Jakiej marki będą autobusy elektryczne dla Transgór? Analiza SWZ
Transgór w Mysłowicach jest w trakcie zakupów trzech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI.
Zamówienie to jest dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, z Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027. O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Przyszedł czas na analizę SWZ.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne kryteria oceny ofert w przetargu na autobusy elektryczne dla Transgór w Mysłowicach?
- Jakie wymagania dotyczą specyfikacji technicznej zamawianych autobusów?
- Który producent autobusów jest faworytem w tym przetargu i dlaczego?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie punktować wykonawców w trzech kryteriach: ceny (50%), parametrów technicznych (40%), gwarancji całopojazdowej (10%).
Wśród kryteriów technicznych Trasngór przyzna najwięcej punktów za:
- nominalna (energetyczna) pojemność magazynów energii – powyżej 401 kWh – 10 pkt,
- całkowita wysokość autobusu do 3200 mm – 10 pkt,
- silnik centralny – 10 pkt,
- autobus konstrukcyjnie przygotowany do ładowania pantografowego – 10 pkt,
- zastosowanie przetwornicy wysokiego napięcia w technologii SiC – 10 pkt,
- podział szyby przedniej pionowo w osi pojazdu na lewą i prawą stronę plus osobna szyba tablicy kierunkowej – 10 pkt,
- zastosowanie ogrzewania dodatkowego zasilanego gazem CNG – 10 pkt,
- spełnienie regulaminu R 118 i R 100 – 10 pkt,
- spełnienie regulaminu R 29 i R66 i R 93 – 10 pkt,
- konstrukcja szkieletu ze stali nierdzewnej – 10 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy elektryczne mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m, a wysokość max. 3,3 m. Autobusy muszą posiadać drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz. Pojazdy powinny zapewnić przejazd dla minimum 75 pasażerów, z czego co najmniej 25 miejsc to miejsca siedzące.
Konstrukcje mają być napędzane silnikiem elektrycznym (centralnym) o mocy od 160 kW do 250 kW lub silnikami zabudowanymi w osi napędowej (portalowej) o łącznej mocy do 240 kW. Układ napędu musi odzyskiwać energię hamowania i wykorzystywać ją do doładowania akumulatorów. Magazyn energii elektrycznej musi zapewnić bezawaryjną eksploatację w okresie min. 140 miesięcy i utrzymywać pojemność użytkową baterii na poziomie minimum 80% wartości nominalnej (początkowej). Pojemność magazynu energii ma wynosić min. 350 kWh. Autobusy mają być dostosowane do ładowania magazynów energii w systemie plug-in.
Miejsce pracy kierowcy to pełna przeszklona kabina kierowcy, oddzielająca kierowcę od pasażerów i przystosowana do sprzedaży biletów. Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej. Pasażerowie pojadą na siedzeniach wykonanych z tworzywa, łatwych do utrzymania w czystości, tapicerowanych na całej powierzchni tkaniną o trójwymiarowej strukturze, wzmacniającej przyczepność i zapobiegającej ześlizgiwaniu się z powierzchni siedzenia, wykazującej się zdolnością absorpcji wilgoci. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się gniazda USB.
W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych, zamawiający wymaga tablic elektronicznych z kolorem diod bursztynowym lub zbliżonym. Wewnątrz znajdzie się tablica w postaci ekranu LCD o przekątnej min. 22 cale, umieszczona pod sufitem. Tablica ta ma być przeznaczona do emisji przekazu przebiegu trasy, przystanków, aktualnej pozycji pojazdu, daty, godziny oraz innych informacji przekazanych przez ZKKM.
Solaris faworytem
Kryteria techniczne to aż 40% wagi w całej ocenie ofert. Z ich analizy wynika, że na 90 pkt/100 pkt (jednocześnie najwięcej spośród konkurencji) może liczyć Solaris. Pozostali otrzymają jeszcze mniej, bowiem tylko Solaris stosuje w elektrobusach przetwornicę SiC oraz agregat CNG, czy też konstrukcję szkieletu ze stali nierdzewnej.
Te różnice punktowe trudno będzie nadrobić przez konkurencję. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 10 stycznia.
Przetarg znajduje się na stronie: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/206168
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze