Powiat Raciborski kończy przetargowy serial. Kolejne autobusy hybrydowe Iveco trafią do PKS
29 lipca 2025 roku Powiat Raciborski dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w kolejnym przetargu na autobusy niskoemisyjne klasy II.
W postępowaniu wpłynęła jedna oferta – od ABP Bus & Coach ze Słupska – i to ona została 29 lipca wybrana jako najkorzystniejsza. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jaka firma złożyła jedyną i zwycięską ofertę w przetargu Powiatu Raciborskiego na autobusy hybrydowe?
- Ile autobusów hybrydowych klasy II ma zostać dostarczonych w ramach zamówienia?
- Jakiej marki są autobusy, które zostaną dostarczone przez ABP Bus & Coach?
Sześć hybryd
Postępowanie dotyczyło zakupu 6 hybrydowych autobusów międzymiastowych klasy II na potrzeby transportu publicznego realizowanego przez PKS Racibórz, działający w strukturze powiatu raciborskiego. To już trzecie podejście samorządu do realizacji tego zadania w ramach dofinansowania z programu CUPT-KPO. Poprzednie próby zakończyły się bez wyboru wykonawcy – albo z powodu braku ofert, albo przekroczenia budżetu. Teraz, po trzecim przetargu, udało się osiągnąć cel.
Jedyną ofertę złożyła firma ABP BUS & COACH Sp. z o.o., proponując dostawę 6 autobusów Iveco Crossway 12 LE Hybrid za 10.943.949,60 PLN brutto, czyli 8.898.741,95 PLN netto. Co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 1.483.123 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 8.999.037,84 PLN brutto, czyli 7.316.298 PLN netto. To oznacza, że oferta mieści się w budżecie – z symboliczną różnicą rzędu 55 tys. zł brutto – i może zostać zrealizowana bez konieczności dodatkowego finansowania.
Technicznie i cenowo – propozycja ABP nie miała konkurencji, ale została oceniona również w ramach kryteriów pozacenowych. Zamawiający przyznał łącznie 100 punktów tej ofercie – 60 punktów za cenę i 40 za kryteria techniczne.
Ocena techniczna obejmowała następujące elementy:
✅ szkielet i poszycie z aluminium lub stali zabezpieczonej antykorozyjnie
✅ ten sam producent nadwozia i silnika (lub należący do tej samej grupy kapitałowej)
✅ napęd przystosowany do biopaliw drugiej generacji HVO100
✅ moc silnika spalinowego min. 265 kW
✅ moc silnika elektrycznego min. 30 kW
Zamawiane pojazdy to niskoemisyjne autobusy klasy II o długości od 10,5 do 12,2 metra, przystosowane do przewozu minimum 50 pasażerów (w tym min. 36 siedzących), wyposażone w kabinę kierowcy półzamkniętą, gniazda USB, tablice LED i miejsce dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego. Napęd stanowi silnik wysokoprężny zgodny z normą Euro 6e oraz silnik elektryczny hybrydowy.
Dostawa pojazdów planowana jest na IV kwartał 2026 roku. Link do ogłoszenia i dokumentacji przetargowej:
👉 https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d6d4bdca-cae3-4c8c-b7c3-4828d93aace8
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze