MPK Subbus Nowa Sól z tylko jedną ofertą na pierwszy elektrobusy. Od Busnex Poland
4 sierpnia 2025 r. MPK SUBBUS otworzyło koperty z ofertami w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych.
Zakup ten ma wsparcie z unijnych funduszy w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021–2027. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić MPK SUBBUS?
- Jaka firma złożyła ofertę w przetargu i jaki model autobusu zaproponowała?
- Jaką minimalną liczbę pasażerów mają pomieścić zamawiane pojazdy?
Elektryczna czwórka
Postępowanie dotyczy zamówienia ogłoszonego przez Międzygminne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SUBBUS sp. z o.o. w Nowej Soli. Przedmiotem kontraktu jest zakup czterech autobusów zeroemisyjnych klasy MIDI oraz dostawa infrastruktury do ich ładowania. Pojazdy mają być niskowejściowe, przystosowane do jazdy miejskiej i spełniać szereg restrykcyjnych wymagań technicznych – m.in. dotyczących pojemności baterii trakcyjnej, zasięgu i systemów rekuperacji. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021–2027.
Do przetargu przystąpiła jedna firma – Busnex Poland Sp. z o.o., która zaproponowała dostawę pojazdów Yutong. Cena złożonej oferty wynosi 12.792.000 PLN brutto, co po odjęciu VAT daje 10.400.000 PLN netto. Przy czterech autobusach daje to cenę jednostkową netto za model Yutong U10 kształtuje się na poziomie 2.600.000 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 12.792.000 PLN brutto, czyli oferta Busnexu idealnie wpasowała się w budżet zamawiającego.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów oceny ofert:
✅ cena (55%)
✅ parametry techniczne (45%)
Co chciała Nowa Sól?
W ramach oceny technicznej punkty przyznawano m.in. za typ baterii (preferowane LFP), pojemność akumulatorów, zużycie energii, długość gwarancji na baterię, silnik i cały pojazd, typ konstrukcji bocznej, czy spełnienie wymogów Regulaminu nr 29 EKG ONZ dotyczącego ochrony pasażerów.
Zamawiający oczekuje pojazdów o długości od 8,9 do 10,6 m, z niskim wejściem i pełną klimatyzowaną kabiną kierowcy. Autobusy mają pomieścić minimum 55 pasażerów, z czego co najmniej 23 na miejscach siedzących. Wymagany minimalny zasięg w trudnych warunkach (pełne obciążenie, włączone ogrzewanie/klimatyzacja) to 220 km bez doładowywania. Silnik powinien mieć moc co najmniej 220 kW, a baterie będą ładowane przez złącze CCS-Combo-2 za pomocą mobilnych ładowarek dostarczanych przez wykonawcę.
Dostawa przewidziana jest w ramach jednego etapu, w terminie określonym w dokumentacji przetargowej po podpisaniu umowy.
Link do postępowania przetargowego: 👉 ezamowienia.gov.pl – Znak sprawy ZP.1.2025
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze