PKM Gdynia ma oferty na ładowarki. Wiemy pod jakie linie
12 marca Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni otworzyło oferty w przetargu na zaprojektowanie oraz kompleksową budowę stanowisk ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą.
Do zamawiającego wpłynęły cztery oferty. Przetarg na ładowarki w PKM Gdynia ma związek z zakupem pierwszych autobusów elektrycznych przez przewoźnika. PKM dotychczas nie posiadał infrastruktury technicznej do ładowania tych pojazdów. Taką infrastrukturę i autobusy elektryczne posiada już siostrzana spółka – PKA Gdynia.
Rozkład jazdy:
- W jakich lokalizacjach powstaną stacje ładowania autobusów elektrycznych w Gdyni?
- Która firma złożyła najtańszą ofertę w przetargu?
- Jakie są trzy kryteria oceny ofert?
Zakres zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie pełnej dokumentacji projektowej oraz realizację inwestycji w zakresie instalacji zasilania elektrycznego dla przyszłych stacji ładowania autobusów. W ramach przetargu przewidziana jest również budowa podstacji transformatorowych oraz wdrożenie niezbędnej infrastruktury elektroenergetycznej. Przewidywany okres realizacji wynosi 12 miesięcy, a zamówienie nie przewiduje możliwości wznowienia.
Zamówienie jest finansowane w ramach inwestycji „Rozwój elektrycznego transportu publicznego w Gdyni poprzez zakup 3 autobusów elektrycznych wraz z budową niezbędnej infrastruktury ładowania”. Środki pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, a także wsparcia bezzwrotnego z funduszu rozwojowego.
Gdzie ładowarki? Jakie linie?
Stacje ładowania autobusów elektrycznych powstaną w dwóch miejscach:
- 3 stanowiska wolnego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą, w Gdyni przy ul. Chwaszczyńskiej 169 (zajezdnia PKM Gdynia),
- 1 stanowisko szybkiego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą i ewentualną korektą układu drogowego na terenie pętli autobusowej przy ul. Nowowiczlińskiej 33 (pętla – Karwiny Nowowiczlińska).
Infrastruktura ładowania jest przygotowywana dla linii autobusowych obsługiwanych przez PKM, a kończących (i rozpoczynających) swój bieg na pętli Karwiny Nowowiczlińska. Ładowarki będą zapewniały energię na razie trzem elektrobusom przegubowym, które aktualnie chce kupić PKM. To oznacza, że cały projekt dotyczący zakupu autobusów elektrycznych i infrastruktury ładowania początkowo jest przygotowywany na dwie linie – 147 i 171.
Cztery oferty
12 marca do zamawiającego zgłosiły się cztery firmy:
- TSG Polska Sp. z o.o. – cena 2.896.985,03 PLN brutto,
- ZPUE S.A. – cena 3.248.184,00 PLN brutto,
- Zakład Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX sp. z o.o. – cena 2.015.232,00 PLN brutto,
- Arinea sp. z o.o. – cena 2.353.100,87 PLN brutto.
Zamawiający na ładowarki chce przeznaczyć sumę 2.558.400,00 PLN. Zatem dwie oferty mieszczą się w tej sumie, przy czym to Zakład Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX jest najbliżej zwycięstwa. Dodajmy jeszcze, że wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o trzy kryteria: cenę (60%), okres gwarancji i rękojmi na oferowane ładowarki (20%), sprawność energetyczną oferowanych stacji ładowania w warunkach znamionowych (20%).
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1052389
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze