Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sindbad razem z Eurobusem!

infobus
21.03.2016 10:25
0 Komentarzy

Nadchodzą spore zmiany na rynku autokarowych przewozów międzynarodowych.Od 1 maja 2016 wchodzi w życie nowa, połączona oferta linii międzynarodowychSindbad ? Eurobus! Powyżej prezentujemy roboczą wizualizację, jak w przyszłościbędą wyglądały autobusy w ramach wspólnej oferty.

-?Na przestrzeni ostatnich kilku lat ilość przewoźnikówautokarowych realizujących regularne połączenia międzynarodowe zmniejszyła sięz kilkudziesięciu do zaledwie kilku firm. Z przyczyn ekonomicznych równieżprzewoźnicy, udziałowcy firmy Eurobus postanowili zmienić formę prowadzeniadziałalności rezygnując z realizacji własnych linii i nawiązując współpracę wzakresie obsługi linii realizowanych przez firmę Sindbad?? mówi Bogdan Kurys, wiceprezeszarządu Sindbad Sp. z o.o. – W tej sytuacji na mocy porozumienia zawartegopomiędzy firmą Eurobus Sp. z o.o. a firmą Sindbad Sp. z o.o., ustalono, żewszyscy pasażerowie posiadający bilety na linię Eurobus będą przewiezieniliniami Sindbad. Natomiast z dniem 01.05.2016 roku nowa oferta firmowana będziemarką Sindbad ? Eurobus.

Aktualna sytuacja międzynarodowych przewoźników

Ilość biletów regularnych międzynarodowych przewozówautokarowych z Polski za granicę spadła w ubiegłym roku o około 7% w stosunkudo roku 2014. Ponadto ceny biletów relacji międzynarodowych również spadły ookoło 5%. Branża regularnych przewozów autokarowych boryka się w ostatnim czasiez wieloma problemami.

Do tego dochodzi konkurencja niskobudżetowych liniilotniczych, które oferują tanie, a przede wszystkim dużo szybsze połączenia zPolski do wielu europejskich miast spowodowała, że zwłaszcza na dłuższychdystansach podróż autokarem staje się coraz mniej atrakcyjna. Cena biletulotniczego niemal całkowicie zwolniona jest z jakichkolwiek podatków idodatkowych obciążeń. Stawka Vat od biletu lotniczego to 0%, cena paliwalotniczego również nie jest obciążona podatkiem Vat, a akcyza to około 25% cenytego paliwa. Cena netto paliwa do autokarów obciążona jest różnymi podatkami iakcyzą w wysokości prawie 60%. W wielu przypadkach samorządy dopłacają liniomlotniczym i portom lotniczym do każdego pasażera tanich linii lotniczych. Towszystko powoduje, że trudno jest konkurować przewoźnikom autokarowym z liniamilotniczymi, bo warunki działalności nie są równe. Koszty wjazdów autokaru naprzystanki w Polsce to kwoty od kilku do kilkudziesięciu złotych za każdywjazd. Jeśli autokar ma na trasie 8-10 przystanków w Polsce i tyle samo zagranicą, same koszty dworców stanowią duże obciążenie dla przewoźnika.

Nielegalna konkurencja z mikrobusami

W ostatnich kilku latach nastąpił bardzo dynamiczny rozwójprzewozów małymi 7-9 osobowymi mikrobusami na trasach międzynarodowych.Działalność ta niemal w całości pozostaje poza jakąkolwiek ewidencją fiskalnąoraz poza kontrolą urzędową. Przejazd busem kierowanym przez jednego kierowcęna trasie ponad 1500km w nieprzerwanym czasie od kilkunastu do ponad 24 godzin(rozwożenie pasażerów pod konkretny adres) naraża pasażerów naniebezpieczeństwo, jednak proceder ten kwitnie i odbiera liniom autokarowymkolejnych pasażerów.

-?Obecnie szacujemy, że ilość osób korzystających zprzejazdu busami znacznie przewyższyła ilość pasażerów regularnych liniiautokarowych, a prawie 100% przychodów z tej działalności trafia gotówką dowłaścicieli firm bez jakiejkolwiek ewidencji. Paliwo kupowane za gotówkę, bezfaktury, wpływy z przejazdów bez pokwitowania, a budżet Państwa traci ogromneprzychody z tej działalności. Konkurowanie regularnych przewoźnikówautokarowych z tą branżą jest bardzo trudne? – podkreśla Bogdan Kurys.

Komentarze