MZK Koszalin z jedną ofertą w przetargu na leasing 10 hybryd z drugiej ręki
13 listopada 2025 r. Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie otworzył oferty w postępowaniu pn. „Dzierżawa 10 sztuk używanych, niskopodłogowych autobusów miejskich”.
W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Przypomnijmy, że to początek koszalińskiego tryptyku przetargowe – przed nami jeszcze otwarcie ofert na pięć autobusów używanych i 15 nowych. O tych wszystkich inwestycjach taborowych pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy
- Ile ofert wpłynęło w przetargu MZK Koszalin na dzierżawę 10 używanych autobusów?
- Jaki rodzaj napędu mają wymagane autobusy z rocznika 2020?
- O ile oferta mleasing przekracza budżet zamawiającego?
Używana dziesiątka
Postępowanie dotyczy dzierżawy 10 używanych, niskopodłogowych autobusów miejskich z rocznika 2020, wyposażonych w napęd mild hybrid (diesel + silnik elektryczny). Pojazdy mają być jednego typu i jednej marki, z identycznym wyposażeniem i parametrami. Koszalin wymaga, by autobusy miały długość od 11,0 do 12,5 m, przebieg maksymalnie 350.000 km, pełną sprawność techniczną, brak korozji oraz homologację zgodną z EKG ONZ R107.
Okres dzierżawy ma wynosić 60 miesięcy, a dostawa wszystkich pojazdów musi nastąpić do 31 marca 2026 r.
Zgodnie z dokumentacją SWZ autobusy mają być pojazdami z rocznika 2020, z napędem mild hybrid, wyposażonymi w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej zgodny z rozwiązaniami stosowanymi w Koszalinie, gniazda USB oraz rampę dla wózków. MZK wymaga również minimum trzymiesięcznej gwarancji na kluczowe elementy układu jezdnego i elektrycznego oraz prawa do wcześniejszych oględzin pojazdów u wykonawcy. Dostawa ma trafić na ul. Gnieźnieńską 9 w Koszalinie najpóźniej do końca marca 2026 roku.
Jedna oferta
W terminie ofert złożono jedną propozycję – od mLeasing Sp. z o.o. z Warszawy. Spółka zaproponowała wykonanie zamówienia za 9.686.205,72 PLN brutto / 7.880.491 PLN netto. Natomiast nie wiem, jaki pojazdy wchodzą w skład tej propozycji. Może ktoś wie? Jeżeli tak – prośba o sygnał w komentarzach.
Kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi z kolei 8.856.000 PLN brutto. Oznacza to, że oferta mleasing jest wyższa od budżetu o: – 830.205,72 PLN brutto, czyli o ok. 9,5% ponad planowane środki.
Analizując kryteria ocen, oferta zdobywałaby maksymalną liczbę punktów w kryterium skrócenia dostawy tylko jeśli wykonawca zadeklarował skrócony termin, natomiast o wyniku przetargu decyduje cena, która ma 95% wagi.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 95%
✅ skrócenie terminu dostawy – 5%
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://mzk-koszalin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
Zakupowe tło
W Koszalinie trwa obecnie równoległy przetarg na dzierżawę 15 fabrycznie nowych autobusów miejskich (13 klasy MAXI i 2 MEGA), z umową na 120 miesięcy. Termin składania ofert upływa 5 listopada 2025 roku. Wszystkie pojazdy mają być identyczne, z silnikami diesel Euro VI i pełnym pakietem wsparcia technicznego.
W ostatnich latach MZK Koszalin bazował głównie na zakupach taboru używanego – m.in. leasingował 7 autobusów Scania Citywide od Warbusa. Miasto testuje także autobusy elektryczne, przygotowując się na planowane inwestycje w elektrobusy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok







Komentarze