Nowa propozycja Solarisa. Urbino 18 hybrid plug-in
Solaris jako pierwszy producent w Europie w 2006 roku wprowadził na rynek seryjnie produkowany autobus hybrydowy z napędem szeregowym i od tego czasu sprzedał już prawie 650 tego typu pojazdów. Dzisiaj, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, firma poszerza portfolio pojazdów hybrydowych i przedstawia autobus przegubowy Urbino 18 plug-in hybrid, który w trybie bezemisyjnym może pokonywać dystans do 10 km.
Urbino 18 plug-in hybrid wyposażony jest w silnik spalinowy Cummins o pojemności 6,7 l i mocy 220 kW oraz elektryczny silnik trakcyjny BEA o mocy 160 kW. W nowym modelu hybrydowym w miejscu stosowanych do tej pory superkondensatorów użyto baterii. Dzięki zastosowaniu baterii o pojemności ok. 30 kWh będzie miał on możliwość jazdy bezemisyjnej nawet do 10 km.
Będzie to miało znaczenie na tych odcinkach w centrach miast, które posiadają strefy bezemisyjnego transportu. W tych miejscach pojazdy mogą korzystać tylko i wyłącznie z energii magazynowanej w bateriach.
Zastosowany system hybrydowy oparto na sterowaniu szeregowym. Oznacza to, że nie istnieje mechaniczne połączenie między pierwotnym źródłem mocy, jakim jest silnik diesla, a kołami. Silnik wysokoprężny napędza jedynie prądnicę, z której energia płynie następnie do osprzętu elektrycznego, magazynu energii, elektrycznego silnika trakcyjnego, a na końcu do kół. Elektryczny silnik trakcyjny zamienia energię elektryczną w energię mechaniczną, która to napędza pojazd w trybie hybrydowym. Energia zmagazynowana w bateriach w trybie hybrydowym tylko wspiera silnik elektryczny.
W trybie bezemisyjnym, czyli w momencie, gdy silnik diesla jest wyłączony, jest jedynym źródłem energii dla silnika trakcyjnego. Ponieważ napęd pojazdu jest w części elektryczny, może on odzyskiwać energię z hamowania. Dzięki temu zużywa mniej paliwa, ograniczając tym samym emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
Autobus Urbino 18 plug-in hybrid nad pierwszym prawym nadkolem jest wyposażony w gniazdo do ładowania typu CCS Combo 2. Baterie będzie można naładować w ten sam sposób co w autobusach elektrycznych.
Pojazd jest już dostępny w ofercie.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze