mLeasing wygrywa kontrakt PKS Złocieniec. Na trzy nowe autobusy międzymiastowe
22 sierpnia 2025 roku PKS Złocieniec Sp. z o.o. ogłosił wybór najkorzystniejszych ofert w przetargu na leasing trzech autobusów w dwóch zadaniach.
O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Natomiast pozostaje pytanie za „100 punktów”. z jakimi autobusami wystartował mLeasing. Może ktoś wie?
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów ma zostać dostarczonych PKS Złocieniec w ramach ogłoszonego przetargu?
- Jakie było jedyne kryterium oceny ofert w tym postępowaniu?
- Jaka była cena jednostkowa netto za jeden autobus w ofercie mLeasing w zadaniu 1?
Dwa zadania
Postępowanie ogłoszone 13 czerwca 2025 roku przez PKS Złocieniec dotyczyło nabycia w formie leasingu finansowego trzech autobusów transportu publicznego klasy II w kategoriach MIDI i MAXI. Przedmiot zamówienia podzielono na dwa zadania:
- zadanie 1 obejmowało leasing jednego autobusu międzymiastowego,
- zadanie 2 – leasing dwóch takich pojazdów. Okres obowiązywania umów leasingowych przewidziano na 48 miesięcy.
Autobusy muszą być przystosowane do przewozów międzymiastowych i uwzględniać dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Wymóg wobec oferentów obejmował wykazanie się doświadczeniem – w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej jednym zrealizowanym kontraktem na dostawę autobusu (odrębnie dla każdego zadania).
Pojazdy muszą być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system informacji pasażerskiej, przestrzeń dla osób z niepełnosprawnościami oraz rampę ułatwiającą wsiadanie.
Konstrukcja powinna być zgodna z wymaganiami klasy II, a autobusy mają zapewniać wysoki komfort podróży oraz niezawodność w obsłudze tras regionalnych. Termin dostawy wszystkich pojazdów wyznaczono zgodnie z warunkami leasingu na okres obowiązywania umowy.
Analiza ofert
W zadaniu 1 wpłynęły trzy propozycje. mLeasing zaoferował cenę 856.232,91 PLN brutto (696.141,39 PLN netto), PEKAO Leasing – 956.240,38 PLN brutto (777.032,84 PLN netto), a VBI Busimport PL – 986.883,91 PLN brutto (802.351,95 PLN netto). Oznacza to, że oferta mLeasing daje jednostkowy koszt netto na poziomie 696.141 PLN za jeden autobus.
W zadaniu 2 jedyną ofertę złożył mLeasing z wyceną 2.507.306,73 PLN brutto (2.038.462,39 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie 1.019.231 PLN.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w zadaniu 1 wynosiła 1.119.300 PLN brutto, a w zadaniu 2 – 1.402.200 PLN brutto. Widać więc, że w pierwszym zadaniu oferta mieści się w budżecie, natomiast w drugim przekracza planowane środki o ponad milion PLN brutto.
Zgodnie z zapisami SWZ jedynym kryterium była cena brutto oferty. W zadaniu 1 zwyciężyło mLeasing z wynikiem 100 pkt, pokonując PEKAO Leasing (89,52 pkt) i VBI Busimport PL (86,76 pkt). W zadaniu 2, gdzie wpłynęła tylko jedna oferta, również wskazano mLeasing jako zwycięzcę. Biorąc pod uwagę poprzednie zakupy stawiamy na markę Iveco i model Crossway.
Szczegółowe we informacje o zamówieniu na: ezamowienia.gov.pl
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze