Jakie autobusy elektryczne chce pozyskać Nowogard? Analiza SWZ
Gmina Nowogard szuka dostawcy autobusów elektrycznych. Chodzi o dwa pojazdy klasy I kategorii MIDI, ale również stacje ładowania.
Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Zakup taboru autobusowego o napędzie elektrycznym wraz z dostawą i uruchomieniem stacji ładowania – pn. „Nowa linia pozamiejska””. Zamówienie współfinansowane jest ze środków CUPT-KPO. O ogłoszeniu przetargu na nowe elektryki pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Przejdźmy zatem do analizy SWZ.
Rozkład jazdy:
- Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu na autobusy elektryczne w Nowogardzie?
- Jaki minimalny zasięg muszą osiągać nowe autobusy elektryczne na jednym ładowaniu?
- Kiedy nastąpi otwarcie ofert w tym przetargu?
Punktacja oferentów
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny trzech kryteriów:
- ceny – 60 pkt,
- okresu gwarancji baterii – 60 miesięcy i dłużej – 20 pkt,
- okresu gwarancji ładowarki – 60 miesięcy i dłużej – 20 pkt.
Specyfikacja techniczna
Nowe elektrobusy mają charakteryzować się następującymi parametrami: długość – od 8,0 m do 9,0 m, szerokość: do 2,40 m, wysokość do 3,0 m. Całkowita pojemność pasażerska nie może być mniejsza niż 52 osoby. Mają to być autobusy niskopodłogowe, zgodnie z definicją regulaminu nr 107 EKG ONZ, tj. autobusy, w których co najmniej 30% powierzchni dostępnej dla pasażerów stojących stanowi powierzchnię bez stopni i zapewnia dostęp do co najmniej jednych drzwi głównych.
Zamawiający wymaga, aby nowe autobusy były napędzane przez silnik lub silniki elektryczne o mocy umożliwiającej osiągnięcie dynamiki ruchu nie gorszej niż w porównywalnych autobusach z silnikiem wysokoprężnym zasilanym olejem napędowym. Moc silnika lub silników ma wynosić minimum 120 kW. W układzie napędowym winien być zastosowany system odzyskiwania energii w trakcie hamowania pojazdu. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusu (w pełni obciążonego) przy zasilaniu elektrycznym min. 210 km, bez doładowywania baterii.
Kabina kierowcy ma być wydzielona. Zamawiający dopuszcza wygrodzenie jednego skrzydła i drzwi dla kierowcy. Kabina będzie wyposażona w: fotel kierowcy, apteczkę, latarkę sygnalizacyjną, kamizelkę odblaskową, przycisk bezpieczeństwa (alarmowy), gniazdo zapalniczki 12V z zabezpieczeniem 5A, dwa gniazda USB, immobilajzer przy stacyjce zabezpieczający przed możliwością kradzieży pojazdu, czujniki.
Autobusy będą wyposażone zarówno w tablice zewnętrzne, jak i system informacji głosowej wewnętrznej. Szczegóły systemu informacji pasażerskiej zamawiający uzgodni z wykonawcą po wyborze oferty.
Solaris vs Yutong vs Zonson?
W kryteriach oceny ofert brak jest kryteriów technicznych, które wskazałyby preferencje zamawiającego. Do tego, wymogi techniczne zawarte w opisie przedmiotu zamówienia są określone w sposób bardzo ogólny, co też otwiera drogę wielu producentom elektrobusów MIDI do tego kontraktu. Spodziewamy się wobec tego pojedynku Solarisa z Yutongiem, a do tego może jeszcze Zonsonem? Czy tak będzie, przekonamy się w dniu otwarcia ofert, tj. 24 lutego.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1049528
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze