Turecki pojedynek w MKS Jasło na pięć autobusów spalinowych. Z CUPT-KPO
5 marca 2025 roku Miejska Komunikacja Samochodowa w Jaśle otworzyła oferty w przetargu na dostawę pięciu fabrycznie nowych autobusów niskowejściowych klasy I kategorii MIDI
Wszystkie pojazdy mają być zasilane olejem napędowym i spełniać normę emisji spalin Euro 6. Postępowanie toczy się w trybie przetargu nieograniczonego, a jego przedmiot jest współfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy (CUPT-KPO). O tym zamówieniu pisaliśmy już w Transinfo.
Rozkład jazdy:
- Jakie kryteria – poza ceną – będą decydować o wyborze dostawcy nowych midibusów dla MKS Jasło?
- Jakie podstawowe parametry techniczne muszą spełniać nowe pojazdy zamawiane przez Jasło?
- Która z ofert złożonych w przetargu zmieściła się w budżecie zamawiającego?
Dwie oferty:
W przetargu złożone zostały dwie oferty:
- Pierwsza pochodzi od firmy Autobagi Sp. z o.o. z Głogoczowa i opiewa na kwotę 5.774.850 PLN brutto, co daje 4.694.634 PLN netto, przy jednostkowej cenie netto BMC Neocity 8,5 wynoszącej 938.927 PLN.
- Drugą ofertę złożył VBI BusimportPL Sp. z o.o. z Gierłatowa – jej wartość to 5.498.100 PLN brutto, co oznacza kwotę 4.469.187 PLN netto, a jednostkowy koszt pojedynczego midibusa Isuzu NovoCity Life to 893.837 PLN netto.
Zamawiający na realizację zamówienia przeznaczył 5.535.000 PLN brutto, czyli 4.500.000 PLN netto. Z zestawienia ofert wynika, że propozycja VBI BusimportPL zmieściła się w zakładanym budżecie, podczas gdy oferta Autobagi go przekroczyła o około 240.000 PLN brutto.
Zgodnie z kryteriami przetargowymi, cena odgrywa kluczową rolę – jej waga to 60%. Oprócz niej, zamawiający ocenia również parametry techniczno-użytkowe (30%) oraz warunki gwarancji (10%). W zakresie parametrów technicznych MKS Jasło przyznaje dodatkowe punkty m.in. za:
- podwójne okna w przedziale pasażerskim,
- elektrycznie otwierane okno kabiny kierowcy, zastosowanie sztywnej osi przedniej, liczbę pasażerów powyżej 55,
- liczbę miejsc siedzących powyżej 18,
- pojemność silnika od 4,4 do 5,0 dm³
- oraz moc układu napędowego powyżej 150 kW.
Obie propozycje spełniają wymagania Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), dlatego decydująca będzie ocena szczegółowych parametrów technicznych i warunków gwarancji. Czekamy na decyzji komisji przetargowej!
Autobusy dla Jasła
Nowe midibusy dla Jasła mają mieć długość od 7,8 do 8,3 m i wysokość maksymalną 3,20 m. Będą to pojazdy niskowejściowe, co oznacza, że przestrzeń dla pasażerów stojących będzie znajdować się na niskiej podłodze – minimum od drzwi przednich do środkowych. Układ drzwi przewidziano w konfiguracji 1-2-0.
Napęd pojazdów zapewni silnik diesla wyposażony w system bezpośredniego wtrysku Common Rail, turbodoładowanie i chłodzenie powietrza doładowującego. Minimalna moc wynosi 130 kW, a pojemność zbiornika paliwa co najmniej 120 litrów.
Przewidziano wyposażenie autobusów w komfortowe, pozamiejskie siedzenia klasy II z wkładkami tapicerskimi i ergonomicznym kształtem. Kierowca otrzyma przeszkloną, częściowo wydzieloną kabinę z wieszakiem na ubrania, zamykanymi schowkami, uchwytem na napoje oraz gniazdem USB.
System informacji pasażerskiej obejmie zewnętrzne tablice LED oraz wewnętrzny ekran LCD o przekątnej minimum 21,5 cala, wyświetlający informacje o trasie i komunikaty reklamowe.
Link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-35ec3c40-2945-48d6-83bd-88b61c948309
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze