MZK Konin twardo stoi przy swoich wymaganiach na jeden elektrobus. Analiza SWZ
Miejski Zakład Komunikacji w Koninie ponownie szuka dostawcy jednego autobusu elektrycznego klasy I kategorii MAXI.
Zamówienie ma dofinansowanie z programu: „Zielony Transport Publiczny”. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione, bowiem zamawiający nie otrzymał ofert. Przyczyną powyższego mogło być twarde stanowisko MZK co do wniosków o zmianę SWZ. Jak widać – takie podejście nie zawsze się opłaca. O ogłoszeniu kolejnego postępowania pisaliśmy już w InfoBusie wcześniej. Czy MZK zmienił specyfikację i uwzględnił oczekiwania wykonawców z poprzedniego postępowania? Sprawdzamy SWZ.
Rozkład jazdy:
- Na jaki pojazd MZK Konin ogłosił ponowny przetarg?
- Jaką minimalną pojemność baterii musi mieć elektrobus?
- Kiedy zaplanowano otwarcie ofert?
Kryteria oceny ofert
W kryteriach oceny ofert nie dostrzegliśmy żadnych zmian. MZK nadal przyznaje punkty w czterech kryteriach: cena (60%), warunki techniczno-eksploatacyjne (20%), termin dostawy (10%), gwarancja na cały autobus (10%).
Wśród kryteriów technicznych MZK Konin najbardziej punktuje następujące rozwiązania:
- zawieszenie osi przedniej niezależne – 10 pkt,
- szkielet nadwozia i podwozia wykonany ze stali odpornej na korozję – nierdzewnej – 15 pkt,
- wykonanie poszycia bocznego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania lub spawania – 10 pkt,
- 2-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej (wyświetlacz) i części dolnej – 10 pkt,
- pełne oświetlenie zewnętrzne wykonane w technologii LED – 5 pkt,
- wyświetlanie obrazu z systemu monitoringu podczas postoju pojazdu na przystanku oraz obrazu z kamery cofania (jeden wyświetlacz) – 5 pkt,
- najniższe zużycie energii – 20 pkt,
- magazyn energii o pojemności nominalnej 451 kWh i więcej –25 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobus elektryczny ma mieć długość od 11,5 do 12,5 m a jego wysokość nie może przekroczyć 3,40 m. Pojazd ma przewieźć minimum 75 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących. Wejście na pokład odbywać się będzie poprzez 3 pary drzwi w układzie 2-2-2, o szerokości 1200 mm.
Autobus ma być napędzany przez silnik umieszczony centralnie lub silniki elektryczne umieszczone w osi napędowej o sumarycznej mocy szczytowej minimum 200 kW. Magazyn energii stanowić mają baterie trakcyjne wykonane w technologii NMC, LTO lub LFP, o pojemności nominalnej minimum 400,0 kWh. Autobus musi posiadać zdolność magazynowania energii w pojeździe zapewniającą przejechanie przez autobus co najmniej 250 km w warunkach optymalnych, bez konieczności doładowywania baterii trakcyjnych. Ładowanie magazynu energii ma odbywać się poprzez wtyczkę plug-in.
Zamawiający ma również określone wymagania względem stanowiska pracy kierowcy. Kabina kierowcy ma być typu zamkniętego, wyposażona w radio, małą lodówkę i gniazdo USB. Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego. Tkanina użyta do obicia siedzeń w pojazdach musi zawierać minimum 85% wełny w swojej wierzchniej części oraz być pokryta środkiem zapewniającym plamoodporność oraz antybakteryjność.
System informacji pasażerskiej mają stanowić trzy tablice kierunkowe wykonane w technologii LED, w kolorze białym, posiadające układ ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego oraz jedna wewnętrzna tablica informacyjna LCD.
Za drugim razem się (nie) uda?
MZK Konin twardo stoi przy swoim. W wymaganiach technicznych w dół zrewidowano jedynie minimalny zasięg elektrobusów – z 300 na 250 km. W pozostałym zakresie SWZ nie uległo zmianie. Jest to droga do ponownego braku ofert, chyba że w toku postępowania zamawiający, na wniosek wykonawców zmieni SWZ. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 16 kwietnia.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://mzk-konin.logintrade.net/zapytania_email,193374,1129620aeae77f97f8a472f7e3f36a6b.html
Komentarze