Kolejny przystanek autobusu King Long PEV9: Jastrzębie-Zdrój
17 kwietnia w Jastrzębiu-Zdroju rozpoczęły się testy autobus elektrycznego King Long PEV9, który przyjechał z Nowego Sącza.
To fragment przygotowań śląskiego miasta do wprowadzenia elektrobusów na miejskie trasy. Proces zakupu elektryków zbliża się do finału, a miasto otrzyma wsparcie finansowe z unijnych środków w ramach Krajowego Planu Odbudowy, otwierając drogę do ekologicznej rewolucji w transporcie publicznym.
Z ZTP i CUPT-KPO
Międzygminny Związek Komunikacyjny aktywnie działa na rzecz modernizacji floty komunikacyjnej. Wniosek o dofinansowanie zakupu elektrycznych autobusów został złożony do III edycji Zielonego Transportu Publicznego, a teraz samorząd oczekuje na decyzję Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
-„Obecnie testujemy kolejną markę autobusu elektrycznego, aby jak najlepiej przygotować się do przetargu i zakupu pojazdów zeroemisyjnych. Musimy być gotowi, ponieważ uruchomienie środków zewnętrznych może nastąpić w każdej chwili – powiedział Roman Foksowicz, przewodniczący zarządu MZK oraz wiceprezydent Jastrzębia-Zdrój.
Miasto nie zamierza ograniczać się jedynie do zakupu 10 elektrycznych autobusów i planuje kolejne kroki w ramach programu ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych, który otwiera nowe możliwości rozwoju zielonego transportu w regionie.
-„Nowe elektryczne autobusy marki KING LONG, których wprowadzenie do miasta jest planowane, już teraz przyciągają uwagę. Z ich imponującym zasięgiem i pojemnością baterii, zapewnią nie tylko ekologiczne, ale także wygodne podróże dla mieszkańców. Jestem niezmiernie zadowolona z wprowadzenia elektrycznych autobusów do naszego miasta. To nasza inicjatywa proekologiczna, która odzwierciedla nasze priorytety. Autobusy elektryczne są niezmiernie istotne dla naszego środowiska, przyniosą również możliwość komfortowych przejazdów dla mieszkańców – potwierdziła Anna Hetman, .prezydentka Jastrzębia-Zdrój.
Zielony Autobus
Po ulicach Nowego Sącza jeździł niskowejściowy model King Long PEV9 o długości ok. 9,2 m, szerokości 2,45 m i wysokości 3,25 m, wyposażony w silnik mocy 245 kW, który na jednym ładowaniu ma zasięg ok. 300 km. Model ten jednorazowo może przewieźć do 62 pasażerów, z czego 26 osób na miejscach siedzących. Autobus King Log PEV9 wyposażony jest w zestaw 18 kamer zapewniających doskonałą widoczność kierowcy i bezpieczeństwo pasażerom, zabudowaną kabinę kierowcy oraz w niską podłogę za drugie drzwi. Napęd testowanego King Longa jest w 100% elektryczny, a zamontowana w nim bateria o pojemności 211 kWh wyprodukowana jest w technologii LFP i gwarantuje długą żywotność.
-„Chcemy, aby kierowcy i pasażerowie mogli sprawdzić autobus w lokalnych warunkach i na lokalnych trasach. Jego zasięg jest naprawdę imponujący, a poza tym ma naprawdę wiele ciekawych rozwiązań. Liczymy, że spotka się z pozytywnymi ocenami – powiedział Paweł Dzikowski, prezes spółki EV Motors z Lublina, wyłączny przedstawiciel marki King Long w Polsce.
Producentem testowanego autobusu jest firma King Long, należąca do grupy Golden Dragon, która produkuje autobusy od 1988 r. i obecnie jest ich czołowym producentem w Chinach.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze