Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Miechów po Solarisach idzie w Zonsony. Jedna oferta na dwa autobusy elektryczne

infobus
18.09.2025 19:03
0 Komentarzy

17 września 2025 roku odbyło się otwarcie ofert w przetargu na zakup dwóch autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI dla gminy Miechów.

Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027 (EFRR). Do postępowania zgłosił się jeden oferent – Ecovia Sp. z o.o. z Redzikowa, czyli firma-córka Creobus, który oferuje na polskim rynku pojazdy różnych chińskich marek – głównie Zonson. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy

  1. Jaka firma złożyła ofertę w przetargu na elektrobusy dla Miechowa i jaka była jej wartość?
  2. O ile oferta Ecovii przekroczyła budżet zamawiającego i jakie to rodzi konsekwencje?
  3. Jakie główne wymagania techniczne muszą spełniać zamawiane autobusy MIDI?
Miechów otworzył oferty na elektrobusy. ECOVIA jedynym oferentem
Miechów otworzył oferty na elektrobusy. ECOVIA jedynym oferentem

Jedna oferta

Miechów prowadzi postępowanie w ramach projektu „Niskoemisyjny system transportu miejskiego wraz z rozbudową parkingu P&R przy stacji kolejowej Miechów”. Zakup obejmuje dostawę dwóch fabrycznie nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędnym wyposażeniem i gwarancją producenta.

Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027 (EFRR). Dzięki inwestycji lokalny system transportu ma stać się bardziej przyjazny środowisku i dopasowany do potrzeb mieszkańców oraz pasażerów kolei korzystających z węzła przesiadkowego w rejonie stacji PKP. Zamówienie wpisuje się w politykę gminy, która chce sukcesywnie unowocześniać flotę, ograniczać emisje i rozwijać parkingi typu park&ride.

W przetargu złożono jedną ofertę. Firma Ecovia Sp. z o.o. zaoferowała dostawę dwóch elektrobusów w cenie 5.790.594 PLN brutto / 4.707.800 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za elektrobus (stawiamy na markę Zonson) na poziomie 2.353.900 PLN netto. Oferta obejmuje również rozbudowane warunki gwarancyjne:

7 lat na całość autobusu wraz z wyposażeniem (przy wymaganym minimum 5 lat),
7 lat na powłoki lakiernicze (minimum 5 lat),
12 lat na szkielet nadwozia (minimum 10 lat).

Miechów otworzył oferty na elektrobusy. ECOVIA jedynym oferentem
Miechów otworzył oferty na elektrobusy. ECOVIA jedynym oferentem

Analiza ofert do budżetu

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 5.200.000 PLN brutto. Oznacza to, że oferta Ecovii przekracza budżet o 590.594 PLN brutto, co stanowi ok. 11,4% wartości planowanej przez zamawiającego. Sytuacja wymaga analizy i decyzji, czy gmina będzie w stanie zwiększyć środki, czy też konieczne będzie ponowne ogłoszenie postępowania.

Jeżeli skarbnik będzie na TAK, wybór zamawiającego zostanie podjęty na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena – 60 pkt
✅ gwarancja (całość autobusu, powłoki lakiernicze, szkielet nadwozia, perforacja, baterie trakcyjne) – 32 pkt
✅ zasięg powyżej 250 km – 8 pkt

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: 👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/1147633

Miechów otworzył oferty na elektrobusy. ECOVIA jedynym oferentem
Miechów otworzył oferty na elektrobusy. ECOVIA jedynym oferentem

Opis techniczny

Zamawiający oczekuje autobusów elektrycznych klasy MIDI o długości od 8 do 10 metrów, szerokości od 2,40 do 2,55 m i wysokości nieprzekraczającej 3,4 m. Pojazdy muszą być zdolne do przewozu co najmniej 45 pasażerów, w tym minimum 18 siedzących. Podłoga powinna być płaska, bez stopni wejściowych, na wysokości maksymalnie 340 mm od poziomu podłoża.
Napęd ma stanowić silnik centralny synchroniczny lub asynchroniczny o mocy minimum 220 kW, a energia będzie magazynowana w bateriach litowo-jonowych, litowo-żelazowo-fosforowych, litowo-tytanowych lub superkondensatorach. Zasięg na pełnym naładowaniu nie może być mniejszy niż 180 km.

Autobusy muszą posiadać system informacji pasażerskiej z tablicami elektronicznymi i zapowiedziami głosowymi, a także kabinę kierowcy z oszklonymi drzwiami. Dostawa planowana jest w harmonogramie przewidzianym w ramach projektu unijnego.

Komentarze