Stargard ma dostawcę dwóch MINI elektryków. Do wyboru był Automet, Kinetik i VBI
30 października 2025 roku Gmina Miasto Stargard podpisała umowę na dostawę dwóch autobusów elektrycznych klasy I kategorii MINI.
Przypomnijmy, że przewoźnik kilka razy ogłaszał przetarg na te elektrobusy i ostatecznie dokonała wyboru dostawcy w ramach negocjacji. Były one prowadzone z wybranymi, trzema producentami. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakie były główne warunki i okoliczności wyboru dostawcy elektrobusów dla Stargardu?
- Jakie parametry techniczne muszą spełniać autobusy Karsan e-Jest zamówione przez miasto?
- Kiedy planowana jest dostawa pojazdów i jakie linie będą nimi obsługiwane?
MINI negocjacje
Przedmiotem postępowania było zamówienie na dostawę dwóch sztuk elektrycznych autobusów miejskich klasy MINI, czyli pojazdów o długości od 5,5 m do 8,5 m, niskopodłogowych, jednoczłonowych i przeznaczonych do obsługi lokalnych linii w Stargardzie. Całość zamówienia realizowana jest w ramach projektu pn. „Zielony transport publiczny w Gminie Miasto Stargard” – finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy. Zamówienie pierwotnie prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego, jednak dwa podejścia zakończyły się brakiem ofert. W rezultacie, miasto zdecydowało się na tryb negocjacji bez ogłoszenia, zapraszając trzech producentów zainteresowanych wcześniejszym postępowaniem.
W toku negocjacji trzema firmami: Automet, Kinetik (diler Karsan) i VBI (diler Isuzu) wybrano propozycję od Kinetik Sp. z o.o., która została uznana za najkorzystniejszą. Wartość brutto oferty wyniosła 3.685.818 PLN, co daje kwotę 2.996.600 PLN netto, a więc cena jednostkowa netto za model Karsan e-Jest to 1.498.300 PLN.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 3.255.000 PLN netto, co oznacza, że oferta Kinetik przekroczyła pierwotny budżet o niespełna 742.000 PLN brutto. Niemniej, miasto zdecydowało się sfinalizować zakup, korzystając ze środków własnych oraz dofinansowania z KPO. Decyzja o wyborze została podjęta 20 października 2025 roku, na podstawie kryteriów przetargowych, które obejmowały:
✅ Cena
✅ Ocena techniczna
✅ Termin wykonania zamówienia
Co chciał Stargard?
Kluczowe wymagania miasta to m.in.: niska podłoga na całej długości, napęd elektryczny o mocy minimum 120 kW, baterie o pojemności co najmniej 80 kWh oraz realny zasięg nie mniejszy niż 150 km.
Dodatkowo pojazdy mają być wyposażone w systemy rekuperacji, ładowania typu plug-in, monitoring, licznik pasażerów, a także pełny system informacji pasażerskiej. Zamawiający wymagał również, aby pojazdy były fabrycznie nowe i objęte minimum 24-miesięczną gwarancją.
Planowana dostawa obu elektrobusów ma nastąpić w ciągu 240 dni od daty podpisania umowy, czyli najpóźniej do końca czerwca 2026 roku. Pojazdy zostaną skierowane do obsługi mniej uczęszczanych tras w obrębie miasta oraz połączeń osiedlowych.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1132355
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok









Komentarze