Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TRANSEXPO 2018: Premiera Urbino 12 lite hybrid. Lekki i oszczędny!

infobus
23.10.2018 15:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Najważniejsza chwila tegorocznych targów TRANSEXPO w Kielcach stała sie faktem. Dziś, 23 października odbyła się oficjalna premiera zupełnie nowe i oryginalne propozycji Solarisa. Czas przywitać się z superlekkim i oszczędnym Urbino 12 LE lite hybrid! style=”text-align: justify;”>Solaris wskazuje, że największą zaletą Urbino 12 LE lite hybrid ma być niskie zużycie paliwa, a tym samym mniejsze koszty eksploatacji w porównaniu z analogicznymi konstrukcjami dostępnymi na rynku. To m.in. za sprawą Głównym celem przyświecającym inżynierom Biura Badań i Rozwoju firmy Solaris, którzy pracowali nad stworzeniem Urbino lite hybrid, było opracowanie pojazdu, który w teście SORT 2 uzyska zużycie paliwa na poziomie poniżej 30 litrów na 100 km. style=”text-align: justify;”>Aby to osiągnąć prace inżynieryjne skupiły się na wielu obszarach m.in. w zakresie obniżenia masy pojazdu. Solaris Urbino 12 LE w wersji lite hybrid dysponuje masą własną poniżej 9 ton. Z kolei masa całkowita autobusu z pasażerami wynosi 15 ton. Pojazd został wyposażony w spalinowy silnik Cummins ISBE6 o pojemności niespełna 4,5 litra. Jednostka spełnia normę emisji spalin EURO 6 oraz rozwija moc 210 KM i moment obrotowy 832 Nm. Dodatkowym elementem układu napędowego Urbino LE lite hybrid jest maszyna elektryczna o mocy znamionowej 11,5 kW. Jej zadaniem jest rekuperacja energii w trakcie hamowania oraz wspomaganie silnika spalinowego przy ruszaniu. Dzięki temu układ ten zużywa mniej paliwa. style=”text-align: justify;”>Solaris Urbino 12 LE lite hybrid będzie dostępny w wersji z dwiema parami drzwi w układzie 2-2-0. Autobus zabierze na pokład do 85 pasażerów, z czego 41 na miejscach siedzących. Układ jezdny jest oparty na rozwiązaniach, które znamy m.in. z Urbino 8,9LE. Oś przednia pojazdu to niezależna ZF RL55, z oś napędowa to klasyczny most napędowy DANA typu G150. style=”text-align: justify;”>Rozmiar kół zastosowanych w pojeździe różni się od standardowych rozwiązań używanych w autobusach miejskich marki Solaris. Tym razem pojazd będzie wyposażony w koła o mniejszej średnicy 19,5 cali. Rozstaw osi Solaris Urbino LE lite hybrid to 5900 mm, przy zwisie przednim wynoszącym 2550 mm i tylnym wynoszącym 3240 mm. style=”text-align: justify;”>Oczywiście Urbino 12LE lite ma także zmodyfikowany desing ściany przedniej. Ma to nieść wymierne korzyści dla ich użytkowników. Głównymi wyróżnikami nowego face'a Urbino są: style=”text-align: justify;”>

  • nowy system oświetlenia przedniego będzie bazował w 100% na technologii LED
  • zamiast dotychczasowych 5 reflektorów, wszystkie światła (drogowe, mijania przeciwmgielne, kierunkowskazy i pozycyjne) zastąpiono 3 reflektorami.

style=”text-align: justify;”>Ponadto, kierowcy będą mieli zapewnioną lepszą widoczność, zyska również aerodynamika autobusów. Zmieniony kształt osłon dachowych oznacza ich efektywniejszy montaż i łatwiejsze utrzymanie oraz lepsze odprowadzanie wody z dachu autobusu. Poprawiona została również widoczność przedniej tablicy kierunkowej dla pasażerów.
Więcej nowej propozycji Solarisa można się dowiedzieć z filmu z pierwszego oficjalnego pokazu konstrukcji.

Komentarze