Jakimi autobusami międzymiastowymi jest zainteresowany GPKS Gniezno? Analiza SWZ
Gnieźnieńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej chce wzbogacić się o trzy autobusy elektryczne klasy II kategorii MAXI, a także w ładowarki.
Zamówienie jest realizowane przy dofinansowaniu z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (CUPT-KPO). Ogłoszenie przetargu i wymogi formalne opisaliśmy już w InfoBusie wcześniej. Pora na analizę SWZ.
Rozkład jazdy:
- Jakie kryteria oceny ofert zastosuje Gnieźnieńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej?
- Jakie wymagania dotyczące konstrukcji i układu napędowego muszą spełniać zamawiane autobusy?
- Jaki model autobusu może najlepiej spełniać wymagania SWZ i być potencjalnym wyborem PKS?
Punktacja oferentów
Zamawiający będzie oceniał oferentów z uwzględnieniem dwóch kryteriów: ceny (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjnych (40%).
W kryteriach technicznych PKS premiuje takie rozwiązania jak:
- ten sam producent baterii trakcyjnych, co całego pojazdu (również w ramach grupy kapitałowej) – 8 pkt,
- konstrukcja nośna podwozia oraz szkielet nadwozia zostanie zabezpieczona antykorozyjnie poprzez zanurzenie w kąpieli kataforetycznej – 8 pkt,
- nominalna łączna pojemność baterii trakcyjnych – 8 pkt,
- zużycie energii na przejechanie 1 km oferowanym autobusem według testu opartego na warunkach E-SORT-2 – 8 pkt,
- umieszczenie silnika (zamawiający nie podał szczegółów) – 6 pkt.
Fabrycznie nowe autobusy międzymiastowe
Nowe autobusy dla Gnieźnieńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej mają mieć długość do 13,2 m i szerokość do 2,55 m. Autobusy powinny przewieźć minimum 50 pasażerów, w tym co najmniej 41 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-0. Podłoga przedziału pasażerskiego ma być płaska, tworząca jednolitą powierzchnię w obszarze ciągu komunikacyjnego bez stopni poprzecznych pomiędzy drzwiami I i II. Zamawiający dopuszcza stopnie jedynie za II drzwiami.
Autobusy będą napędzane silnikiem lub silnikami elektrycznymi o łącznej maksymalnej mocy minimum 230 kW. Silnik ma być umieszczony w zabudowie wieżowej, w piastach lub usytuowany centralnie przed lub za osią napędową. Układ napędowy ma być wyposażony w układ odzyskiwania energii (rekuperacji) w czasie hamowania i redukcji prędkości dla potrzeb doładowania magazynów energii lub ogrzewania. Zamawiający nie określił wymogów co do pojemności baterii, ani technologii w jakiej mają być wykonane.
Stanowisko kierowcy będzie wydzielone od przedziału pasażerskiego poprzez ściankę działową w górnej części przezroczystą umieszczoną za fotelem kierowcy. Ma być wyposażone m.in. w: radio, wieszak, schowek na rzeczy osobiste i dokumenty kierowcy, port USB. W przedziale pasażerskim przewidziano fotele wysokie, tapicerowane o podwyższonej jakości (np. welurowe) z wysokimi oparciami zintegrowanymi z zagłówkiem. Fotele mają być wyposażone w podłokietniki przynajmniej od strony korytarza głównego oraz trzy punktowe pasy bezpieczeństwa dla miejsc eksponowanych i dwupunktowe w pozostałych miejscach.
Autobusy będą wyposażone w tablice elektroniczne (kierunkowe) diodowe, dostosowujące automatycznie jasność świecenia do aktualnie panujących zewnętrznych warunków atmosferycznych i oświetleniowych. Wewnątrz znajdzie się tablica wykonana z modułów LED umożliwiająca wyświetlanie m.in. nazwy następnego przystanku, godzinę i datę zamieszczoną z przodu pojazdu w sposób niezakłócający poruszanie się pasażerów.
Czego szuka PKS?
Sztywne wymogi SWZ (np. długość, czy pojemność pasażerska) odpowiadają autobusom Iveco Crossway Elec. Jeśli dodamy do tego premię za nadwozie w technologii KTL, czy też punkty za tego samego producenta pojazdu i baterii to mamy potwierdzenie, że Gnieźnieńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej może być zainteresowane autobusami marki Iveco.
Czy tak rzeczywiście jest? Przekonamy się w dniu otwarcia ofert, tj. 21 lutego. Na koniec podajemy link do przetargu: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/212093
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze