Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

To Solaris wynajmie 63 autobusy MPK Łódź. Z Millennium Leasing

infobus
17.04.2024 17:00
0 Komentarzy

17 kwietnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź dokonało wyboru najkorzystniejszej oferty przetargu na wynajem 63 nowych autobusów

W tym 15 szt. to pojazdy jednoczłonowe, a 48 szt. – przegubowe. Mają one być dostarczone do łódzkiego przewoźnika w formie najmu na okres 10 lat. Autobusy pojawią się w siedzibie MPK w ciągu 36 tygodni od dnia zawarcia umowy. Już wiemy, że fabryki w Bolechowie. O otarci dwóch ofert – Solarisa – Daimler Buses Polska- pisaliśmy wcześniej w InfoBusie.

CO CHCIAŁO MPK ŁÓDŹ?

W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, MPK premiowało następujące rozwiązania: zastosowanie modułu hybrydowego – 20 pkt,

  • zastosowanie rozwiązań umożliwiających kontrolę i uzupełnienie materiałów eksploatacyjnych w autobusie, w jednym miejscu obsługowym – 7 pkt,
  • liczba miejsc pasażerskich siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi – powyżej 14 miejsc (przegubowce) i powyżej 11 miejsc (solo) – 10 pkt,
  •  zastosowanie dwóch systemów bezpieczeństwa i wspomagania – 10 pkt,
  • siedzenia pasażerskie (co najmniej korpus włącznie z uchwytem nad oparciem siedziska) wykonane z materiałów zawierających nanocząsteczki zdolne likwidować lub powstrzymywać wzrost i namnażanie się mikroorganizmów (antybakteryjne) – 3 pkt.

Dodajmy, że w kryteriach technicznych punkty były przyznawane odrębnie za spełnienie w/w kryteriów przez autobusy solowe i przegubowe.  Do zdobycia było zatem łącznie jest 100 pkt. Jednocześnie zamawiający nie dopuścił możliwości składania ofert częściowych, co oznacza, że wszystkie autobusy będą pochodziły od jednego wykonawcy.

W przetargu najwięcej punktów zdobyło konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Millenium Leasing,
W przetargu najwięcej punktów zdobyło konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Millenium Leasing / fot. MPK Łódź

Autobusowy klasyk

22 marca swoje propozycje przedstawiły firmy:

  • Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – lider konsorcjum plus Millennium LEASING z autobusami Solaris  Urbino 12 mild hybrid i 18 mild hybrid za łączną cenę 263.607.200,68 PLN brutto
  • Daimler Buses Polska – lider konsorcjum plus PEKAO LEASING z autobusami Mercedes-Benz Citaro i Mercedes-Benz Citaro G za łączna cenę 292.635.487,88 PLN

Zamawiający poinformował, iż kwota jaką zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia wynosi 290.775.253,35 zł brutto, czyli od samego początku mieścił się w niej tylko Solaris.  

17 kwietnia zamawiający wybrał najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów:

  • ceny (80%),
  • parametrów techniczno-użytkowych (10%),
  • parametrów ekologicznych (10%).

Niespodzianek nie było – szczególnie przy 80-procentowaej wadze ceny i Solaris Otrzymał 98,96 pkt, a Mercedes- 86,40., co daje 12,46 pkt różnicy. Sporo.

Tym samym Solaris wróci do floty MPK z autobusami diesla po krótkiej przerwie.

W przetargu najwięcej punktów zdobyło konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Millenium Leasing,
W przetargu najwięcej punktów zdobyło konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Millenium Leasing,

MPK Podsumowuje

Jak potwierdziło MPK Łódź na swojej stronie – na początku przyszłego roku na łódzkie ulice wyjedzie ponad 60 nowych autobusów marki Solaris. Podczas wyboru najlepszej z ofert brano pod uwagę nie tylko cenę. Dodatkowo punktowany był m.in. moduł hybrydowy, liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi oraz zużycie paliwa.

W ramach umowy dostarczone mają zostać 63 nowe autobusy – 48 pojazdów przegubowych (18-metrowych) oraz 15 tzw. krótkich czyli 12-metrowych.

Umowa dotyczy dziesięcioletniego najmu autobusów wraz z ich serwisem. Pojazdy mają być oczywiście niskopodłogowe i klimatyzowane.

Nowe pojazdy zostaną rozdzielone między dwie zajezdnie – Zajezdnię Limanowskiego i Zajezdnię Nowe Sady.

Jeden z autobusów 12-metrowych zostanie przeznaczony dla Ośrodka Szkolenia Kierowców MPK – Łódź. Prowadzone będą na nim kursy dla kandydatów na przyszłych kierowców.

W przetargu najwięcej punktów zdobyło konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Millenium Leasing,
W przetargu najwięcej punktów zdobyło konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Millenium Leasing,

ŁÓDZKIE AUTOBUSY

Autobusy dla Łodzi mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m (jednoczłonowe) i od 17,5 do 18,5 m (przegubowe). Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz we wszystkich drzwiach, o wysokości w wejściu nie większej niż 340 mm od podłoża. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6, o mocy minimum 180 kW (MAXI) i 220 kW (MEGA).

MPK preferuje zastosowanie modułu hybrydowego, tj. modułu elektrycznego zintegrowanego pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów, działającego jako generator prądu podczas hamowania oraz jako silnik elektryczny wspomagający pracę jednostki spalinowej.

Stanowisko pracy kierowcy ma być oddzielone od przedziału pasażerskiego, wyposażone w pełną, zabudowaną, zamykaną kabinę, gwarantującą skuteczność działania klimatyzacji stanowiska pracy kierowcy. Wymagane jest zabudowanie prawej strony ściany kabiny kierowcy tak, aby obejmowała ona przestrzeń wraz z przednim skrzydłem pierwszych drzwi i aby kierowca niezależnie od dostępu ze środka pojazdu miał do niej również dostęp bezpośrednio z zewnątrz autobusu. Kabina będzie wyposażona m.in. w lodówkę, gniazdo USB, uchwyt na napoje.

Siedzenia pasażerskie mają być wykonane z tkaniny odpornej na uszkodzenia. Materiał obiciowy siedzeń będzie wykonany z tkaniny według wzoru stosowanego przez MPK, zawierającego jego logo. Zarówno przedział pasażerski, jak i kabina kierowcy będą klimatyzowane.

System informacji pasażerskiej to tablice kierunkowe wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze białym. W środku znajdzie się tablica wewnętrzna podsufitowa, umieszczona w osi podłużnej autobusu za kabiną kierowcy – z napisem dwurzędowym, umożliwiająca wyświetlanie numeru linii (możliwość wyświetlenia numeru w inwersji kolorystycznej, a także z obwódką), nazwę przystanku końcowego oraz pośrednich oraz bloku napisów informacyjnych i komunikatów specjalnych jak zmiana przebiegu trasy, aktualna data, godzina, itp.; w sekwencji statycznej i płynącej. Tablica może być wykonana w technologii LCD lub LED. Dodatkowo zamawiający wymaga montażu elektronicznej tablicy dwustronnej LCD z uchwytami do zamocowania wewnątrz pod sufitem, umożliwiające prezentowanie reklam, numeru linii, nazwę przystanku końcowego oraz pośrednich oraz bloku napisów informacyjnych i komunikatów specjalnych jak zmiana przebiegu trasy, aktualna data, godzina, itp.; w sekwencji statycznej i płynącej i innych treści graficznych i tekstowych.

Więcej przetargowych informacji można znaleźć na stronie: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/875109

Komentarze