Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Konin twardo stoi przy swoich wymaganiach na jeden elektrobus. Analiza SWZ

infobus
08.04.2025 08:01
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Koninie ponownie szuka dostawcy jednego autobusu elektrycznego klasy I kategorii MAXI.

Zamówienie ma dofinansowanie z programu: „Zielony Transport Publiczny”. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione, bowiem zamawiający nie otrzymał ofert. Przyczyną powyższego mogło być twarde stanowisko MZK co do wniosków o zmianę SWZ. Jak widać – takie podejście nie zawsze się opłaca. O ogłoszeniu kolejnego postępowania pisaliśmy już w InfoBusie wcześniej. Czy MZK zmienił specyfikację i uwzględnił oczekiwania wykonawców z poprzedniego postępowania? Sprawdzamy SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Na jaki pojazd MZK Konin ogłosił ponowny przetarg?
  2. Jaką minimalną pojemność baterii musi mieć elektrobus?
  3. Kiedy zaplanowano otwarcie ofert?
MZK Konin twardo stoi przy swoich wymaganiach na jeden elektrobus. Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

W kryteriach oceny ofert nie dostrzegliśmy żadnych zmian. MZK nadal przyznaje punkty w czterech kryteriach: cena (60%), warunki techniczno-eksploatacyjne (20%), termin dostawy (10%), gwarancja na cały autobus (10%).

Wśród kryteriów technicznych MZK Konin najbardziej punktuje następujące rozwiązania:

  • zawieszenie osi przedniej niezależne – 10 pkt,
  • szkielet nadwozia i podwozia wykonany ze stali odpornej na korozję – nierdzewnej – 15 pkt,
  • wykonanie poszycia bocznego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania lub spawania – 10 pkt,
  • 2-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej (wyświetlacz) i części dolnej – 10 pkt,
  • pełne oświetlenie zewnętrzne wykonane w technologii LED – 5 pkt,
  • wyświetlanie obrazu z systemu monitoringu podczas postoju pojazdu na przystanku oraz obrazu z kamery cofania (jeden wyświetlacz) – 5 pkt,
  • najniższe zużycie energii – 20 pkt,
  • magazyn energii o pojemności nominalnej 451 kWh i więcej –25 pkt.

Specyfikacja techniczna

Autobus elektryczny ma mieć długość od 11,5 do 12,5 m a jego wysokość nie może przekroczyć 3,40 m. Pojazd ma przewieźć minimum 75 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących. Wejście na pokład odbywać się będzie poprzez 3 pary drzwi w układzie 2-2-2, o szerokości 1200 mm.

Autobus ma być napędzany przez silnik umieszczony centralnie lub silniki elektryczne umieszczone w osi napędowej o sumarycznej mocy szczytowej minimum 200 kW. Magazyn energii stanowić mają baterie trakcyjne wykonane w technologii NMC, LTO lub LFP, o pojemności nominalnej minimum 400,0 kWh. Autobus musi posiadać zdolność magazynowania energii w pojeździe zapewniającą przejechanie przez autobus co najmniej 250 km w warunkach optymalnych, bez konieczności doładowywania baterii trakcyjnych. Ładowanie magazynu energii ma odbywać się poprzez wtyczkę plug-in.

Zamawiający ma również określone wymagania względem stanowiska pracy kierowcy. Kabina kierowcy ma być typu zamkniętego, wyposażona w radio, małą lodówkę i gniazdo USB. Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego. Tkanina użyta do obicia siedzeń w pojazdach musi zawierać minimum 85% wełny w swojej wierzchniej części oraz być pokryta środkiem zapewniającym plamoodporność oraz antybakteryjność.

System informacji pasażerskiej mają stanowić trzy tablice kierunkowe wykonane w technologii LED, w kolorze białym, posiadające układ ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego oraz jedna wewnętrzna tablica informacyjna LCD.

Za drugim razem się (nie) uda?

MZK Konin twardo stoi przy swoim. W wymaganiach technicznych w dół zrewidowano jedynie minimalny zasięg elektrobusów – z 300 na 250 km. W pozostałym zakresie SWZ nie uległo zmianie. Jest to droga do ponownego braku ofert, chyba że w toku postępowania zamawiający, na wniosek wykonawców zmieni SWZ. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 16 kwietnia.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://mzk-konin.logintrade.net/zapytania_email,193374,1129620aeae77f97f8a472f7e3f36a6b.html

Komentarze