Szprotawa ma dostawcę 8 autobusów elektrycznych. Yutong lepszy od Karsana o 12 pkt.
17 lutego 2025 r. Gmina Szprotawa rozstrzygnęła przetarg na dostawę ośmiu autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania.
Do postępowania zgłosiły się dwie firmy – Busnex Poland oraz Karsan Otomotiv, jednak to oferta przedstawiciel chińskiej marki Yutong w Polsce została uznana za najkorzystniejszą pod względem kryteriów oceny ofert. O tym zamówieniu 0- z dofinansowaniem z II edycji programu „Zielony Transport Publiczny” pisaliśmy w TransInfo już wcześniej .
Rozkład jazdy:
- Która firma wygrała przetarg na dostawę autobusów elektrycznych dla Gminy Szprotawa?
- Jaką pojemność baterii trakcyjnych będą miały zakupione autobusy elektryczne?
- Jakie dodatkowe elementy infrastruktury ładowania obejmuje zamówienie?
Dwie oferty
Ofertę br 1 złożyła firma Busnex Poland z Warszawy, proponując realizację zamówienia za 21.057.600,00 PLN brutto, co po uwzględnieniu VAT 23% daje wartość netto 17.115.447,15 PLN. Cena jednostkowa jednego autobusu elektrycznego Yutong E7 wynosi 2.139.430,89 PLN netto.
Drugą ofertę przedstawiła firma Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.S. z tureckiej Bursy. Zaoferowana cena wyniosła 23.694.720,00 PLN brutto, co oznacza 19.258.292,68 PLN netto, a jednostkowa cena jednego autobusu Karsan e-Atak wynosi 2.407.286,59 PLN netto.
Z kolei Gmina Szprotawa na realizację zamówienia przeznaczyła 22.681.200,00 PLN brutto, co oznacza, że oferta Busnex Poland mieszcząca się w budżecie była faworytem postępowania. I to potwierdziła ocena ofert.
Podstawowym kryterium oceny ofert była cena (60%), oraz okres gwarancji (20%) oraz czas dostawy (20%). Natomiast kluczowe dla tego postępowania była cena i zużycie energii, dzięki którym Busnex Poland zdobył razem 92 punkty, podczas gdy Karsan – 80,32 punktu.
Szprotawskie elektrobusy
Przedmiot szprotawskiego zamówienia obejmuje dostawę ośmiu autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI o pojemności 72 miejsc pasażerskich, w tym 30 siedzących.
Pojazdy wyposażone będą w baterie trakcyjne o pojemności 350 kWh, które zapewnią zasięg 200 km nawet po 6 latach eksploatacji. System napędowy opierać się będzie na nowoczesnych akumulatorach, które pozwolą na efektywną eksploatację przy niskim zużyciu energii (66,4 kWh/100 km według testów ESORT). Wnętrze zostanie wyposażone w system informacji pasażerskiej, monitoring, ładowarki USB oraz przystosowanie do przewozu osób niepełnosprawnych i rowerów.
W ramach zamówienia zostanie również dostarczona infrastruktura ładowania: cztery dwustanowiskowe ładowarki o mocy 120 kW oraz zadaszenie parkingowe z instalacją fotowoltaiczną o mocy 50 kW.
Termin realizacji zamówienia wynosi 10 miesięcy od podpisania umowy. Link do SWZ zamówienia na https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-be584c05-4159-45ee-bcec-7df73192d48b
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze