PKS Leśna coraz bliżej zakupu trzech minibusów niskoemisyjnych. Sześć ofert
23 października 2025 r. otwarto oferty w przetargu ogłoszonym przez PKS Leśna na dostawę trzech niskoemisyjnych minibusów do obsługi linii pozamiejskich na terenie Powiatu Lubańskiego.
Kontrakt współfinansowany jest ze środków CUPT-KPO. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile minibusów planuje kupić PKS Leśna w ramach przetargu?
- Która firma złożyła najtańsze oferty we wszystkich trzech zadaniach?
- Jakie kryteria będą decydować o wyborze najkorzystniejszej oferty?
Trzy razy minibus
Zamówienie zostało podzielone na trzy niezależne zadania, każde dotyczące jednego pojazdu. PKS Leśna chce nabyć autobusy niskoemisyjne klasy II, kategorii MINI, dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Zamówienie współfinansowane jest ze środków CUPT-KPO.
Autobusy te mają trafić na linie pozamiejskie, a ich konstrukcja uwzględnia potrzeby pasażerów o ograniczonej mobilności. Ostatecznie pojazdy mogą pochodzić od różnych producentów. Wymagana jest niska podłoga w tylnej części pojazdu, silnik Euro 6 o mocy 170–190 KM oraz przystosowanie do minimum 19 miejsc siedzących (lub min. 15 dla części 3).
Każdy z pojazdów ma mieć długość od 7,5 do 8,5 metra, szerokość 2,0–2,2 metra i wysokość nieprzekraczającą 3,1 metra. Układ drzwi musi być 1-2-0, z co najmniej dwoma miejscami dostępnymi z poziomu niskiej podłogi. Autobusy mają posiadać zbiornik paliwa min. 70 litrów oraz kabinę kierowcy z dodatkowymi funkcjonalnościami (gniazda 12V i USB, schowki, wieszak na ubranie). Fotele pasażerów mają mieć tapicerkę odporną na zużycie i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.
Planowany termin podpisania umowy przypada na listopad 2025 r., a dostawy powinny nastąpić niezwłocznie po podpisaniu kontraktu.
Trzy razy ta sama para
Analizując oferty, dla Zadania nr 1 wpłynęły dwie propozycje:
- Cieślik-Trans Cieślik Tomasz zaoferował pojazd w cenie 526.440 PLN brutto / 428.000 PLN netto. Z kolei Mercus / Truck Import – Export Wynajem Sp. z o.o. przedstawił ofertę opiewającą na 733.080 PLN brutto (596.000 PLN netto).
W Zadaniu nr 2 oferty były identyczne pod względem oferentów:
- Cieślik-Trans znów zaproponował 526.440 PLN brutto (428.000 PLN netto), natomiast Mercus / Truck Import – Export Wynajem nieco niższą kwotę: 671.580 PLN brutto, czyli 546.000 PLN netto.
W Zadaniu nr 3 ponownie wpłynęły dwie oferty:
- Najtańsza pochodzi od Cieślik-Trans i wynosi 526.440 PLN brutto (428.000 PLN netto), a konkurencyjna odMercus / Truck Import – Export Wynajem: 548.580 PLN brutto, co odpowiada 446.000 PLN netto.
Choć nie podano oficjalnego budżetu zamówienia, różnica między poszczególnymi ofertami wskazuje, że Cieślik-Trans jest faworytem cenowym we wszystkich trzech zadaniach. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie następujących kryteriów przetargowych:
✅ Cena – 60 pkt
✅ Bezpłatny przegląd okresowy autobusu – 40 pkt
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/249007
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok











Komentarze