Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kto będzie dostawcą spalinowych minibusów dla MKS Jasło? Analiza SWZ

infobus
23.02.2025 11:01
0 Komentarzy

Miejska Komunikacja Samochodowa w Jaśle poszła na zakupy autobusów spalinowych. Chodzi o pojazdy klasy I kategorii MINI.

Trwa postępowanie przetargowe, którego celem jest wybór dostawcy nowych pojazdów. Zamówienie ma dofinansowanie z programu CUPT-KPO. O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Pora na szczegółową analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Jaką długość mają mieć autobusy MINI zamawiane przez Miejską Komunikację Samochodową w Jaśle?
  2. Jakie elementy wyposażenia znajdą się w kabinie kierowcy nowych autobusów?
  3. Jakie firmy mogą być potencjalnymi dostawcami autobusów w tym przetargu?
Kto będzie dostawcą spalinowych minibusów dla MKS Jasło?
Kto będzie dostawcą spalinowych minibusów dla MKS Jasło?

Kryteria oceny ofert

Zmawiający będzie oceniał oferty z uwzględnieniem trzech kryteriów: ceny (60%), parametrów techniczno-użytkowych (30%) i gwarancji (10%). Do kryteriów technicznych należą następujące rozwiązania:

  • okna przedziału pasażerskiego podwójne – 5pkt,
  • okno kabiny kierowcy otwierane elektrycznie – 5 pkt,
  • sztywna oś przednia – 5 pkt,
  • liczba pasażerów ogółem – powyżej 55 – 5 pkt,
  • liczba miejsc siedzących – powyżej 18 – 5 pkt,
  • pojemność silnika – 4,4 dcm3 – 5 dcm3 – 5 pkt ,
  • moc układu napędowego – powyżej 150 kW – 5 pkt.
Kto będzie dostawcą spalinowych minibusów dla MKS Jasło?
Kto będzie dostawcą spalinowych minibusów dla MKS Jasło?

MINI Diesle

Autobusy kategorii MINI mają mieć długość od 7,8 do 8,3 m, a ich wysokość nie może przekraczać 3,20 m. Będą to konstrukcje z niską podłogą – na powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących, minimum od drzwi przednich do drzwi środkowych. Wymiana pasażerów będzie odbywać się przez dwoje drzwi w układzie 1-2-0.

Zamawiający wymaga silnika wysokoprężnego, wyposażonego w elektroniczny system wtrysku bezpośredniego typu „COMMON RAIL”, turbodoładowanego, z chłodzeniem powietrza. Ma on spełniać normę Euro 6. Wymagana moc to minimum 130 kW. Autobusy muszą posiadać zbiornik paliwa o pojemności minimum 120 l.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu pozamiejskiego klasy II z wkładkami tapicerskimi o wysokiej odporności na zużycie oraz ergonomicznym kształcie (wysokość min. 70 cm). Miejsce pracy kierowcy to kabina przeszklona, częściowo oddzielona od przedziału pasażerskiego. Kabina kierowcy musi być wyposażona w wieszak na ubranie oraz min. dwa schowki (min. jeden zamykany na kluczyk) na rzeczy osobiste kierowcy, dokumenty, materiały (np. bilety). Do tego znajdzie się tam uchwyt dla kierowcy na napoje oraz gniazdo USB.

Pojazdy będą wyposażone w diodowe tablice kierunkowe. Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica informacyjna, w formie wyświetlacza LCD (21,5 cali) dająca możliwość wyświetlania danych o trasie i reklam.

Kto będzie dostawcą spalinowych minibusów dla MKS Jasło?
Kto będzie dostawcą spalinowych minibusów dla MKS Jasło?

Nasze typy

Rynek MINI Diesli stoi przede wszystkim na krajowych dostawcach. Mowa tutaj np. o Mercusie czy też Automet. Z uwagi na niewygórowane wymogi SWZ oraz kryteria techniczne, które może spełnić każdy dostawca, spodziewamy się minimum dwóch ofert, a wśród oferentów przynajmniej jednego z w/w. Oferentów poznamy w dniu 5 marca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-35ec3c40-2945-48d6-83bd-88b61c948309

Komentarze