Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Inowrocław unieważnia przetarg na MINI i MIDI elektrobusy dla MPK. Karsan za drogi

infobus
24.07.2025 19:01
0 Komentarzy

22 lipca 2025 roku Miasto Inowrocław poinformowało o unieważnieniu przetargu na dostawę czterech autobusów elektrycznych wraz z mobilną infrastrukturą ładowania.

Decyzję podjęto wskazując na zbyt wysoką cenę jedynej złożonej oferty względem założonego budżetu.
O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego Miasto Inowrocław unieważniło przetarg na zakup czterech autobusów elektrycznych?
  2. Jakie pojazdy i infrastruktura miały zostać dostarczone w ramach unieważnionego postępowania?
  3. Czy miasto planuje ponownie ogłosić przetarg i w jaki sposób może to zrealizować?
22 lipca 2025 roku Miasto Inowrocław poinformowało o unieważnieniu przetargu na dostawę czterech autobusów elektrycznych wraz z mobilną infrastrukturą ładowania.
22 lipca 2025 roku Miasto Inowrocław poinformowało o unieważnieniu przetargu na dostawę czterech autobusów elektrycznych wraz z mobilną infrastrukturą ładowania.

Elektryczny czwórka

Zamówienie, ogłoszone 28 maja 2025 roku (Dz. U. S: 102/2025, 343704-2025), dotyczyło zakupu czterech fabrycznie nowych, jednoczłonowych autobusów elektrycznych – dwóch klasy MINI (7,5–8,8 m) i dwóch klasy MIDI (9,0–10,8 m), przeznaczonych do obsługi komunikacji miejskiej w Inowrocławiu. Wykonawca miał również dostarczyć dwie dwustanowiskowe mobilne ładowarki typu plug-in (40–80 kW), przeszkolić kierowców i mechaników oraz zapewnić pełne wsparcie serwisowe i techniczne.

Pojazdy miały być niskopodłogowe lub niskowejściowe, z wyposażeniem dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Cały tabor miał pochodzić od jednego producenta i stanowić jedną rodzinę produktową. Planowany czas realizacji wynosił 9 miesięcy od dnia podpisania umowy.

W przetargu wzięła udział tylko jedna firma – KINETIK Sp. z o.o. z Warszawy – która złożyła ofertę opiewającą na 10.979.203,86 PLN brutto, czyli 8.926.187,70 PLN netto z pojazdami Karsan e-JEST i Karsan e-ATAK. Oznacza to średnią cenę jednostkową netto w wysokości 2.231.546 PLN za jeden autobus z ładowarką i dodatkowymi usługami.

22 lipca 2025 roku Miasto Inowrocław poinformowało o unieważnieniu przetargu na dostawę czterech autobusów elektrycznych wraz z mobilną infrastrukturą ładowania.

Decyzja o anulowaniu

Zamawiający przewidział budżet w wysokości 8.500.000 PLN brutto (czyli około 6.910.569 PLN netto). Różnica wynosi zatem niemal 2,5 mln zł brutto, czyli ponad 29% więcej niż zakładano.

Oferta została oceniona jako formalnie zgodna, jednak ze względu na przekroczenie dostępnych środków i brak możliwości ich zwiększenia – postępowanie musiało zostać unieważnione.

Zamawiający planował ocenę ofert według następujących kryteriów:

Cena brutto – 60%
Parametry techniczne układu napędowego – 25%
Parametry techniczne nadwozia – 15%

W części technicznej punktowano m.in. pojemność magazynu energii, zasięg pojazdu, sposób montażu podzespołów napędowych, jakość zastosowanych materiałów, konstrukcję ułatwiającą serwis, a także termoizolację nadwozia. Postępowanie prowadzone było w trybie otwartym i objęte dyrektywą 2014/25/UE.

Dokumentacja zamówienia dostępna jest pod adresem:👉https://inowroclaw.ezamawiajacy.pl/pn/inowroclaw/demand/notice/public/168647/details?folder=0002&

Naszym zdaniem miasto za moment ogłosi powtórkę przetargu, być może z modyfikacją zakresu zamówienia – cały czas z dofinansowaniem z programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021–2027.

Komentarze