Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie autobusy elektryczne chce pozyskać Nowogard? Analiza SWZ

infobus
07.02.2025 10:03
0 Komentarzy

Gmina Nowogard szuka dostawcy autobusów elektrycznych. Chodzi o dwa pojazdy klasy I kategorii MIDI, ale również stacje ładowania.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Zakup taboru autobusowego o napędzie elektrycznym wraz z dostawą i uruchomieniem stacji ładowania – pn. „Nowa linia pozamiejska””. Zamówienie współfinansowane jest ze środków CUPT-KPO. O ogłoszeniu przetargu na nowe elektryki pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Przejdźmy zatem do analizy SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu na autobusy elektryczne w Nowogardzie?
  2. Jaki minimalny zasięg muszą osiągać nowe autobusy elektryczne na jednym ładowaniu?
  3. Kiedy nastąpi otwarcie ofert w tym przetargu?
Jakie autobusy elektryczne chce pozyskać Nowogard? Analiza SWZ
Jakie autobusy elektryczne chce pozyskać Nowogard? Analiza SWZ / fot., ZKM Ciechanów

Punktacja oferentów

Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny trzech kryteriów:

  • ceny – 60 pkt,
  • okresu gwarancji baterii – 60 miesięcy i dłużej – 20 pkt,
  • okresu gwarancji ładowarki – 60 miesięcy i dłużej – 20 pkt.
Jakie autobusy elektryczne chce pozyskać Nowogard? Analiza SWZ
Jakie autobusy elektryczne chce pozyskać Nowogard? Analiza SWZ / fot., ZKM Ciechanów

Specyfikacja techniczna

Nowe elektrobusy mają charakteryzować się następującymi parametrami: długość – od 8,0 m do 9,0 m, szerokość: do 2,40 m, wysokość do 3,0 m. Całkowita pojemność pasażerska nie może być mniejsza niż 52 osoby. Mają to być autobusy niskopodłogowe, zgodnie z definicją regulaminu nr 107 EKG ONZ, tj. autobusy, w których co najmniej 30% powierzchni dostępnej dla pasażerów stojących stanowi powierzchnię bez stopni i zapewnia dostęp do co najmniej jednych drzwi głównych.

Zamawiający wymaga, aby nowe autobusy były napędzane przez silnik lub silniki elektryczne o mocy umożliwiającej osiągnięcie dynamiki ruchu nie gorszej niż w porównywalnych autobusach z silnikiem wysokoprężnym zasilanym olejem napędowym. Moc silnika lub silników ma wynosić minimum 120 kW. W układzie napędowym winien być zastosowany system odzyskiwania energii w trakcie hamowania pojazdu. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusu (w pełni obciążonego) przy zasilaniu elektrycznym min. 210 km, bez doładowywania baterii.

Kabina kierowcy ma być wydzielona. Zamawiający dopuszcza wygrodzenie jednego skrzydła i drzwi dla kierowcy. Kabina będzie wyposażona w: fotel kierowcy, apteczkę, latarkę sygnalizacyjną, kamizelkę odblaskową, przycisk bezpieczeństwa (alarmowy), gniazdo zapalniczki 12V z zabezpieczeniem 5A, dwa gniazda USB, immobilajzer przy stacyjce zabezpieczający przed możliwością kradzieży pojazdu, czujniki.

Autobusy będą wyposażone zarówno w tablice zewnętrzne, jak i system informacji głosowej wewnętrznej. Szczegóły systemu informacji pasażerskiej zamawiający uzgodni z wykonawcą po wyborze oferty.

Jakie autobusy elektryczne chce pozyskać Nowogard? Analiza SWZ
Jakie autobusy elektryczne chce pozyskać Nowogard? Analiza SWZ / fot., MKS Krosno

Solaris vs Yutong vs Zonson?

W kryteriach oceny ofert brak jest kryteriów technicznych, które wskazałyby preferencje zamawiającego. Do tego, wymogi techniczne zawarte w opisie przedmiotu zamówienia są określone w sposób bardzo ogólny, co też otwiera drogę wielu producentom elektrobusów MIDI do tego kontraktu.  Spodziewamy się wobec tego pojedynku Solarisa z Yutongiem, a do tego może jeszcze Zonsonem? Czy tak będzie, przekonamy się w dniu otwarcia ofert, tj. 24 lutego.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1049528

Komentarze