Komunikacja Beskidzka wraca do autobusów CNG. Z jaką marką? Analiza SWZ
Komunikacja Beskidzka szuka dostawcy 15 autobusów zasilanych gazem ziemnym. Będą to pojazdy klasy I kategorii MAXI.
Zamówienie to jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej – w ramach śląskiego rozdania Europejskich Funduszy Rozwoju Regionalnego. O ogłoszeniu przetargu na te autobusy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Przechodzimy do analizy SWZ.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego zamawiający premiuje większą moc silnika (235 kW i więcej)?
- Czy przewiduje się wykorzystanie biogazu zamiast tradycyjnego CNG?
- Czy nie warto byłoby uwzględnić także innych kryteriów oceny ofert, jak np. koszty eksploatacji, dostępność serwisu czy pojemność pasażerska?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów:
- ceny – 80 pkt,
- rozwiązań technicznych – mocy silnika – 235 kW i więcej – 20 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy CNG dla Komunikacji Beskidzkiej mają mieć długość od 11,5 do 13 m. Ich wysokość ma mieścić się w przedziale od 3 do 3,50 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami niskopodłogowymi bez stopni poprzecznych wzdłuż całego ciągu komunikacyjnego. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2.
Autobusy będą napędzane silnikiem spalinowym – zasilanym CNG, spełniającym normę czystości spalin Euro 6, o mocy minimum 206 kW. Pojazdy będą wyposażone w zbiorniki kompozytowe zamontowane na dachu pojazdu. Zbiorniki mają być przystosowane do napełnienia biogazem o zawartości metanu zgodnej z normą DIN 51624 (lub równoważną).
Pojazdy mają być klimatyzowane, z podziałem na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Dla pasażerów przewidziano siedzenia typowe dla komunikacji miejskiej, tapicerowane, pokryte wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Ponadto, pasażerowie będą mieli do dyspozycji 3 podwójne gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona m.in. w: fotel pneumatyczny z regulacją i zagłówkiem, z pasem bezpieczeństwa, a ponadto, w wieszak lub hak na ubranie, uchwyt na telefon typu smartfon, podstawkę pod rozkład jazdy z oświetleniem punktowym LED.
System informacji pasażerskiej stanowić mają elektroniczne zewnętrzne tablice diodowe (z możliwością stosowania piktogramów) w kolorze białym oraz dwie wewnętrzne tablice LCD.
CNG z dużą mocą
Tak jak w przypadku przetargu na autobusy z silnikiem Diesla, zamawiający premiuje silniki o dużej mocy. Jednak przy tym zamówieniu cena to aż 80% wagi. Nie zmienia to faktu, że zainteresowanymi również i tym przetargiem mogą być dwie firmy: Solaris i Daimler Buses. Czy rzeczywiście tak będzie? Przekonamy się w dniu 9 maja, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://pks-bielsko.logintrade.net/zapytania_email,194935,a0bd95ee58d7cd8d088385ae868a721b.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze