Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa propozycja Solarisa. Urbino 18 hybrid plug-in

infobus
15.04.2020 12:00
0 Komentarzy

Solaris jako pierwszy producent w Europie w 2006 roku wprowadził na rynek seryjnie produkowany autobus hybrydowy z napędem szeregowym i od tego czasu sprzedał już prawie 650 tego typu pojazdów. Dzisiaj, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, firma poszerza portfolio pojazdów hybrydowych i przedstawia autobus przegubowy Urbino 18 plug-in hybrid, który w trybie bezemisyjnym może pokonywać dystans do 10 km.

Urbino 18 plug-in hybrid wyposażony jest w silnik spalinowy Cummins o pojemności 6,7 l i mocy 220 kW oraz elektryczny silnik trakcyjny BEA o mocy 160 kW. W nowym modelu hybrydowym w miejscu stosowanych do tej pory superkondensatorów użyto baterii. Dzięki zastosowaniu baterii o pojemności ok. 30 kWh będzie miał on możliwość jazdy bezemisyjnej nawet do 10 km.

Będzie to miało znaczenie na tych odcinkach w centrach miast, które posiadają strefy bezemisyjnego transportu. W tych miejscach pojazdy mogą korzystać tylko i wyłącznie z energii magazynowanej w bateriach.

Zastosowany system hybrydowy oparto na sterowaniu szeregowym. Oznacza to, że nie istnieje mechaniczne połączenie między pierwotnym źródłem mocy, jakim jest silnik diesla, a kołami. Silnik wysokoprężny napędza jedynie prądnicę, z której energia płynie następnie do osprzętu elektrycznego, magazynu energii, elektrycznego silnika trakcyjnego, a na końcu do kół. Elektryczny silnik trakcyjny zamienia energię elektryczną w energię mechaniczną, która to napędza pojazd w trybie hybrydowym. Energia zmagazynowana w bateriach w trybie hybrydowym tylko wspiera silnik elektryczny.

W trybie bezemisyjnym, czyli w momencie, gdy silnik diesla jest wyłączony, jest jedynym źródłem energii dla silnika trakcyjnego. Ponieważ napęd pojazdu jest w części elektryczny, może on odzyskiwać energię z hamowania. Dzięki temu zużywa mniej paliwa, ograniczając tym samym emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Autobus Urbino 18 plug-in hybrid nad pierwszym prawym nadkolem jest wyposażony w gniazdo do ładowania typu CCS Combo 2. Baterie będzie można naładować w ten sam sposób co w autobusach elektrycznych.
Pojazd jest już dostępny w ofercie.

Komentarze