Radom potwierdza przetarg na elektryki. I nie tylko. Ależ mix dofinansowania
Radom przyspiesza transformację swojej komunikacji miejskiej. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji ogłosił przetarg na zakup 10 nowych autobusów elektrycznych
Pojazdy mają trafić do miasta w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy. Inwestycja została objęta wsparciem z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić Radom w ramach przetargu ogłoszonego przez MZDiK?
- Jakie dodatkowe zadania oprócz dostawy pojazdów musi zrealizować wykonawca przetargu?
- Jakie inne inwestycje taborowe planuje Radom poza tym przetargiem i z jakich źródeł będą finansowane?
10 elektryków
Jak poinformował we wtorek rzecznik MZDiK Łukasz Kościelniak:
„Zamówienie podstawowe obejmuje 10 nowych autobusów elektrycznych wraz z ładowarkami zajezdniowymi.”
To jednak nie wszystko. W przetargu zawarto również opcję rozszerzenia zamówienia:
„W jego ramach wykonawca może dostarczyć jeszcze dwie sztuki nowych autobusów i ładowarek” – dodał Kościelniak.
Ostateczna liczba pojazdów będzie zależna od ofert i tego, czy zmieszczą się one w budżecie zaplanowanym przez MZDiK.
Każdy z autobusów ma mieć co najmniej 75 miejsc, w tym 25 siedzących. Pierwsze pięć pojazdów powinno dotrzeć do Radomia w ciągu 13 miesięcy od podpisania umowy, reszta miesiąc później.
Wybrana firma nie tylko dostarczy autobusy, ale również:
- przeszkoli kierowców,
- przygotuje personel serwisowy i techniczny,
- zapewni wdrożenie obsługi systemów ładowania.
Plus gazowce i kolejne elektryki
To jednak tylko część szeroko zakrojonego planu wymiany taboru. Jak ujawniono w mediach społecznościowych:
„Planowany jest też zakup 20 'elektryków’ dzięki dotacji z NFOŚ oraz 20 autobusów zasilanych gazem CNG przy wsparciu pieniędzy z Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza.”
Po realizacji wszystkich projektów ponad 75% autobusów MPK Radom stanowić będą pojazdy zero- lub niskoemisyjne.
Radom stawia więc nie tylko na elektryki, ale i na finansową różnorodność – łącząc wsparcie z co najmniej trzech różnych źródeł: Polski Wschodniej, Mazowsza i NFOŚ. To pokazuje, że miasto skutecznie wykorzystuje dostępne fundusze i planuje zieloną rewolucję w komunikacji miejskiej z rozmachem i rozsądkiem.
Chcesz wersję do publikacji prasowej lub grafiki z podsumowaniem źródeł finansowania?
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze