PKM Gliwice wybiera dostawcę 15 autobusów hybrydowych. Bez zaskoczenia
19 lutego 2025 r. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach ogłosiło wyniki przetargu na dostawę 15 sztuk fabrycznie nowych hybrydowych autobusów klasy I kategorii MEGA.
Planowane wprowadzenie tych pojazdów do ruchu to 2026 roku. O tym zamówieniu i otwarciu ofert pisaliśmy już w TransInfo wcześniej. O wcześniejszych zakupach 18. elektrobusów przez PKM – też o Solarisa – pisaliśmy tutaj.
Rozkład jazdy:
- Jaka firma wygrała przetarg na dostawę 15 autobusów hybrydowych dla PKM Gliwice?
- Jakie rozwiązania technologiczne będą zastosowane w nowych autobusach, np. dotyczące informacji pasażerskiej?
- Jakie było kryterium oceny ofert w przetargu i ile punktów zdobyła zwycięska oferta?
Jedna oferta
Jedyną ofertę w gliwickim postepowaniu na hybrydy złożyła firma Solaris Bus & Coach z ceną 39.852.000,00 PLN brutto / 32.400.000,00 PLN netto, co daje jednostkową ceną gliwickiego autobusu Urbino 18 hybrid na poziomie 2.160.000 PLN netto.
Propozycja ta została wybrana jako najkorzystniejsza, mimo że przekraczała pierwotnie planowany budżet zamawiającego, wynoszący 35 055 000,00 zł brutto.
19 lutego komisja przetargowa oceniła tę propozycję, stosując takie kryteria oceny: Cena oferty (C) – 50%; Ocena techniczna (T) – 20%; Ekologia (E) – 21%; Warunki gwarancji i serwisu (G) – 5%; Ceny wybranych części zamiennych (K) – 2% i Czas dostawy (D) – 2%
Oferta Solarisa zgarnęła 97,60 pkt:, w tym:
- Cena oferty (C): 50,00 pkt
- Ocena techniczna (T): 18,60 pkt
- Ekologia (E): 21,00 pkt
- Warunki gwarancji i serwisu (G): 4,00 pkt
- Ceny wybranych części zamiennych (K): 2,00 pkt
- Czas dostawy (D): 2,00 pkt
Umowa z producentem z Bolechowa zostanie zawarta nie wcześniej niż 10 dni od daty przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty
Gliwickie hybrydy
Hybrydy dla PKM mają mieć długość od 17,5 do 18,1 m (=/- 10 cm). Ich wysokość nie powinna być większa niż 3,25 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez czworo dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2-2. Autobusy będą wyposażone w hybrydowy zespół napędowy. To znaczy, że mają posiadać status pojazdu hybrydowego (potwierdzony dokumentem homologacyjnym autobusu uprawniającym do rejestracji pojazdu jako hybrydowy). Dodatkowo pojazdy powinny posiadać funkcję rekuperacji energii. Silnik spalinowy będzie wspierany w czasie napędu pojazdu przez silnik elektryczny, którego moc znamionowa wynosi co najmniej 5 kW.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach o budowie modułowej, wykonanych z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego, z możliwością łatwego montażu i demontażu. Siedzenia mają być ukształtowane ergonomicznie, z uchwytami przy siedzeniach od strony przejścia, „wandaloodporne”, „miękkie” – wyposażone w pełną tapicerkę siedziska i oparcia z miękkim wypełnieniem o grubości co najmniej 15 mm dla siedziska i 10 mm dla oparcia, pokryte wykładziną tapicerowaną odporną na ścieranie i zabrudzenia, z możliwością łatwego zmywania.
Z kolei przedział kabiny kierowcy będzie całkowicie oddzielony od przedziału dla pasażerów, ze ścianą za miejscem kierowcy i zawiasowo uchylnym skrzydłem drzwi z prawej strony fotela. PKM nie dopuszcza jednak wykorzystania I skrzydła przednich drzwi jako drzwi wejściowych do kabiny kierowcy. W kabinie zostanie zainstalowany system kontroli trzeźwości kierowcy.
Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być wykonane w technologii LED, w kolorze białym. Wewnątrz znajdą się dwa ekrany LCD podsufitowe – jeden za kabiną kierującego pojazdem, drugi – za przegubem. Ekrany podsufitowe muszą umożliwiać prezentację następujących informacji: numer linii, kierunek jazdy, komunikat „zmiana trasy” oraz aktualną datę i godzinę. Ponadto, ekran musi wyświetlać co najmniej 5 następnych przystanków w formie „koralików” oraz informację o następnym przystanku lub przystanku, na którym znajduje się pojazd. Ponadto, w autobusach znajdą się dwie tablice elektroniczne reklamowe dwustronne umieszczone pod sufitem. Każda z tablic wykonana powinna być na bazie matrycy LCD podświetlanej diodami LED o przekątnej min. 21,5 cali.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1015955
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze