Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Karsan z tańszą ofertą na elektrobusy dla MPK Inowrocław. Cały czas ponad budżetem

infobus
01.09.2025 19:01
0 Komentarzy

1 września 2025 r. poznaliśmy ofertę złożoną w przetargu na dostawę cztery autobusy elektryczne dla Inowrocławia, które miasto chce koniecznie kupić „w paczce”: dwa plus dwa, bez podziału na zadania.

Tym samym po raz kolejny jedyną firmą zainteresowaną realizacją tego kontraktu okazał się KINETIK z Warszawy.
O tym zamówieniu i pierwszym nieudanym podejściu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych planuje kupić Miasto Inowrocław w ramach przetargu z 1 września 2025 r.?
  2. Jaką łączną cenę brutto zaproponowała firma KINETIK w drugim postępowaniu?
  3. O ile brutto oferta KINETIK była tańsza w drugim przetargu w porównaniu z pierwszym?
KINETIK ponownie jedynym chętnym na elektrobusy dla Inowrocławia
KINETIK ponownie jedynym chętnym na elektrobusy dla Inowrocławia

E-Jest plus E-Atak

Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez Miasto Inowrocław była dostawa cztery elektrycznych autobusów miejskich wraz z infrastrukturą ładowania. Projekt był częścią realizacji działań w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021–2027.

Tym razem postępowanie miało wyłonić dostawcę dwóch autobusów w klasie MIDI (długość od 9,0 do 10,8 m) oraz dwóch pojazdów MINI (długość od 7,5 do 8,8 m). Wszystkie autobusy mają być jednoczłonowe, niskopodłogowe lub niskowejściowe, przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami (z przestrzenią na wózek inwalidzki i dziecięcy).

Dodatkowo wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia dwóch mobilnych ładowarek dwustanowiskowych plug-in (o mocy 40–80 kW, odporność IP65), przeprowadzenia szkoleń dla personelu oraz świadczenia serwisu i wsparcia technicznego. Wszystkie pojazdy mają pochodzić od jednego producenta i stanowić jedną rodzinę produktową.

Termin realizacji to 9 miesięcy od podpisania umowy.

KINETIK ponownie jedynym chętnym na elektrobusy dla Inowrocławia
KINETIK ponownie jedynym chętnym na elektrobusy dla Inowrocławia

Analiza oferty

Warto zauważyć, że oferta złożona przez KINETIK w drugim postępowaniu (z 1 września 2025 r.) jest tańsza niż w pierwszym przetargu, ale wciąż przekracza budżet zamawiającego.

W pierwszym przetargu firma zaproponowała cenę: 10.979.203,86 PLN brutto / 8.926.187,70 PLN netto, co dawało cenę jednostkową netto 2.231.546 PLN za jeden autobus elektryczny z infrastrukturą i usługami.

W drugim przetargu cena spadła do: 10.439.651,95 PLN brutto / 8.488.332,48 PLN netto, co oznacza cenę jednostkową netto 2.122.083 PLN.

Spadek wartości oferty wyniósł więc ok. 539.552 PLN brutto, czyli o ponad 4,9% względem poprzedniego postępowania. Cena jednostkowa netto obniżyła się o ponad 109.000 PLN na autobusie, co sugeruje próbę dopasowania się do budżetu zamawiającego.

Mimo tego, propozycja nadal przekracza zakładany limit budżetowy wynoszący 8.500.000 PLN brutto, czyli 6.910.569 PLN netto, o ponad 1,9 mln zł brutto.

Co dalej?

Czekamy na decyzję skarbnika. Jeżeli będzie na TAK, zamawiający oceni ofertę na podstawie przetargowych kryteriów. Decyzja zostanie podjęta po analizie:

✅ ceny brutto – 60%
✅ parametrów technicznych układu napędowego – 25%
✅ parametrów technicznych nadwozia – 15%

Zamawiający oczekuje, że dostarczone pojazdy będą fabrycznie nowe, zeroemisyjne, w pełni przystosowane do przewozu osób o ograniczonej mobilności, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej i klimatyzację. Autobusy mają być gotowe do jazdy zarówno zimą, jak i latem – wymagano więc odpowiedniego układu ogrzewania i chłodzenia. Zarówno autobusy klasy MINI, jak i MIDI muszą spełniać normy homologacyjne kategorii M3, klasy I, a ich minimalny zasięg operacyjny na jednym ładowaniu powinien wynosić minimum 200 km wg normy SORT 2. Ładowarki muszą być mobilne, zabezpieczone przed wpływem warunków atmosferycznych i kompatybilne z autobusami oferowanymi w postępowaniu.

Dostawa wszystkich pojazdów oraz ładowarek powinna nastąpić w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://inowroclaw.ezamawiajacy.pl

Komentarze