PKS Konin ma jedną ofertę na 13 autobusów hybrydowych z CUPT-KPO. W budżecie
5 listopada Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie otworzyło ofertę w przetargu na dostawę 13 autobusów klasy II kategorii MAXI z napędem hybrydowym.
Przypomnijmy, że w 2023 roku koniński PKS świętował 50-lecie działalności i ten zakup można traktować jako zaległy urodzinowy prezent. To największa w historii firmy inwestycja w nowe autobusy, a my wiemy, kto prawdopodobnie będzie ich dostawcą. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.
SPIS TREŚCI:
- Ile autobusów i w jakim terminie ma dostarczyć firma, która wygrała przetarg dla PKS Konin?
- Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu PKS Konin?
- Jakie inne inwestycje związane z transportem publicznym są realizowane w subregionie konińskim?
Z CUPT-KPO
Przedmiotem zamówienia PKS Konin była dostawa 13 sztuk fabrycznie nowych, takich samych, niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych z napędem hybrydowym o następujących parametrach:
- długość do 12,50 m,
- szerokości do 2,55 m
- wysokość całkowita nie większej niż 3,5 m
Zamówienie nie zostało podzielone na części, natomiast zamawiający zastosował dyrektywę 2014/25/UE w wymaga aby udział unijnych komponentów przekraczał 50%.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie ubiegało się o dofinansowanie z konkursu CUPT-KPO. Po pozytywnej weryfikacji i ocenie, spółka otrzyma ponad 21 mln zł wsparcia przy całkowitym koszcie projektu na poziomie prawie 28,8 mln zł. Projekt PKS w Koninie znalazł się na ósmym miejscu spośród 83 ocenianych wniosków.
Za te pieniądze PKS chce kupić 13 hybryd. Każdy z pojazdów ma mieć długość do 12,5 m i 60 miejsc (w tym, minimum, 42 miejsca siedzące). Napędzane mają być zarówno spalinowo, jak i elektrycznie.
Nowe autobusy powinny trafić do konińskiej spółki w dwóch transzach. Do końca 2025 roku dostawca zobowiązany będzie przekazać sześć pojazdów, a do marca 2026 roku – kolejne siedem.
jedna oferta
Na oferty PKS Konin czekało od czerwca do … 5 listopada. Do przetargu zgłosiła się firma ABP Bus & Coach z ceną 28.500.895.80 PLN brutto / 23.171459 PLN netto, co daje jednostkową cenę autobusu Iveco Crossway 12 Line Hybrid na poziomie 1.8782.419 PLN netto.
Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 28.782.000 PLN brutto, czyli ABP zmieściło się idealnie zmieściło się w tym budżecie, co oznacza kolejne zwycięstwo na rynku autobusów międzymiastowych w Polsce.
Formalnie teraz komisja przetargowa oceni złożoną propozycję na podstawie trzech kryteriów:
- Cena: 70%
- Parametry techniczno-użytkowe (max. 25 pkt.) za parametry: „Niska podłoga”; „Jednolitość rozwiązań technicznych”; „System oczyszczania spalin”; „Możliwość pracy na paliwach HVO”; „Zastosowanie układu start-stop”; „Moment obrotowy silnika spalinowego”; „Moment obrotowy silnika elektrycznego”; „Ilość miejsc siedzących”, „Ilość miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi”, „Zastosowanie technologii 48 V w układzie rekuperacji energii”, „Zabudowa półek na podręczny bagaż”, „Multifunkcyjna kierownica”; „Miejsce montażu koła zapasowego”.
- Warunki gwarancji i serwisu: 5 pkt, gdzie przyzwane będą punkty wg parametrów: „Gwarancja całopojazdowa”, „Gwarancja na powłoki lakiernicze”; G „Odległość od ASO”; „Udostępnienie systemu FMS”.
RÓWNOLEGŁE INWESTYCJE
Przypomnijmy, że 12 marca br. przedstawiciele Konina, Słupcy i Koła podpisali umowę o partnerstwie w ramach projektu „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”. Podpisy pod dokumentem złożyli, prócz prezydenta Konina i skarbników, burmistrz Koła Krzysztof Witkowski i pełniący funkcję burmistrza Słupcy Jacek Szczap. Projekt realizowany jest też w partnerstwie z MZK i PKS Konin. To naszym zdaniem pierwsze takie połączenie w Polsce.
-„To jeden z kluczowych, strategicznych projektów finansowanych w naszym regionie z Funduszu na Rzecz Sprawiedliwej Transformacji. Jego wartość wynosi prawie 235 milionów złotych – powiedział prezydent Konina Piotr Korytkowski. Nasze miasto jest liderem projektu, dzięki któremu w Koninie powstanie m.in. węzeł przesiadkowy przy dworcu kolejowym. Inwestycja obejmuje następujące zadania:
- Budowa zajezdni i stacji oraz zakup autobusów wodorowych (MZK Konin),
- Rozbudowa systemu informacji pasażerskiej (PKS Konin),
- Budowa parkingu przy dworcu PKP w Kole,
- Modernizacja dworca PKP i budowa parkingu przy dworcu PKP w Słupcy,
- Inteligentny System Transportowy w Koninie (Zarząd Dróg Miejskich w Koninie),
- Budowa/przebudowa dróg pieszo-rowerowych w Koninie (Zarząd Dróg Miejskich w Koninie),
- Budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP w Koninie.
Wartość całkowita projektu: 234 989 364,70 zł, w tym dofinansowanie: 165 825 722,25 zł, wkład własny: 69 163 642,45 zł.
Planowana realizacja projektu to koniec 2027 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze