Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Konin ma jedną ofertę na 13 autobusów hybrydowych z CUPT-KPO. W budżecie

infobus
06.11.2024 18:09
0 Komentarzy

5 listopada Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie otworzyło ofertę w przetargu na dostawę 13 autobusów klasy II kategorii MAXI z napędem hybrydowym.

Przypomnijmy, że w 2023 roku koniński PKS świętował 50-lecie działalności i ten zakup można traktować jako zaległy urodzinowy prezent. To największa w historii firmy inwestycja w nowe autobusy, a my wiemy, kto prawdopodobnie będzie ich dostawcą. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.

SPIS TREŚCI:

  1. Ile autobusów i w jakim terminie ma dostarczyć firma, która wygrała przetarg dla PKS Konin?
  2. Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu PKS Konin?
  3. Jakie inne inwestycje związane z transportem publicznym są realizowane w subregionie konińskim?
PKS Konin ma jedną ofertę na 13 autobusów hybrydowych z CUPT-KPO. W budżecie
PKS Konin ma jedną ofertę na 13 autobusów hybrydowych z CUPT-KPO. W budżecie

Z CUPT-KPO

Przedmiotem zamówienia PKS Konin była dostawa 13 sztuk fabrycznie nowych, takich samych, niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych z napędem hybrydowym o następujących parametrach:

  • długość do 12,50 m,
  • szerokości do 2,55 m
  • wysokość całkowita nie większej niż 3,5 m

Zamówienie nie zostało podzielone na części, natomiast zamawiający zastosował dyrektywę 2014/25/UE w wymaga aby udział unijnych komponentów przekraczał 50%.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie ubiegało się o dofinansowanie z konkursu CUPT-KPO. Po pozytywnej weryfikacji i ocenie, spółka otrzyma ponad 21 mln zł wsparcia przy całkowitym koszcie projektu na poziomie prawie 28,8 mln zł. Projekt PKS w Koninie znalazł się na ósmym miejscu spośród 83 ocenianych wniosków.

Za te pieniądze PKS chce kupić 13 hybryd. Każdy z pojazdów ma mieć długość do 12,5 m i 60 miejsc (w tym, minimum, 42 miejsca siedzące). Napędzane mają być zarówno spalinowo, jak i elektrycznie.

Nowe autobusy powinny trafić do konińskiej spółki w dwóch transzach. Do końca 2025 roku dostawca zobowiązany będzie przekazać sześć pojazdów, a do marca 2026 roku – kolejne siedem.

PKS Konin ma jedną ofertę na 13 autobusów hybrydowych z CUPT-KPO. W budżecie

jedna oferta

Na oferty PKS Konin czekało od czerwca do … 5 listopada. Do przetargu zgłosiła się firma ABP Bus & Coach z ceną 28.500.895.80 PLN brutto / 23.171459 PLN netto, co daje jednostkową cenę autobusu Iveco Crossway 12 Line Hybrid na poziomie 1.8782.419 PLN netto.

Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 28.782.000 PLN brutto, czyli ABP zmieściło się idealnie zmieściło się w tym budżecie, co oznacza kolejne zwycięstwo na rynku autobusów międzymiastowych w Polsce.

Formalnie teraz komisja przetargowa oceni złożoną propozycję na podstawie trzech kryteriów:

  • Cena:  70%
  • Parametry techniczno-użytkowe (max. 25 pkt.) za parametry: „Niska podłoga”; „Jednolitość rozwiązań technicznych”; „System oczyszczania spalin”; „Możliwość pracy na paliwach HVO”; „Zastosowanie układu start-stop”; „Moment obrotowy silnika spalinowego”; „Moment obrotowy silnika elektrycznego”; „Ilość miejsc siedzących”, „Ilość miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi”, „Zastosowanie technologii 48 V w układzie rekuperacji energii”, „Zabudowa półek na podręczny bagaż”, „Multifunkcyjna kierownica”; „Miejsce montażu koła zapasowego”.
  • Warunki gwarancji i serwisu: 5 pkt, gdzie przyzwane będą punkty wg parametrów: „Gwarancja całopojazdowa”, „Gwarancja na powłoki lakiernicze”; G „Odległość od ASO”; „Udostępnienie systemu FMS”.
PKS Konin ma jedną ofertę na 13 autobusów hybrydowych z CUPT-KPO. W budżecie
PKS Konin ma jedną ofertę na 13 autobusów hybrydowych z CUPT-KPO. W budżecie

RÓWNOLEGŁE INWESTYCJE

Przypomnijmy, że 12 marca br. przedstawiciele Konina, Słupcy i Koła podpisali umowę o partnerstwie w ramach projektu „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”. Podpisy pod dokumentem złożyli, prócz prezydenta Konina i skarbników, burmistrz Koła Krzysztof Witkowski i pełniący funkcję burmistrza Słupcy Jacek Szczap. Projekt realizowany jest też w partnerstwie z MZK i PKS Konin. To naszym zdaniem pierwsze takie połączenie w Polsce.

-„To jeden z kluczowych, strategicznych projektów finansowanych w naszym regionie z Funduszu na Rzecz Sprawiedliwej Transformacji. Jego wartość wynosi prawie 235 milionów złotych – powiedział prezydent Konina Piotr Korytkowski. Nasze miasto jest liderem projektu, dzięki któremu w Koninie powstanie m.in. węzeł przesiadkowy przy dworcu kolejowym. Inwestycja obejmuje następujące zadania:

  • Budowa zajezdni i stacji oraz zakup autobusów wodorowych (MZK Konin),
  • Rozbudowa systemu informacji pasażerskiej (PKS Konin),
  • Budowa parkingu przy dworcu PKP w Kole,
  • Modernizacja dworca PKP i budowa parkingu przy dworcu PKP w Słupcy,
  • Inteligentny System Transportowy w Koninie (Zarząd Dróg Miejskich w Koninie),
  • Budowa/przebudowa dróg pieszo-rowerowych w Koninie (Zarząd Dróg Miejskich w Koninie),
  • Budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP w Koninie.

Wartość całkowita projektu: 234 989 364,70 zł, w tym dofinansowanie:  165 825 722,25 zł, wkład własny: 69 163 642,45 zł.

Planowana realizacja projektu to koniec 2027 roku. 

Komentarze