Lublin podsumowuje testy autobusu Solaris Urbino 24. Sukces i nowe wyzwania
W ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności, na ulicach Lublina pojawił się najdłuższy autobus, jaki kiedykolwiek kursował w tym mieście – trzyczłonowy elektryczny Urbino 24.
Pojazd został poddany testom drogowym, które miały sprawdzić jego mobilność i dostosowanie do warunków panujących na miejskich trasach. Testy, które zakończyły się sukcesem, miały na celu ocenę, jak pojazd tej długości radzi sobie na ulicach, którymi na co dzień kursują przegubowe elektrobusy o długości 18 metrów.
Spis treści:
- Jaki pojazd testowano na ulicach Lublina podczas Europejskiego Tygodnia Mobilności?
- Ile pasażerów może pomieścić trzyczłonowy autobus elektryczny Urbino 24?
- Jakie były wyzwania związane z infrastrukturą przystankową podczas testów autobusu w Lublinie?
bez problemu
Podczas testów, Urbino 24 kilkukrotnie pokonywał trudne skrzyżowania, w tym m.in. skręt z ul. Lipowej w Krakowskie Przedmieście czy z ul. Okopowej w ul. Lipową. Testy wykazały, że pojazd może poruszać się po tych trasach bez większych trudności, podobnie jak krótsze pojazdy przegubowe.
-„Autobus przeszedł testy na różnych trasach Lublina, pokonując m.in. skrzyżowania i ronda, co potwierdza jego pełną mobilność” – powiedziała Monika Fisz, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
W trakcie testów pojazd przejechał łącznie 250 kilometrów po miejskich ulicach, radząc sobie zarówno z zakrętami, jak i rondami.
-„Pojazd o tak dużych gabarytach poradził sobie bezproblemowo z przejazdami przez skrzyżowania, co potwierdza, że jest to możliwe rozwiązanie na bardziej obciążonych liniach komunikacyjnych” – dodał Michał Pulikowski, kierowca testowego autobusu.
na liniach o większym obciążeniu
Mimo że testy drogowe przebiegły pomyślnie, pojawiły się pewne wyzwania, szczególnie związane z infrastrukturą przystankową. Na niektórych przystankach, takich jak Mazowiecka przy ul. Roztocze czy Dąbrowska przy ul. Kunickiego, zatoki okazały się zbyt krótkie, aby pomieścić pojazd o długości 24 metrów.
Zalety pojazdu, takie jak wydajność baterii (zasięg do 300 kilometrów), szybkie przyspieszenie oraz klimatyzacja, zostały wysoko ocenione przez ekspertów. Nowoczesny autobus jest w pełni niskopodłogowy, klimatyzowany i dostosowany do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Na pokład może zabrać aż 183 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących.
-„To pojazd, który świetnie sprawdziłby się na liniach o większym obciążeniu, zwiększając komfort podróżowania dla pasażerów” – powiedział Tomasz Fulara, zastępca prezydenta Lublina. W przyszłości takie pojazdy mogłyby obsługiwać linie trolejbusowe 150, 151, 153 oraz autobusowe 31.
Choć testy potwierdziły, że pojazd mógłby poruszać się po ulicach Lublina, to obecne przepisy prawne nie pozwalają jeszcze na dopuszczenie 24-metrowych autobusów do regularnego ruchu w Polsce. Jak podaje Lublin – koszt zakupu takiego pojazdu wynosi około 800 tysięcy euro (ok. 3,5 mln zł).
Testy stanowią ważny krok w kierunku nowoczesnych rozwiązań transportowych w Lublinie, a ich pomyślny przebieg daje
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze