Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Radom potwierdza przetarg na elektryki. I nie tylko. Ależ mix dofinansowania

infobus
23.07.2025 14:05
0 Komentarzy

Radom przyspiesza transformację swojej komunikacji miejskiej. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji ogłosił przetarg na zakup 10 nowych autobusów elektrycznych

Pojazdy mają trafić do miasta w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy. Inwestycja została objęta wsparciem z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić Radom w ramach przetargu ogłoszonego przez MZDiK?
  2. Jakie dodatkowe zadania oprócz dostawy pojazdów musi zrealizować wykonawca przetargu?
  3. Jakie inne inwestycje taborowe planuje Radom poza tym przetargiem i z jakich źródeł będą finansowane?
Radom/ Przetarg na zakup 10 nowych autobusów elektrycznych
Radom/ Przetarg na zakup 10 nowych autobusów elektrycznych

10 elektryków

Jak poinformował we wtorek rzecznik MZDiK Łukasz Kościelniak:

„Zamówienie podstawowe obejmuje 10 nowych autobusów elektrycznych wraz z ładowarkami zajezdniowymi.”

To jednak nie wszystko. W przetargu zawarto również opcję rozszerzenia zamówienia:

„W jego ramach wykonawca może dostarczyć jeszcze dwie sztuki nowych autobusów i ładowarek” – dodał Kościelniak.

Ostateczna liczba pojazdów będzie zależna od ofert i tego, czy zmieszczą się one w budżecie zaplanowanym przez MZDiK.

Każdy z autobusów ma mieć co najmniej 75 miejsc, w tym 25 siedzących. Pierwsze pięć pojazdów powinno dotrzeć do Radomia w ciągu 13 miesięcy od podpisania umowy, reszta miesiąc później.

Wybrana firma nie tylko dostarczy autobusy, ale również:

  • przeszkoli kierowców,
  • przygotuje personel serwisowy i techniczny,
  • zapewni wdrożenie obsługi systemów ładowania.

Plus gazowce i kolejne elektryki

To jednak tylko część szeroko zakrojonego planu wymiany taboru. Jak ujawniono w mediach społecznościowych:

„Planowany jest też zakup 20 'elektryków’ dzięki dotacji z NFOŚ oraz 20 autobusów zasilanych gazem CNG przy wsparciu pieniędzy z Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza.”

Po realizacji wszystkich projektów ponad 75% autobusów MPK Radom stanowić będą pojazdy zero- lub niskoemisyjne.

Radom stawia więc nie tylko na elektryki, ale i na finansową różnorodność – łącząc wsparcie z co najmniej trzech różnych źródeł: Polski Wschodniej, Mazowsza i NFOŚ. To pokazuje, że miasto skutecznie wykorzystuje dostępne fundusze i planuje zieloną rewolucję w komunikacji miejskiej z rozmachem i rozsądkiem.


Chcesz wersję do publikacji prasowej lub grafiki z podsumowaniem źródeł finansowania?

Komentarze