Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Rzeszów z liberalną specyfikacją na pierwsze autobusy elektryczne. Analiza SWZ

infobus
16.12.2024 17:03
0 Komentarzy

Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie jest w trakcie zakupów siedmiu autobusów elektryczny kategorii MAXI.

Zamówienie to jest dofinansowane w ramach środków przyznanych z CUPT-KP, czyli w zasadzie powinno dotyczyć pojazdów pozamiejskich. O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Przyszedł czas na analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie firmy mogą być potencjalnymi oferentami w przetargu na zakup siedmiu autobusów elektrycznych dla ZGPKS?
  2. Czy przyjęte kryteria oceny ofert, takie jak gwarancja, zasięg i zużycie energii, mogą wpłynąć na ograniczenie liczby potencjalnych dostawców?
  3. Czy ZGPKS planuje wprowadzenie dodatkowych wymagań w przyszłych zamówieniach, aby bardziej sprecyzować kierunek zakupów?
Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie jest w trakcie zakupów siedmiu autobusów elektryczny kategorii MAXI.
PKS Rzeszów na pierwszych zakupach autobusów elektrycznych.

Kryteria oceny ofert

Zamawiający będzie punktować wykonawców w trzech kryteriach: ceny (60%), parametrów technicznych (30%), terminu realizacji zamówienia (10%).

Wśród kryteriów technicznych ZGPKS przyzna najwięcej punktów za:

  • gwarancję całopojazdową 10 lat – 10 pkt,
  • zużycie energii na 100 km – do 100kWh włącznie – 5 pkt,
  • zasięg w km na naładowanej, pełnej baterii – powyżej 350 km – 15 pkt.
Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie jest w trakcie zakupów siedmiu autobusów elektryczny kategorii MAXI.
PKS Rzeszów na pierwszych zakupach autobusów elektrycznych.

Jakie autobusy?

Autobusy elektryczne mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m, a wysokość max. 3,4 m. Autobusy muszą posiadać drzwi w układzie 2-2-0 lub 2-2-2, otwierane do wewnątrz. Pojazdy powinny zapewnić przejazd dla minimum 70 pasażerów.

Konstrukcje mają być napędzane silnikiem elektrycznym centralnym, o mocy minimum 140 kW netto. Energia elektryczna ma być gromadzona w magazynach energii, którymi mogą być: akumulatory trakcyjne; superkondensatory; inne urządzenia będące wynikiem postępu technicznego, o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do wymienionych powyżej. Pojemność magazynów energii używanych do napędu silnika powinna być wystarczająca na przejechanie min. 300 km od pełnego załadowania. Autobusy mają być dostosowane do ładowania magazynów energii w systemie plug-in.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona w: fotel pneumatyczny z regulacją, z pasem bezpieczeństwa, regulowaną kierownicą, deskę rozdzielczą wyposażoną w prędkościomierz, licznik kilometrów, obrotomierz, ekran wyświetlający informację w postaci piktogramów oraz tekstu lub pulpit kierowcy z zestawem kontrolek informujący kierowcę na bieżąco o stanie technicznym pojazdu. Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej. W przestrzeni pasażerskiej autobusy mają być niskopodłogowe lub niskowejściowe. Pasażerowie pojadą na siedzeniach tapicerowanych miękkich, łatwych w czyszczeniu, z tkaniny ograniczającej absorpcję kurzu.

W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych, zamawiający wymaga tablic elektronicznych energooszczędnych, wykonanych w oparciu o diody LED przewlekane lub SMD o wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-białym, w obudowie z metali lekkich, o zminimalizowanym poborze energii elektrycznej, sterowane przez komputer pokładowy. Wewnątrz znajdą się dwie tablice podsufitowe, które powinny wyświetlać informację o aktualnej linii oraz przystanek kolejny i następny. Do tego, na ścianie bocznej przewidziano tablicę LCD (tzw. „choinka”), która musi umożliwiać wyświetlanie następującej informacji: numer linii, kierunek, aktualną godzinę, przebieg trasy w formie graficznej realizowanego kursu, aktualny oraz następny przystanek.

Liberalne SWZ

Po raz kolejny specyfikacja przetargowa ZGPKS nie daje podpowiedzi co do faworyta tego zamówienia. Kryteria techniczne sprowadzają się bowiem do gwarancji, zasięgu i zużycia energii elektrycznej. Brak określonego kierunku zakupowego może zachęcić producentów do złożenia oferty. W takich okolicznościach spodziewamy się 2-3 ofert. Jak będzie? Przekonamy się podczas otwarcia ofert, które wyznaczono na dzień 20 grudnia.

Przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-208d75b1-08f3-4282-b388-9d238f2e413c

Komentarze