MPK Lublin inwestuje w kolejne trolejbusy bateryjne. Przetarg na 20 nowych pojazdów
23 maja 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło przetarg na dostawę 20 jednoczłonowych trolejbusów kategorii MAXI z autonomicznym źródłem napędu.
Postępowanie obejmuje także niezbędne wyposażenie oraz przeszkolenie pracowników operatora. O dotacji na ten cel z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027 w ramach działania „Niskoemisyjny transport miejski” pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile trolejbusów zamierza kupić MPK Lublin w ogłoszonym przetargu z 23 maja 2025 roku?
- Do kiedy planowana jest realizacja dostawy trolejbusów (licząc od dnia podpisania umowy)?
- Jakie cztery kryteria oceny ofert zastosowano w przetargu ogłoszonym przez MPK Lublin?
Cztery kryteria
MPK Lublin planuje zakup 20 fabrycznie nowych, 12-metrowych trolejbusów niskopodłogowych. Pojazdy będą wyposażone w dodatkowy napęd umożliwiający poruszanie się poza siecią trakcyjną, klimatyzację, monitoring, biletomaty oraz systemy zliczania pasażerów. Dostawa trolejbusów planowana jest do końca 2026 roku.
Lubelskie postępowanie ogłoszono w trybie otwartym, zgodnie z przepisami dyrektywy 2014/25/UE, a jego przedmiotem jest dostawa nowoczesnych trolejbusów niskopodłogowych o długości typowej dla klasy MAXI.
Nowe pojazdy mają być wyposażone w autonomiczny napęd trakcyjny – umożliwiający jazdę poza siecią trakcyjną – oraz w szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych i bezpieczeństwa. Oprócz dostawy trolejbusów, wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szkoleń dla pracowników MPK Lublin.
Przetargowe wymagania
Warunki udziału w przetargu są wysokie: wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w dostawie co najmniej 10 fabrycznie nowych niskopodłogowych trolejbusów z napędem prądu przemiennego i bateriami trakcyjnymi. Wymagane jest również ubezpieczenie OC na kwotę minimum 10.000.000 PLN.
Przewidziano termin realizacji do 400 dni, czyli do końca 2026 roku, a zamówienie ma być współfinansowane ze środków unijnych.
Na oferty zamawiający czeka do 23 czerwca 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena – 65%
✅ Gwarancja całopojazdowa – 15%
✅ Gwarancja na baterie trakcyjne – 5%
✅ Warunki techniczne – 15%
Więcej informacji i dokumenty przetargowe dostępne są na platformie e-Zamówienia:👉 Link do SWZ
Zakupowe tło
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie otrzymało na nowe trolejbusy unijne rozbudowę zajezdni przy ul. Głuskiej dofinansowanie w wysokości 55 814 969,31 zł z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027 w ramach działania „Niskoemisyjny transport miejski” .
Inwestycja obejmuje też budowę nowej hali napraw, myjni, budynku administracyjnego oraz pętli nawrotowej. Docelowo zajezdnia ma pomieścić około 30 pojazdów. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 31 grudnia 2026 roku .
Celem projektu jest modernizacja floty trolejbusowej oraz infrastruktury technicznej, co przyczyni się do poprawy jakości transportu publicznego w Lublinie, zwiększenia komfortu pasażerów oraz redukcji emisji spalin. Dzięki tym inwestycjom MPK Lublin kontynuuje rozwój zrównoważonego transportu publicznego, stawiając na nowoczesne i ekologiczne rozwiązania.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze