Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Jelenia Góra chce mieć 36 elektrobusów. Przetarg na kolejne MIDI i pierwsze MINI

infobus
08.09.2025 13:02
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacyjny sp. z o.o. w Jeleniej Górze ogłosił przetarg na dostawę trzech mniejszych autobusów elektrycznych klasy I.

Dwóch kategorii MINI oraz jednego MIDI – z przeznaczeniem do obsługi miejskiego transportu publicznego. Procedura została opublikowana 8 września 2025 r. O poprzednim zamówieniu MZK na elektrobusy MIDI i MEGA (wygranym tradycyjnie przez Busnex Poland z marką Yutong) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Równolegle trwa procedura przetargowa na dostawę nowych ładowarek.

Rozkład jazdy:

  1. Ile i jakiej klasy autobusy elektryczne obejmuje najnowszy przetarg MZK Jelenia Góra i w jakiej formule ładowania mają być zasilane?
  2. Jakie kryteria oceny ofert i wysokość wadium przewidziano w postępowaniu ogłoszonym 8 września 2025 r.?
  3. Jak nowe zamówienie wpisuje się w dotychczasową strategię elektryfikacji taboru MZK Jelenia Góra i ilu e-busów spółka spodziewa się po jego zakończeniu?
MZK Jelenia Góra chce mieć 36 elektrobusów. Przetarg na kolejne MIDI i pierwsze MINI
Jelenia Góra chce mieć 36 elektrobusów. Przetarg na kolejne MIDI i pierwsze MINI / fot. UM Jelenia Góra

Zeroemisyjne zamówienie z KPO

Jeleniogórskie zamówienie ogłoszono 8 września 2025 r. Przedmiotem przetargu jest dostawa:

  • 2 sztuk autobusów typu mini – niskopodłogowych, dwuosiowych, przeznaczonych do ruchu prawostronnego, zasilanych energią elektryczną (plug-in);
  • 1 sztuki autobusu typu midi – jednoczłonowego, niskopodłogowego, również ładowanego przewodowo (plug-in).

Zamówienie zostało podzielone na dwie części, a autobusy mają pochodzić od jednego producenta w obrębie każdej z nich. Pojazdy muszą spełniać wymogi kategorii M3 według Prawa o ruchu drogowym. Wykonawcy będą też zobowiązani do przeprowadzenia szkoleń dla kierowców – dwóch dla części I i jednego dla części II.

Zamawiający przewiduje dostawę najpóźniej do 15 czerwca 2026 r. Zakupy odbywają się dzięki oszczędnościom ze zrealizowanych już przetargów w ramach Zielonego Transportu Publicznego – zgodnie z projektem „eMZK3.0” – który pierwotnie przewidywał :

  • Zakup 4 elektryków klasy I kategorii MIDI
  • Zakup 4 elektryki klasy I kategorii MEGA
  • Montaż 4 ładowarek plug-in, każda z 2 punktami ładowania — razem umożliwi to obsługę wszystkich nowych pojazdów.
  • Instalacja paneli fotowoltaicznych na terenie zajezdni MZK (OZE),
MZK Jelenia Góra chce mieć 36 elektrobusów. Przetarg na kolejne MIDI i pierwsze MINI
Jelenia Góra chce mieć 36 elektrobusów. Przetarg na kolejne MIDI i pierwsze MINI / fot. UM Jelenia Góra

Przetargowe wymagania

Zamawiający wymaga złożenia dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wniesienia wadium:

  • 60 000 zł dla części I (mini),
  • 40 000 zł dla części II (midi).

Termin składania ofert upływa 6 października 2025 r. o godz. 11:00, a ich ważność określono na 90 dni. Na oferty zamawiający czeka do 6 października 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

  • Cena – 60%
  • Ocena techniczna – 15%
  • Aspekty środowiskowe – 10%
  • Zapewnienie bezpieczeństwa dostaw – 15%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1166308

Jelenia Góra chce mieć 36 elektrobusów. Przetarg na kolejne MIDI i pierwsze MINI / fot. Busnex

Zakupowe tło

Zamówienie wpisuje się w szerszą strategię modernizacji transportu publicznego w Jeleniej Górze. Miejski przewoźnik od lat inwestuje w nisko- i zeroemisyjny tabor – dzięki funduszom unijnym i konsekwentnie stawia tutaj na markę Yutonga. Nowy przetarg pozwoli na dalszą elektryfikację linii obsługiwanych pojazdami o mniejszej pojemności.

Aktualnie MZK Jelenia Góra ma 20 autobusów elektrycznych

  • Łącznie 20 elektrobusów marki Yutong E12, które rozpoczęły kursy pod koniec 2023 roku.
  • W maju 2025 – zakupiono kolejnych 5 elektryków – w najnowszej wersji U12- co zwiększyło liczbę do 25 e-busów.
  • W realizacji: jest zamówienie na 8 kolejnych autobusów od Yutonga (4 MEGA i 4 MIDI) – przetarg ogłoszony i rozstrzygnięty w maju 2025 roku. MEGA: 15 842 400 zł brutto (12 880 000 zł netto) → ok. 3 220 000 zł netto/szt. / MIDI: 9 249 600 zł brutto (7 520 000 zł netto) → ok. 1 880 000 zł netto/szt. Po realizacji liczba wzrośnie do ponad 33 pojazdów. Plus najnowsza trójka, o której piszemy powyżej. Razem 26 egzemplarzy.
Jelenia Góra chce mieć 36 elektrobusów. Przetarg na kolejne MIDI i pierwsze MINI / fot. UM Jelenia Góra
Jelenia Góra chce mieć 36 elektrobusów. Przetarg na kolejne MIDI i pierwsze MINI / fot. Busnex

Komentarze