Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stargard ma dostawcę dwóch MINI elektryków. Do wyboru był Automet, Kinetik i VBI

infobus
04.11.2025 13:01
0 Komentarzy

30 października 2025 roku Gmina Miasto Stargard podpisała umowę na dostawę dwóch autobusów elektrycznych klasy I kategorii MINI.

Przypomnijmy, że przewoźnik kilka razy ogłaszał przetarg na te elektrobusy i ostatecznie dokonała wyboru dostawcy w ramach negocjacji. Były one prowadzone z wybranymi, trzema producentami. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie były główne warunki i okoliczności wyboru dostawcy elektrobusów dla Stargardu?
  2. Jakie parametry techniczne muszą spełniać autobusy Karsan e-Jest zamówione przez miasto?
  3. Kiedy planowana jest dostawa pojazdów i jakie linie będą nimi obsługiwane?
30 października 2025 roku Stargard podpisał umowę na dostawę dwóch MINI autobusów elektrycznych / fot. JUDU Wilno .
30 października 2025 roku Stargard podpisał umowę na dostawę dwóch MINI autobusów elektrycznych / fot. JUDU Wilno .

MINI negocjacje

Przedmiotem postępowania było zamówienie na dostawę dwóch sztuk elektrycznych autobusów miejskich klasy MINI, czyli pojazdów o długości od 5,5 m do 8,5 m, niskopodłogowych, jednoczłonowych i przeznaczonych do obsługi lokalnych linii w Stargardzie. Całość zamówienia realizowana jest w ramach projektu pn. „Zielony transport publiczny w Gminie Miasto Stargard” – finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy. Zamówienie pierwotnie prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego, jednak dwa podejścia zakończyły się brakiem ofert. W rezultacie, miasto zdecydowało się na tryb negocjacji bez ogłoszenia, zapraszając trzech producentów zainteresowanych wcześniejszym postępowaniem.

W toku negocjacji trzema firmami: Automet, Kinetik (diler Karsan) i VBI (diler Isuzu) wybrano propozycję od Kinetik Sp. z o.o., która została uznana za najkorzystniejszą. Wartość brutto oferty wyniosła 3.685.818 PLN, co daje kwotę 2.996.600 PLN netto, a więc cena jednostkowa netto za model Karsan e-Jest to 1.498.300 PLN.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 3.255.000 PLN netto, co oznacza, że oferta Kinetik przekroczyła pierwotny budżet o niespełna 742.000 PLN brutto. Niemniej, miasto zdecydowało się sfinalizować zakup, korzystając ze środków własnych oraz dofinansowania z KPO. Decyzja o wyborze została podjęta 20 października 2025 roku, na podstawie kryteriów przetargowych, które obejmowały:

Cena
Ocena techniczna
Termin wykonania zamówienia

30 października 2025 roku Stargard podpisał umowę na dostawę dwóch MINI autobusów elektrycznych
30 października 2025 roku Stargard podpisał umowę na dostawę dwóch MINI autobusów elektrycznych

Co chciał Stargard?

Kluczowe wymagania miasta to m.in.: niska podłoga na całej długości, napęd elektryczny o mocy minimum 120 kW, baterie o pojemności co najmniej 80 kWh oraz realny zasięg nie mniejszy niż 150 km.

Dodatkowo pojazdy mają być wyposażone w systemy rekuperacji, ładowania typu plug-in, monitoring, licznik pasażerów, a także pełny system informacji pasażerskiej. Zamawiający wymagał również, aby pojazdy były fabrycznie nowe i objęte minimum 24-miesięczną gwarancją.

Planowana dostawa obu elektrobusów ma nastąpić w ciągu 240 dni od daty podpisania umowy, czyli najpóźniej do końca czerwca 2026 roku. Pojazdy zostaną skierowane do obsługi mniej uczęszczanych tras w obrębie miasta oraz połączeń osiedlowych.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1132355

Komentarze