Nowe midibusy dla Jasła mają mieć długość od 7,8 do 8,3 m i wysokość maksymalną 3,20 m. Będą to pojazdy niskowejściowe, co oznacza, że przestrzeń dla pasażerów stojących będzie znajdować się na niskiej podłodze – minimum od drzwi przednich do środkowych. Układ drzwi przewidziano w konfiguracji 1-2-0.

Napęd pojazdów zapewni silnik diesla wyposażony w system bezpośredniego wtrysku Common Rail, turbodoładowanie i chłodzenie powietrza doładowującego. Minimalna moc wynosi 130 kW, a pojemność zbiornika paliwa co najmniej 120 litrów.

Przewidziano wyposażenie autobusów w komfortowe, pozamiejskie siedzenia klasy II z wkładkami tapicerskimi i ergonomicznym kształtem. Kierowca otrzyma przeszkloną, częściowo wydzieloną kabinę z wieszakiem na ubrania, zamykanymi schowkami, uchwytem na napoje oraz gniazdem USB.

System informacji pasażerskiej obejmie zewnętrzne tablice LED oraz wewnętrzny ekran LCD o przekątnej minimum 21,5 cala, wyświetlający informacje o trasie i komunikaty reklamowe.

Link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-35ec3c40-2945-48d6-83bd-88b61c948309

MKS Jasło ma dwie oferty na pięć autobusów
MKS Jasło ma dwie oferty na pięć autobusów

Komentarze