Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

mLeasing wygrywa kontrakt PKS Złocieniec. Na trzy nowe autobusy międzymiastowe

infobus
30.08.2025 09:04
0 Komentarzy

22 sierpnia 2025 roku PKS Złocieniec Sp. z o.o. ogłosił wybór najkorzystniejszych ofert w przetargu na leasing trzech autobusów w dwóch zadaniach.

O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Natomiast pozostaje pytanie za „100 punktów”. z jakimi autobusami wystartował mLeasing. Może ktoś wie?

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów ma zostać dostarczonych PKS Złocieniec w ramach ogłoszonego przetargu?
  2. Jakie było jedyne kryterium oceny ofert w tym postępowaniu?
  3. Jaka była cena jednostkowa netto za jeden autobus w ofercie mLeasing w zadaniu 1?
PKS Złocieniec wybiera ofertę od mLeasing
PKS Złocieniec wybiera ofertę od mLeasing

Dwa zadania

Postępowanie ogłoszone 13 czerwca 2025 roku przez PKS Złocieniec dotyczyło nabycia w formie leasingu finansowego trzech autobusów transportu publicznego klasy II w kategoriach MIDI i MAXI. Przedmiot zamówienia podzielono na dwa zadania:

  • zadanie 1 obejmowało leasing jednego autobusu międzymiastowego,
  • zadanie 2 – leasing dwóch takich pojazdów. Okres obowiązywania umów leasingowych przewidziano na 48 miesięcy.

Autobusy muszą być przystosowane do przewozów międzymiastowych i uwzględniać dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Wymóg wobec oferentów obejmował wykazanie się doświadczeniem – w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej jednym zrealizowanym kontraktem na dostawę autobusu (odrębnie dla każdego zadania).

Pojazdy muszą być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system informacji pasażerskiej, przestrzeń dla osób z niepełnosprawnościami oraz rampę ułatwiającą wsiadanie.

Konstrukcja powinna być zgodna z wymaganiami klasy II, a autobusy mają zapewniać wysoki komfort podróży oraz niezawodność w obsłudze tras regionalnych. Termin dostawy wszystkich pojazdów wyznaczono zgodnie z warunkami leasingu na okres obowiązywania umowy.

PKS Złocieniec wybiera ofertę od mLeasing
PKS Złocieniec wybiera ofertę od mLeasing

Analiza ofert

W zadaniu 1 wpłynęły trzy propozycje. mLeasing zaoferował cenę 856.232,91 PLN brutto (696.141,39 PLN netto), PEKAO Leasing956.240,38 PLN brutto (777.032,84 PLN netto), a VBI Busimport PL986.883,91 PLN brutto (802.351,95 PLN netto). Oznacza to, że oferta mLeasing daje jednostkowy koszt netto na poziomie 696.141 PLN za jeden autobus.

W zadaniu 2 jedyną ofertę złożył mLeasing z wyceną 2.507.306,73 PLN brutto (2.038.462,39 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie 1.019.231 PLN.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w zadaniu 1 wynosiła 1.119.300 PLN brutto, a w zadaniu 2 – 1.402.200 PLN brutto. Widać więc, że w pierwszym zadaniu oferta mieści się w budżecie, natomiast w drugim przekracza planowane środki o ponad milion PLN brutto.

Zgodnie z zapisami SWZ jedynym kryterium była cena brutto oferty. W zadaniu 1 zwyciężyło mLeasing z wynikiem 100 pkt, pokonując PEKAO Leasing (89,52 pkt) i VBI Busimport PL (86,76 pkt). W zadaniu 2, gdzie wpłynęła tylko jedna oferta, również wskazano mLeasing jako zwycięzcę. Biorąc pod uwagę poprzednie zakupy stawiamy na markę Iveco i model Crossway.

Szczegółowe we informacje o zamówieniu na: ezamowienia.gov.pl

PKS Złocieniec wybiera ofertę od mLeasing

Komentarze