To Solaris wynajmie 63 autobusy MPK Łódź. Z Millennium Leasing
17 kwietnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź dokonało wyboru najkorzystniejszej oferty przetargu na wynajem 63 nowych autobusów
W tym 15 szt. to pojazdy jednoczłonowe, a 48 szt. – przegubowe. Mają one być dostarczone do łódzkiego przewoźnika w formie najmu na okres 10 lat. Autobusy pojawią się w siedzibie MPK w ciągu 36 tygodni od dnia zawarcia umowy. Już wiemy, że fabryki w Bolechowie. O otarci dwóch ofert – Solarisa – Daimler Buses Polska- pisaliśmy wcześniej w InfoBusie.
CO CHCIAŁO MPK ŁÓDŹ?
W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, MPK premiowało następujące rozwiązania: zastosowanie modułu hybrydowego – 20 pkt,
- zastosowanie rozwiązań umożliwiających kontrolę i uzupełnienie materiałów eksploatacyjnych w autobusie, w jednym miejscu obsługowym – 7 pkt,
- liczba miejsc pasażerskich siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi – powyżej 14 miejsc (przegubowce) i powyżej 11 miejsc (solo) – 10 pkt,
- zastosowanie dwóch systemów bezpieczeństwa i wspomagania – 10 pkt,
- siedzenia pasażerskie (co najmniej korpus włącznie z uchwytem nad oparciem siedziska) wykonane z materiałów zawierających nanocząsteczki zdolne likwidować lub powstrzymywać wzrost i namnażanie się mikroorganizmów (antybakteryjne) – 3 pkt.
Dodajmy, że w kryteriach technicznych punkty były przyznawane odrębnie za spełnienie w/w kryteriów przez autobusy solowe i przegubowe. Do zdobycia było zatem łącznie jest 100 pkt. Jednocześnie zamawiający nie dopuścił możliwości składania ofert częściowych, co oznacza, że wszystkie autobusy będą pochodziły od jednego wykonawcy.
Autobusowy klasyk
22 marca swoje propozycje przedstawiły firmy:
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – lider konsorcjum plus Millennium LEASING z autobusami Solaris Urbino 12 mild hybrid i 18 mild hybrid za łączną cenę 263.607.200,68 PLN brutto
- Daimler Buses Polska – lider konsorcjum plus PEKAO LEASING z autobusami Mercedes-Benz Citaro i Mercedes-Benz Citaro G za łączna cenę 292.635.487,88 PLN
Zamawiający poinformował, iż kwota jaką zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia wynosi 290.775.253,35 zł brutto, czyli od samego początku mieścił się w niej tylko Solaris.
17 kwietnia zamawiający wybrał najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów:
- ceny (80%),
- parametrów techniczno-użytkowych (10%),
- parametrów ekologicznych (10%).
Niespodzianek nie było – szczególnie przy 80-procentowaej wadze ceny i Solaris Otrzymał 98,96 pkt, a Mercedes- 86,40., co daje 12,46 pkt różnicy. Sporo.
Tym samym Solaris wróci do floty MPK z autobusami diesla po krótkiej przerwie.
MPK Podsumowuje
Jak potwierdziło MPK Łódź na swojej stronie – na początku przyszłego roku na łódzkie ulice wyjedzie ponad 60 nowych autobusów marki Solaris. Podczas wyboru najlepszej z ofert brano pod uwagę nie tylko cenę. Dodatkowo punktowany był m.in. moduł hybrydowy, liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi oraz zużycie paliwa.
W ramach umowy dostarczone mają zostać 63 nowe autobusy – 48 pojazdów przegubowych (18-metrowych) oraz 15 tzw. krótkich czyli 12-metrowych.
Umowa dotyczy dziesięcioletniego najmu autobusów wraz z ich serwisem. Pojazdy mają być oczywiście niskopodłogowe i klimatyzowane.
Nowe pojazdy zostaną rozdzielone między dwie zajezdnie – Zajezdnię Limanowskiego i Zajezdnię Nowe Sady.
Jeden z autobusów 12-metrowych zostanie przeznaczony dla Ośrodka Szkolenia Kierowców MPK – Łódź. Prowadzone będą na nim kursy dla kandydatów na przyszłych kierowców.
ŁÓDZKIE AUTOBUSY
Autobusy dla Łodzi mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m (jednoczłonowe) i od 17,5 do 18,5 m (przegubowe). Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz we wszystkich drzwiach, o wysokości w wejściu nie większej niż 340 mm od podłoża. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6, o mocy minimum 180 kW (MAXI) i 220 kW (MEGA).
MPK preferuje zastosowanie modułu hybrydowego, tj. modułu elektrycznego zintegrowanego pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów, działającego jako generator prądu podczas hamowania oraz jako silnik elektryczny wspomagający pracę jednostki spalinowej.
Stanowisko pracy kierowcy ma być oddzielone od przedziału pasażerskiego, wyposażone w pełną, zabudowaną, zamykaną kabinę, gwarantującą skuteczność działania klimatyzacji stanowiska pracy kierowcy. Wymagane jest zabudowanie prawej strony ściany kabiny kierowcy tak, aby obejmowała ona przestrzeń wraz z przednim skrzydłem pierwszych drzwi i aby kierowca niezależnie od dostępu ze środka pojazdu miał do niej również dostęp bezpośrednio z zewnątrz autobusu. Kabina będzie wyposażona m.in. w lodówkę, gniazdo USB, uchwyt na napoje.
Siedzenia pasażerskie mają być wykonane z tkaniny odpornej na uszkodzenia. Materiał obiciowy siedzeń będzie wykonany z tkaniny według wzoru stosowanego przez MPK, zawierającego jego logo. Zarówno przedział pasażerski, jak i kabina kierowcy będą klimatyzowane.
System informacji pasażerskiej to tablice kierunkowe wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze białym. W środku znajdzie się tablica wewnętrzna podsufitowa, umieszczona w osi podłużnej autobusu za kabiną kierowcy – z napisem dwurzędowym, umożliwiająca wyświetlanie numeru linii (możliwość wyświetlenia numeru w inwersji kolorystycznej, a także z obwódką), nazwę przystanku końcowego oraz pośrednich oraz bloku napisów informacyjnych i komunikatów specjalnych jak zmiana przebiegu trasy, aktualna data, godzina, itp.; w sekwencji statycznej i płynącej. Tablica może być wykonana w technologii LCD lub LED. Dodatkowo zamawiający wymaga montażu elektronicznej tablicy dwustronnej LCD z uchwytami do zamocowania wewnątrz pod sufitem, umożliwiające prezentowanie reklam, numeru linii, nazwę przystanku końcowego oraz pośrednich oraz bloku napisów informacyjnych i komunikatów specjalnych jak zmiana przebiegu trasy, aktualna data, godzina, itp.; w sekwencji statycznej i płynącej i innych treści graficznych i tekstowych.
Więcej przetargowych informacji można znaleźć na stronie: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/875109
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze