Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szprotawa ma dostawcę 8 autobusów elektrycznych. Yutong lepszy od Karsana o 12 pkt.

infobus
17.02.2025 17:04
0 Komentarzy

17 lutego 2025 r. Gmina Szprotawa rozstrzygnęła przetarg na dostawę ośmiu autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania.

Do postępowania zgłosiły się dwie firmy – Busnex Poland oraz Karsan Otomotiv, jednak to oferta przedstawiciel chińskiej marki Yutong w Polsce została uznana za najkorzystniejszą pod względem kryteriów oceny ofert. O tym zamówieniu 0- z dofinansowaniem z II edycji programu „Zielony Transport Publiczny” pisaliśmy w TransInfo już wcześniej .

Rozkład jazdy:

  1. Która firma wygrała przetarg na dostawę autobusów elektrycznych dla Gminy Szprotawa?
  2. Jaką pojemność baterii trakcyjnych będą miały zakupione autobusy elektryczne?
  3. Jakie dodatkowe elementy infrastruktury ładowania obejmuje zamówienie?
Szprotawa ma dostawcę 8 autobusów elektrycznych. Yutong lepszy od Karsana o 12 pkt.
Szprotawa ma dostawcę 8 autobusów elektrycznych. Yutong lepszy od Karsana o 12 pkt.

Dwie oferty

Ofertę br 1 złożyła firma Busnex Poland z Warszawy, proponując realizację zamówienia za 21.057.600,00 PLN brutto, co po uwzględnieniu VAT 23% daje wartość netto 17.115.447,15 PLN. Cena jednostkowa jednego autobusu elektrycznego Yutong E7 wynosi 2.139.430,89 PLN netto.

Drugą ofertę przedstawiła firma Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.S. z tureckiej Bursy. Zaoferowana cena wyniosła 23.694.720,00 PLN brutto, co oznacza 19.258.292,68 PLN netto, a jednostkowa cena jednego autobusu Karsan e-Atak wynosi 2.407.286,59 PLN netto.

Z kolei Gmina Szprotawa na realizację zamówienia przeznaczyła 22.681.200,00 PLN brutto, co oznacza, że oferta Busnex Poland mieszcząca się w budżecie była faworytem postępowania. I to potwierdziła ocena ofert.

Podstawowym kryterium oceny ofert była cena (60%), oraz okres gwarancji (20%) oraz czas dostawy (20%). Natomiast kluczowe dla tego postępowania była cena i zużycie energii, dzięki którym Busnex Poland zdobył razem 92 punkty, podczas gdy Karsan80,32 punktu.

Szprotawa ma dostawcę 8 autobusów elektrycznych. Yutong lepszy od Karsana o 12 pkt.
Szprotawa ma dostawcę 8 autobusów elektrycznych. Yutong lepszy od Karsana o 12 pkt.

Szprotawskie elektrobusy

Przedmiot szprotawskiego zamówienia obejmuje dostawę ośmiu autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI o pojemności 72 miejsc pasażerskich, w tym 30 siedzących.

Pojazdy wyposażone będą w baterie trakcyjne o pojemności 350 kWh, które zapewnią zasięg 200 km nawet po 6 latach eksploatacji. System napędowy opierać się będzie na nowoczesnych akumulatorach, które pozwolą na efektywną eksploatację przy niskim zużyciu energii (66,4 kWh/100 km według testów ESORT). Wnętrze zostanie wyposażone w system informacji pasażerskiej, monitoring, ładowarki USB oraz przystosowanie do przewozu osób niepełnosprawnych i rowerów.

W ramach zamówienia zostanie również dostarczona infrastruktura ładowania: cztery dwustanowiskowe ładowarki o mocy 120 kW oraz zadaszenie parkingowe z instalacją fotowoltaiczną o mocy 50 kW.

Termin realizacji zamówienia wynosi 10 miesięcy od podpisania umowy. Link do SWZ zamówienia na https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-be584c05-4159-45ee-bcec-7df73192d48b

Szprotawa ma dostawcę 8 autobusów elektrycznych. Yutong lepszy od Karsana o 12 pkt.
Szprotawa ma dostawcę 8 autobusów elektrycznych. Yutong lepszy od Karsana o 12 pkt.

Komentarze