Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Lublin inwestuje w kolejne trolejbusy bateryjne. Przetarg na 20 nowych pojazdów

infobus
23.05.2025 10:01
0 Komentarzy

23 maja 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło przetarg na dostawę 20 jednoczłonowych trolejbusów kategorii MAXI z autonomicznym źródłem napędu.

Postępowanie obejmuje także niezbędne wyposażenie oraz przeszkolenie pracowników operatora. O dotacji na ten cel z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027 w ramach działania „Niskoemisyjny transport miejski” pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile trolejbusów zamierza kupić MPK Lublin w ogłoszonym przetargu z 23 maja 2025 roku?
  2. Do kiedy planowana jest realizacja dostawy trolejbusów (licząc od dnia podpisania umowy)?
  3. Jakie cztery kryteria oceny ofert zastosowano w przetargu ogłoszonym przez MPK Lublin?
MPK Lublin szuka trolejbusów z autonomią. Nowy przetarg ogłoszony
MPK Lublin szuka trolejbusów z autonomią. Nowy przetarg ogłoszony / fot. UM Lublin

Cztery kryteria

MPK Lublin planuje zakup 20 fabrycznie nowych, 12-metrowych trolejbusów niskopodłogowych. Pojazdy będą wyposażone w dodatkowy napęd umożliwiający poruszanie się poza siecią trakcyjną, klimatyzację, monitoring, biletomaty oraz systemy zliczania pasażerów. Dostawa trolejbusów planowana jest do końca 2026 roku.

Lubelskie postępowanie ogłoszono w trybie otwartym, zgodnie z przepisami dyrektywy 2014/25/UE, a jego przedmiotem jest dostawa nowoczesnych trolejbusów niskopodłogowych o długości typowej dla klasy MAXI.

Nowe pojazdy mają być wyposażone w autonomiczny napęd trakcyjny – umożliwiający jazdę poza siecią trakcyjną – oraz w szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych i bezpieczeństwa. Oprócz dostawy trolejbusów, wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szkoleń dla pracowników MPK Lublin.

MPK Lublin szuka trolejbusów z autonomią. Nowy przetarg ogłoszony
MPK Lublin szuka trolejbusów z autonomią. Nowy przetarg ogłoszony / fot. UM Lublin

Przetargowe wymagania

Warunki udziału w przetargu są wysokie: wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w dostawie co najmniej 10 fabrycznie nowych niskopodłogowych trolejbusów z napędem prądu przemiennego i bateriami trakcyjnymi. Wymagane jest również ubezpieczenie OC na kwotę minimum 10.000.000 PLN.

Przewidziano termin realizacji do 400 dni, czyli do końca 2026 roku, a zamówienie ma być współfinansowane ze środków unijnych.

Na oferty zamawiający czeka do 23 czerwca 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

✅ Cena – 65%
✅ Gwarancja całopojazdowa – 15%
✅ Gwarancja na baterie trakcyjne – 5%
✅ Warunki techniczne – 15%

Więcej informacji i dokumenty przetargowe dostępne są na platformie e-Zamówienia:👉 Link do SWZ

MPK Lublin szuka trolejbusów z autonomią. Nowy przetarg ogłoszony / fot. UM Lublin
MPK Lublin szuka trolejbusów z autonomią. Nowy przetarg ogłoszony / fot. UM Lublin

Zakupowe tło

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie otrzymało na nowe trolejbusy unijne rozbudowę zajezdni przy ul. Głuskiej dofinansowanie w wysokości 55 814 969,31 zł z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027 w ramach działania „Niskoemisyjny transport miejski” .

Inwestycja obejmuje też budowę nowej hali napraw, myjni, budynku administracyjnego oraz pętli nawrotowej. Docelowo zajezdnia ma pomieścić około 30 pojazdów. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 31 grudnia 2026 roku .

Celem projektu jest modernizacja floty trolejbusowej oraz infrastruktury technicznej, co przyczyni się do poprawy jakości transportu publicznego w Lublinie, zwiększenia komfortu pasażerów oraz redukcji emisji spalin. Dzięki tym inwestycjom MPK Lublin kontynuuje rozwój zrównoważonego transportu publicznego, stawiając na nowoczesne i ekologiczne rozwiązania.

Komentarze