Powiat Raciborski z jedną ofertą na autobusy hybrydowe. Koniec przetargowego serialu?
14 lipca 2025 roku Powiat Raciborski otworzył oferty w trzecim już przetargu na dostawę sześciu niskoemisyjnych autobusów klasy II.
Ponownie wpłynęła jedna oferta – ponownie od firmy ABP Bus & Coach ze Słupska. Naszym zdaniem nie będzie „do czterech razy sztuka” i kontynuacji przetargowego serialu, ale poczekajmy na werdykt komisji przetargowej. Wszystkie pojazdy trafią do floty PKLS Racibórz. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile razy Powiat Raciborski ogłaszał przetarg na dostawę niskoemisyjnych autobusów klasy II?
- Jaką kwotę zaproponowała firma ABP Bus & Coach w trzecim przetargu?
- Jakie paliwo ma wspierać napęd hybrydowy zamawianych autobusów?
Sześć hybryd
Postępowanie dotyczy dostawy 6 niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych na potrzeby organizacji publicznego transportu zbiorowego w Powiecie Raciborskim. To już trzecie podejście samorządu do realizacji projektu, który finansowany jest w ramach konkursu CUPT-KPO. W pierwszym przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, w drugim wpłynęła tylko jedna oferta, ale przekraczała budżet zamawiającego. Teraz sytuacja się powtarza – jest tylko jeden oferent, ale jego propozycja może zmieścić się w granicach możliwości finansowych powiatu.
Oferta złożona przez ABP Bus & Coach opiewa na kwotę 10.943.949,60 PLN brutto, co po odjęciu 23% VAT daje 8.898.741,95 PLN netto. Cena jednostkowa netto za model Iveco Crossway 12 LE Hybrid wynosi więc 1.483.123 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 8.999.037,84 PLN brutto, czyli 7.316.298 PLN netto.
Oznacza to, że oferta mieści się prawie dokładnie w zakładanym budżecie – różnica brutto to zaledwie ok. 55 tys. złotych, co stwarza realną szansę na pozytywne rozstrzygnięcie postępowania.
Analiza techniczna i przetargowa
W zadaniu oceniana będzie nie tylko cena (60%), ale również jakość techniczna (40%). W tym zakresie oferta ABP spełnia wszystkie wymagania i może liczyć na maksymalne noty za:
✅ szkielet i poszycie wykonane z aluminium lub stali zabezpieczonej antykorozyjnie
✅ ten sam producent nadwozia i silnika (lub ta sama grupa kapitałowa)
✅ napęd przystosowany do paliw drugiej generacji typu HVO100
✅ moc silnika spalinowego: co najmniej 265 kW
✅ moc silnika elektrycznego: co najmniej 30 kW
Zamawiane pojazdy mają mieć długość od 10,5 do 12,2 metra, wysokość nie większą niż 3,4 metra i być przystosowane do przewozu co najmniej 50 pasażerów, w tym 36 na miejscach siedzących. Dodatkowo autobus ma zapewniać miejsce dla osoby na wózku inwalidzkim lub z wózkiem dziecięcym. Układ drzwi ma być 1-2-0 lub 2-2-0.
Napęd autobusów ma stanowić silnik wysokoprężny o mocy min. 250 kW, zgodny z normą Euro 6e, dostosowany do biopaliw oraz wspomagany przez elektryczny silnik hybrydowy o mocy min. 25 kW. System zarządzania ma zapewnić optymalizację działania układów napędowych i redukcję emisji.
Wyposażenie pojazdów obejmuje m.in. gniazda USB, fotele wysokie z pasami bezpieczeństwa i podłokietnikami, tablice LED do informacji pasażerskiej oraz kabinę kierowcy typu półzamkniętego.
Szczegółowe informacje o SWZ na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d6d4bdca-cae3-4c8c-b7c3-4828d93aace8
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze