Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie będą miały kolejne trzy używane autobusy. Dostawca i finansujący wybrani

infobus
07.08.2025 09:01
0 Komentarzy

1 sierpnia 2025 r. Koleje Małopolskie poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na leasing finansowy trzech używanych autobusów miejskich. Chodzi o dwa autobusy niskowejściowe i jeden niskopodłogowy, które mają wzmocnić flotę Małopolskich Linii Dowozowych.

Wybór padł na jedynego oferenta – Alior Leasing w konsorcjum z Aurex-Truck Bogusław Kleszcz. O tym zamówieniu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie tutaj.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie autobusy zamówiły Koleje Małopolskie i w jakim celu?
  2. Kto dostarczy pojazdy i na jakich warunkach finansowych?
  3. Skąd mogą pochodzić używane autobusy dla KM?

Używane trio

Postępowanie ogłoszone przez Koleje Małopolskie dotyczyło dostawy pojazdów używanych w formule leasingu finansowego. Zostało podzielone na dwa zadania:

  • Zadanie 1 – obejmuje leasing dwóch autobusów niskowejściowych,
  • Zadanie 2 – dotyczy jednego autobusu niskopodłogowego.

Wszystkie pojazdy mają mieć od 11 do 13 metrów długości, być przeznaczone do komunikacji publicznej i spełniać techniczne oraz eksploatacyjne wymagania ustalone przez zamawiającego. Celem jest szybkie zwiększenie dostępności taboru KM, bez konieczności wieloletniego oczekiwania na dostawy pojazdów nowych. Inwestycja ma również charakter interwencyjny – wpisuje się w rozwój systemu transportowego łączącego przewozy kolejowe z autobusowymi w regionie.

Wykonawca wybrany

W przetargu złożono jedną ofertę. Konsorcjum Alior Leasing Sp. z o.o. i Aurex-Truck Bogusław Kleszcz zaproponowało następujące ceny:

  • Zadanie 1 (2 autobusy niskowejściowe): 1.667.282,32 PLN brutto / 1.355.514,08 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus niskowejściowy w leasingu na poziomie 677.757,04 PLN netto.
  • Zadanie 2 (1 autobus niskopodłogowy): 1.224.394,45 PLN brutto / 995.442,64 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus niskopodłogowy w leasingu na poziomie 995.442,64 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi łącznie: 3.016.880,04 PLN brutto, w tym:

  • dla Zadania 1: 1.712.361,72 PLN brutto,
  • dla Zadania 2: 1.304.518,32 PLN brutto.

W obu zadaniach oferta zmieściła się w założonym budżecie. Dodajmy, że firma Aurex-Truck specjalizuje się w pojazdach z krajów skandynawskich – to właśnie ten importer sprzedał do PKM Świerklaniec pojazdy przegubowe z Oslo – dlatego stawiamy, że egzemplarze dla KM także przyjadą z Norwegii.

1 sierpnia Koleje Małopolskie poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty. W obu zadaniach zaakceptowano jedyną złożoną ofertę. Zatem już wkrótce kolejowy przewoźnik zyska trzy używane pojazdy.

Koleje Małopolskie będą miały trzy używane autobusy. Dostawca i finansujący wybrani
Koleje Małopolskie będą miały trzy używane autobusy. Dostawca i finansujący wybrani

Komentarze