Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MINI zadanie PKM Tychy również z ofertami. Autobusy od Bus Service, MMI czy Mercusa?

infobus
12.11.2025 19:01
0 Komentarzy

12 listopada 2025 r. poznaliśmy także oferty w postępowaniu na dostawę 8 minibusów z napędem diesla dla PKM Tychy.

Śląskie postępowanie było prowadzone wspólnie z pojazdami MIDI (zadanie numer 1), o których pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Tam spotkała się oryginalna para Autobagi (BMC) kontra SOR. Natomiast w części nr 2 mamy starych, dobrych MINI znajomych. O analizie SWZ tego zamówienia informowaliśmy wcześniej.

Rozkład jazdy:

  1. Ile minibusów planuje kupić PKM Tychy w ramach tego przetargu?
  2. Która firma złożyła najtańszą ofertę i jaka była jej wartość?
  3. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać nowe autobusy MINI dla PKM Tychy?
Tychy: Trzy firmy chcą dostarczyć minibusy. Znamy oferty
Tychy: Trzy firmy chcą dostarczyć minibusy. Znamy oferty

MINI ósemka

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 8 fabrycznie nowych autobusów klasy MINI (mikrobus) z napędem wysokoprężnym dla PKM Tychy, z terminem realizacji do 31 lipca 2026 roku. Przetarg uwzględnia też prawo opcji na kolejne 8 pojazdów z dostawą do końca II kwartału 2027 roku. Autobusy mają służyć obsłudze tras o mniejszym natężeniu ruchu oraz jako uzupełnienie dla standardowego taboru miejskiego.

W przetargu w zadaniu 2 wpłynęły trzy oferty:

  • Najtańszą złożyła firma Bus Service Jerzy Jan Biedulewicz, proponując wykonanie podstawowego zakresu dostaw za 8.619.840 PLN brutto (7.008.000 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za prawdopodobnie model miejski na bazie Mercedes-Benz Sprinter na poziomie 876.000 PLN netto.
  • Druga oferta, złożona przez MMI Sp. z o.o., opiewa na 11.217.600 PLN brutto (9.120.000 PLN netto), co oznacza jednostkowy koszt prawdopodobnie modelu MMI-Iveco Urby w okolicach 1.140.000 PLN netto.
  • Trzecią propozycję zaprezentowała firma Mercus PSQ Sp. z o.o., oferując realizację zamówienia za 11.581.680 PLN brutto (9.416.000 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za jeden minibus prawdopodobnie model miejski także na bazie Mercedes-Benz Sprinter na poziomie 1.177.000 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 9.028.200 PLN brutto (7.340.000 PLN netto), a więc tylko jedna oferta – złożona przez Bus Service – mieści się w budżecie zamawiającego. Analizując oferty pod kątem przetargowych kryteriów, należy zauważyć, że MMI Sp. z o.o. jako jedyna spełniła warunki związane z konstrukcją nadwozia ze stali nierdzewnej oraz oryginalną długością i DMC pojazdu bazowego. To może zrównoważyć wyższą cenę.

Jeśli uwzględnić punktację wynikającą z kryteriów przetargowych, symulacja wygląda następująco: Bus Service zdobędzie maksymalne punkty za cenę (40 pkt + 25 pkt za opcję), ale straci na pojemności silnika, konstrukcji i pozostałych parametrach technicznych. MMI zyska przewagę punktową właśnie w tych kategoriach – m.in. za nadwozie ze stali nierdzewnej, oryginalną długość pojazdu oraz dostęp do portalu on-line. To może dać im wygraną, mimo wyższej ceny.

Tychy: Trzy firmy chcą dostarczyć minibusy. Znamy oferty
Tychy: Trzy firmy chcą dostarczyć minibusy. Znamy oferty

Osiem kryteriów

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena całkowita brutto za zadanie podstawowe (40%)
✅ cena całkowita brutto za zadanie w ramach prawa opcji (25%)
✅ pojemność skokowa silnika od 2800 cm³ (10%)
✅ smarowanie silnika olejami (3%)
✅ konstrukcja nośna ze stali nierdzewnej (10%)
✅ wewnętrzna autoryzacja (2%)
✅ oryginalna długość pojazdu bazowego i DMC bez ingerencji (8%)
✅ dostęp do portalu on-line (2%)

Technicznie, PKM Tychy oczekuje autobusów MINI o długości od 6,6 do 8,0 m i wysokości do 3,1 m. Pojazdy mają być niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, wyposażone w silniki diesla o mocy co najmniej 110 kW spełniające aktualną normę emisji spalin. W środku mają znaleźć się wandaloodporne siedzenia, porty USB, LCD do informacji pasażerskiej oraz systemy zliczania pasażerów i kontroli trzeźwości kierowcy. Kabina kierowcy ma być półzamknięta i funkcjonalna. Dostawa planowana jest do 31 lipca 2026 r.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://pkmtychy.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/491607/zadanie-1-dostawa-8-sztuk-fabrycznie-nowych-autobusow-typu-midi-zasilanych-olejem-napedowym-zadanie-2-dostawa-8-sztuk-fabrycznie-nowych-autobusow-typu-mini-mikrobus-zasilanych-olejem-napedowym

Tychy: Trzy firmy chcą dostarczyć minibusy. Znamy oferty
Tychy: Trzy firmy chcą dostarczyć minibusy. Znamy oferty

Komentarze