Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Poznań ponawia przetarg na minibusy. Pięć autobusów w podstawie, 10 w opcji

infobus
17.10.2025 11:02
0 Komentarzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu ogłosiło ponownie postępowanie na zakup pięciu autobusów klasy I kategorii MINI o napędzie konwencjonalnym.

Postępowanie zostało opublikowane 17 października 2025 r. i zawiera możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne 10 sztuk. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów typu MINI chce kupić MPK Poznań i jaką liczbę obejmuje prawo opcji?
  2. Jakie są kluczowe wymagania techniczne i formalne w tym przetargu?
  3. Do kiedy można składać oferty?
Kolejne podejście do mini autobusów. Poznań nie odpuszcza / fot. MPK Poznań
Kolejne podejście do mini autobusów. Poznań nie odpuszcza / fot. MPK Poznań

MPK Poznań stawia na MINI

17 października 2025 r. pojawiło się ponowione poznańskie ogłoszenie przetargowe na dostawę 5 fabrycznie nowych autobusów typu MINI o długości od 7,5 do 8,0 metra, z napędem konwencjonalnym (diesel), zgodnych z wymogami emisji spalin Euro 6. Dodatkowo, MPK zastrzega sobie prawo opcji – możliwość zakupu maksymalnie 10 kolejnych pojazdów w tej samej specyfikacji.

Pojazdy mają być niskopodłogowe, jednorodne pod względem marki, konstrukcji, parametrów i wyposażenia, kompatybilne z poznańskim systemem PEKA i ITS. Zamawiający wymaga również m.in. dostarczenia kompletnej dokumentacji homologacyjnej, aktualizacji oprogramowania przez 10 lat po gwarancji oraz szkoleń dla personelu.

Termin realizacji zamówienia: sierpień 2026 r.

Kolejne podejście do mini autobusów. Poznań nie odpuszcza / fot. MPK Poznań
Kolejne podejście do mini autobusów. Poznań nie odpuszcza / fot. MPK Poznań

Wymagania przetargowe

Zamówienie nie jest współfinansowane ze środków UE, ale podlega dyrektywie 2014/25/UE, zgodnie z którą udział towarów i oprogramowania pochodzących z UE lub państw objętych umowami GPA musi przekraczać 50%.

O zamówienie mogą ubiegać się firmy z UE, EOG lub krajów mających umowy z UE. Oferenci muszą wykazać się dostawą co najmniej 3 fabrycznie nowych autobusów w ciągu ostatnich 3 lat, być ubezpieczeni na kwotę min. 3 mln zł i posiadać odpowiednie zasoby techniczne. Wadium: 220.000 zł. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy: 2% wartości brutto.

Na oferty zamawiający czeka do 18 listopada 2025 r., godz. 10:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
Cena – 70%
Właściwości techniczno-eksploatacyjne – 20%
Warunki gwarancji – 6%
Gotowość techniczna – 4%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie Logintrade: 686295-2025

Kolejne podejście do mini autobusów. Poznań nie odpuszcza / fot. MPK Poznań
Kolejne podejście do mini autobusów. Poznań nie odpuszcza / fot. MPK Poznań

Zakupowe tło

To drugie podejście MPK Poznań do zakupu mini autobusów. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione 2 października 2025 r., mimo że obie oferty mieściły się w budżecie. Bus Service z Augustowa zaproponował 13.191.750 zł brutto, a warszawska Mercus PSQ13.431.600 zł brutto. Odrzucono je ze względów formalnych: zbyt mała liczba miejsc w jednym przypadku, braki w tłumaczeniach homologacji w drugim.

Minibusy są kluczowe dla obsługi tras o niskim natężeniu i wąskich ulic w Poznaniu. Z informacji TransInfo wynika, że MPK ostatnio stawia głównie na większe elektrobusy, jednak projekt mini autobusów konwencjonalnych pozostaje ważnym uzupełnieniem taboru.

Kolejne podejście do mini autobusów. Poznań nie odpuszcza / fot. MPK Poznań
Kolejne podejście do mini autobusów. Poznań nie odpuszcza / fot. MPK Poznań

Komentarze